راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

کد خبر: ۱۲۵۴۳۸۴
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ 18 August 2024
|
1126 بازدید

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

 

بوی بد ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که ناخوشایند محسوب می‌شود. بوی بد ماشین لباسشویی می‌تواند خبر از مشکلات جدی در دستگاه بدهد. در صورتی که شما نیز با این مشکل مواجه شده‌اید و به دنبال دلیلی برای این بوی بد و رفع آن هستید می‌توانید از مقاله پیش رو برای رفع مشکل کمک بگیرید.

علت بوی بد لباسشویی
قبل از هرکاری بد نیست با دلایلی که باعث ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی می‌شوند آشنا شوید. با شناخت علت‌های این موضوع می‌توانید از آن پیشگیری کرده یا آن را برطرف کنید. ماشین لباسشویی از لوازم خانگی مهم در آشپزخانه محسوب می‌شود و بد بودن آن می‌تواند آزاردهنده باشد؛ بنابراین بد نیست نگاهی به راه حل‌های زیر برای رفع این مشکل داشته باشید.

1) تمیز نبودن ماشین لباسشویی

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

2) ماندن لباس‌ها طولانی مدت در لباسشویی

بهتر است بعد از شست و شو بلافاصله لباس‌ها را از ماشین خارج کنید. ماندن طولانی مدت لباس‌ها داخل ماشین باعث ایجاد بوی نامطبوع شود. بوی بد ایجاد شده به دلیل بخار و رطوبت باقیمانده لباس‌های شسته شده اتفاق می‌افتد. با ماندن رطوبت زیاد داخل ماشین بستری برای رشد باکتری و آلودگی ایجاد می‌شود و همین موضوع می‌تواند علت بوی بد لباسشویی باشد.

3) استفاده زیاد از مواد شوینده

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

 

از دیگر دلایل بوی بد ماشین لباسشویی استفاده زیاد یا نوع نامناسب مواد شوینده است. شوینده‌های سنتی معمولا کف زیادی تولید می‌کنند که باعث باقی ماندن شوینده در آب و ماشین می‌شود. مواد شوینده اضافی گاهی اوقات می‌تواند در داخل یا اطراف درام یا فیلتر ماشین لباسشویی جمع شود. این تجمع همراه با محیط مرطوب داخل دستگاه گاهی اوقات می‌تواند بوی بدی ایجاد کند. ماشین لباسشویی که به درستی نگهداری نشده است ممکن است دارای مواد شوینده باشد که تنها هنگام تعمیر یا بوی بد این موضوع آشکار می‌شود.

برای جلوگیری از مواد شوینده اضافی در بارهای لباسشویی خود، مطمئن شوید که مقدار مواد را برای هر بار شستشو اندازه گیری کنید. با استفاده از مقدار دقیق مواد شوینده می‌توانید از تمیز شدن صحیح لباس‌هایتان اطمینان حاصل کنید و از تجمع مواد شوینده اضافی در دستگاه خود جلوگیری کنید.

۴) تخلیه نشدن لباسشویی
عدم تخلیه درست آب ماشین لباسشویی می‌تواند یکی از دلایل وجود رطوبت و بوی بد ماشین لباسشویی باشد. گرفتگی لوله‌ها علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است و باعث ایجاد بوی بد می‌شود؛ چون می‌توانند باعث ایجاد انسداد شوند و از تخلیه مناسب واشر جلوگیری کنند. برای جلوگیری از این موضوع لوله تخلیه ماشین لباسشویی را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که انسدادی وجود ندارد. تجمع زیاد آب داخل ماشین باعث می‌شود کپک، لجن، کف صابون و باکتری در ماشین جمع شود.


۵) فیلتر کثیف
اکثر مردم فیلتر‌های ماشین لباسشویی خود را آنطور که باید تمیز نمی‌کنند. با این حال، این فیلتر همه چیز را از خاک گرفته تا اجسام خارجی مانند سکه و سنجاق سر و گاهی قطعات لگو را در خود جمع می‌کند. مطمئناً این موارد قابل رویت نیستند؛ اما به مرور زمان جمع می‌شوند و به لجن تبدیل می‌شوند. این موضوع نه تنها بوی بدی تولید می‌کند؛ بلکه فیلتر کثیف می‌تواند روی کارایی دستگاه نیز تاثیر گذار باشد.

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی



۶) خشک نکردن لاستیک دور ماشین لباسشویی

بعد از هر بار شست و شو بهتر است لاستیک دور ماشین لباسشویی را تمیز کنید و در صورت وجود آلودگی یا آب آن را به صورت کامل تمیز کنید. جمع شدن آب و سایر مواد شوینده در این بخش می‌تواند باعث ایجاد بوی بد شود.

۷) شست و شوی لباس با آب سرد
در صورتی که عادت دارید تا همیشه از حالت شست و شوی سرد ماشین استفاده کنید باید بدانید که آب سرد توانایی از بین بردن باکتری‌ها و جرم‌ها را ندارد و به همین دلیل باعث بروز باکتری و قارچ می‌شود. همین موارد می‌توانند از دلایل بوی بد لباس در ماشین لباسشویی باشند.

راهکار‌هایی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

در صورتی که تمامی موارد بالا را انجام دادید و همچنان از بوی بد داخل لباسشویی رنج می‌برید گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی به رفع بوی بد ماشین لباسشویی بپردازید.

راهکارهایی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی



از بین بردن بوی بد لباسشویی با جوش شیرین
جوش شیرین یکی از ماده‌هایی است که برای از بین بردن جرم و کثیفی در موارد زیادی کاربرد دارد. این ماده حتی به تنهایی و بدون ترکیب با سایر مواد نیز می‌تواند قدرت پاک کنندگی زیادی داشته باشد؛ ولی برخی افراد برای اطمینان بیشتر آن را با سایر شوینده‌ها ترکیب می‌کنند. ¼ از این ماده را با آب ترکیب کنید و داخل محفظه پودری بریزید. این کار باعث می‌شود تا لوله‌ها و تمامی مسیر‌های ماشین و درز‌های آن به طور کامل تمیز شوند؛ همچنین برای نتیجه گیری بهتر بعد از شست و شو چند ساعت درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با سرکه
در صورت عدم دسترسی به جوش شیرین سرکه نیز گزینه مناسبی برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی محسوب می‌شود. کافی است دو لیوان سرکه را با آب قاطی کنید و داخل دیگ ماشین بریزید. سپس لباسشویی را بدون افزودن پودر روشن کنید و اجازه دهید کار کند. برای دریافت نتیجه بهتر دمای آب را روی داغ‌ترین حالت قرار دهید. از این روش می‌توانید برای رفع بوی بد لباسشویی یا هر ماشینی با هر برند دیگری کمک بگیرید.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با استفاده از بوگیر
یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بو ماشین لباسشویی استفاده از بوگیر‌ها است. بوگیر‌ها را می‌توانید داخل محفظه پودر اسپری کنید یا بریزید و ماشین را به مدت ۱ ساعت روی دور تند قرار دهید. بعد از اتمام عملیات شست و شو از یک پارچه آغشته به بوگیر برای تمیز کردن لولا و سایر جا‌های ماشین کمک بگیرید.



اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟