بازدید 7812

گیاهان دارویی یا داروهای شیمیایی؟

کد خبر: ۱۱۱۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ 16 April 2022

با وجود اینکه علم پزشکی هر روز در حال پیشرفت است اما باز هم گفته میشود که گیاهان دارویی حداقل از نظر مواد مضر برای بدن انسان بسیار بهتر میباشند ، این مسئله چندین علت دارد که ما در عطاری آنلاین آل یاسین در اینجا به بررسی آن میپردازیم:

1) در طب شیمیایی داروهایی که مورد مصرف قرار میگیرد صرفا مسکن هستند و به ندرت دیده میشود دارویی که درمانگر باشد و از ریشه بخواهد مشکل بیمار را برطرف کند. البته این نکته هم بسیار حائض اهمیت است که محصولات طب سنتی را از کجا تهیه کنید ، مخصوصا محصولاتی که دارای تشابه هستند مثلا برای خرید گوجی بری که خواص معجزه آسایی برای آن نقل شده است. خوشبختانه امروزه هم بعضی از گیاهان دارویی بخاطر خواص بالایی که دارند بسیار در بین مردم جا کرده اند و به شهرت رسیده اند مانند تمایل به خرید قارچ گانودرما .

2) بر فرض اینکه داروی شیمیایی مشکلی را هم بتواند حل بکند باز هم اثرات بسیار مخربی بر روی کبد و دستگاه های گوارشی دارد .

در صورتی که محصولات طب سنتی که در عطاری آل یاسین به فروش میرسد :

3) بر خلاف طب شیمیایی مشکلات و امراض را از ریشه درمان میکند ، به خاطر همین مسئله است که قبل از تجویز داروی طب سنتی حتما باید شما مزاج سنجی بشوید چراکه داروی گیاهی از داخل و از اعضاء رئیسه شما شروع به درمان میکند .

4) بر فرض محال که اصلا داروی گیاهی تاثیر مثبتی روی شما نداشته باشد عوارضی هم برای شما در بر نخواهد داشت بر خلاف طب شیمیایی .

گیاهان داوریی یا داروهای شیمیایی ؟؟؟؟

از قبیل : جوانسازی پوست ، بهبود و کمک به رشد مو ، تقویت کننده بنیه بدن ، و رفع ناباروری در آقایان ، چاق کننده و کمک به افزایش وزن ، افزایش تمرکز و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و ...

مصرف گیاهان دارویی از قدیم الایام رواج داشته است و  افراد بجای چای از دمنوش های گیاهی استفاده میکردند و همین عامل سلامتی آنها می بوده است ،به عنوان نمونه قارچ گانودرما: اگر بخواهیم خیلی کوتاه و مختصر قارچ گانودرما را بررسی کنیم .

گیاهان داوریی یا داروهای شیمیایی ؟؟؟؟

می بینیم که این گیاه بسیار مفید در درمان سرطان ، بهبود زگیل های تناسلی ، بهبود دیابت ، درمان برص و پیسی ، تقویت سیستم ایمنی بدن که اخیرا در بحث کرونا بسیار بسیار از آن استفاده شد و خیلی هم موثر بود در بیماران مبتلا به کووید 19 ، نکته ای که امروزه باعث شده که افراد اهمیت طب سنتی برایشان مشخص نباشد متاسفانه نبود افراد سرشناس و زبده در این علم میباشد ، چرا که در قدیم الایام علمای بزرگی همچون ابوعلی سینا ، جناب سید محمد مومن تنکابنی ، جناب عقیلی خراسانی ، زکریای رازی و صد ها تن از علما حضور داشتند و طب سنتی را بصورت اتم مورد استفاده قرار میدادند ، وقتی از این بعد به مسئله نگاه کنیم متوجه این سخن از ائمه اطهار میشویم که میفرمایند موت العالم ثلمه فی الاسلام لا یسدها شی ءما اختلف اللیل و النهار ، یعنی فوت شدن یک عالم رخنه ای در دین ایجاد میکند که با هیچ چیزی پر نمیشود .

واقعا شاید لازم باشد کتابها در اهمیت طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی چاپ شود ولیکن قصد داشتیم مختصر در این مقاله به این مطلب اشاره کنیم .

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات