بازدید 1211

توصیه رئیس قوه قضائیه به نامزدهای انتخابات

رئیس قوه قضائیه گفت:‌ بدون تردید همه مردم توقع دارند که نامزدها، ستادها و هواداران آنها، ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند و حقوق مردم را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۲۴۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ 01 July 2024

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه با تسلیت به خانواده های شهیدان «فرهاد جلیل» و «ابراهیم مرمزی» که توسط اشرار مسلح هنگام حمله به صندوق آرای ریاست جمهوری در منطقه راسک استان سیستان و بلوچستان به شهادت افزود: خدای‌ناکرده چنانچه نامزد و یا ستادی انتخاباتی، قانون و اخلاق را رعایت نکنند، مردم نزد خود می‌گویند چگونه باید از چنین افرادی توقع داشته باشیم که پس از تصدی مسئولیت اجرایی کشور، به رعایت قانون ملتزم باشند؟

محسنی اژه‌ای بیان داشت: همچنین باید از همه مردمِ مسئولیت‌پذیر و وظیفه‌شناسی که در دور اول انتخابات مشارکت کردند قدردانی کنم و آحاد مردم را دعوت کنم که در مرحله دوم انتخابات با مسئولیت‌پذیری بیشتری مشارکت جویند تا دشمن بیش از پیش ناامید و مأیوس شود. قطعاً از هر وجه و بُعدی که بنگریم اعم از وجوه دینی و ملی و وجوه ناظر بر نقش‌آفرینی برای آینده بهتر و ارتقاء کشور و رفع مسائل و مشکلات، شرکت در انتخابات امری ضروری است.

او در ادامه خطاب به مقامات مسئول قضایی گفت: مسئولان ذیصلاح در دادسرا و دادگاه در قبال گزارشات و شکایات واصله از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص امر انتخابات، دقت و سرعت‌عمل به خرج دهند و به این گزارشات و شکایات، بدون تبعیض و اغماض رسیدگی کنند. بدون‌تردید همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم رسیدگی‌های به‌موقع و سریع و دقیق که با صدور احکام قانونی و قاطع مواجه می‌شوند، از اثرات بالایی در حوزه پیشگیری و بازدارندگی برخوردارند.


نورنیوز

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات