به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، سید جواد سلیمانی در همایش تجلیل از نمایندگی های برتر سایپا با بیان اینكه به واسطه تحریم های ظالمانه و سختی كه به كشورمان تحمیل شد، شركای خارجی ایران را ترك كردند و تعهدات باقی مانده موجب نارضایتی مردم شد، تصریح كرد: در سال ۹۷ صنعت خودروسازی با چالش هایی جدی مواجه شد و به دلیل كاهش روند تولید خودرو شاهد تجمعات اعتراضی زیادی نسبت به تاخیر در تحویل خودروها بودیم.
وی با تاكید بر اینكه مشكلات صنعت خودرو با همكاری مهندسان ایرانی، شرکتهای قطعهسازی داخلی و كارگران خطوط تولید به حداقل رسیده، افزود: با وجود فراز و فرودهای فراوان، اكنون باید به سمتی حركت كنیم كه ضمن افزایش تولید و ارتقاء كیفیت خودرو، بیش از گذشته رضایت مشتریان را به دست آوریم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره برنامه آتی این مجموعه و جبران مشكلات گذشته، خاطرنشان كرد: وظیفه ما این است كه محصولات جدید، با كیفیت و با تكنولوژی بالاتر تولید و عرضه كنیم، در این میان از نمایندگی های رسمی مجموعه سایپا میخواهیم كه در این مسیر همكاری و همراهی داشته باشند تا بتوانیم بهترین خدمات را به مشتریان ارایه کنیم.
وی با بیان اینکه سایپا در دهه ۷۰ با محصولاتی كه در سبد تولید خود داشت، خودروساز برتری بود، افزود: برای رسیدن به دوران اوج، نیازمند آن هستیم كه محصولات جدید و به روز تولید كنیم. طی حدود ۲۵ سالی كه پراید تولید داشت، به دلیل عدم سرمایه گذاری در محصولات جدیدتر و اقتصادی، برند گروه خودروسازی سایپا لطمه دید و در برهه ای پراید مظهر ناتوانی صنعت خودرو شده بود که ما با یک تصمیم درست به تولید آن پایان دادیم.
سلیمانی اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا با تولید محصولات به روز، ارائه خدمات نوین و ارتقاء كیفیت، باید به نحوی عمل كند كه تفكر گذشته جامعه نسبت به این مجموعه زدوده شود و مردم به این نتیجه برسند كه سایپا بسیار پیشرفت كرده و در توسعه صنعت خودرو پیشگام است.
وی تصریح كرد: برای آنكه مردم به این باور برسند كه سایپا، نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته است، ضرورت دارد كه نمایندگی ها نیز در ارایه خدمات بهتر، باکیفیت بالاتر و مناسب تر برنامه ریزی كنند.
وی افزود: بیش از ۱۵ ماه است كه خودروی پراید از گردونه تولید خارج شده ولی كماكان برخی ها می گویند كه سایپا، پراید تولید میكند، لذا نیاز است كه تمام بخش ها به صورت ویژه كار كنند تا این پیام به جامعه برسد كه گروه خودروسازی سایپا از پراید عبور کرده و دوران سایپای نوین آغاز شده است.
سلیمانی درباره خودروی شاهین كه از زمستان سال ۹۹ وارد بازار خودرو شده است، اظهار داشت: یكی از موضوعاتی كه همواره در طراحی و تولید این خودرو مورد تاكید قرار گرفت، استحكام و ایمنی آن بود، ما باید به گونه ای عمل كنیم كه مردم و مشتریان وفادار ما بدانند كه محصولات كیفی در این مجموعه تولید می شود.
وی افزود: گروه خودروسازی سایپا در سه سال آینده، ۹ محصول جدید خواهد داشت، این محصولات با تكنولوژی های روز خواهد بود و با افتخار باید بگویم كه مانند خودرو شاهین تمام مراحل طراحی، تولید و ساخت قطعات آن در داخل كشور انجام می شوند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاكید بر اینكه به زودی كراس اوور آریا و هاچ بك اطلس این مجموعه وارد بازار خواهند شد، افزود: عرضه و توسعه محصول جدید در شرایط تحریم به خصوص اوایل تحریم بسیار سخت و دشوار بود اما خوشبختانه تولید خودروی شاهین نشان داد كه این مجموعه و صنعت قطعه سازی به حدی از بلوغ رسیده كه می تواند در مسیر خوداتكایی گام بردارد.
سلیمانی با بیان اینكه دولت سیزدهم حامی تولید و صنعت است، اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم از اینكه وزارت صمت، صدای تولیدكنندگان را می شنود و برای حل مشكلات حوزه های مختلف در حال برنامهریزی است.