آخرین خبرعکس ماهواره‌ای حیرت‌انگیز از رشته‌کوه هیمالیا
0بازدید

آنتي بيوتيك در نوزدان موجب چاقي مي شود

مطالعات نشان مي‌دهد مصرف داروهاي آنتي‌بيوتيك موجب شيوع معضل چاقي در كودكان مي‌شود.
 
به گزارش ايسنا، محققان آمريكايي در تحقيقات خود يافته‌اند كودكاني كه در دوران نوزادي آنتي بيوتيك مصرف مي‌كنند، به افزايش وزن آنان در ديگر دوران زندگي‌شان كمك خواهد كرد.
 
محققان آمريكايي با مطالعه بر روي 11 هزار و 532 نوزاد دريافتند نوزدان زير شش ماه كه آنتي بيوتيك مصرف كرده بودند در سال‌هاي بعدي زندگي‌شان افراد چاق‌تري خواهند بود.
 
اين محققان معتقدند داروهاي آنتي بيوتيك مي‌تواند بر روي باكتري موجود در معده تاثير گذاشته و منجر به افزايش وزن شود. اما آنان در تحقيقات خود اظهار داشته‌اند براي بازگو كردن علت دقيق اين ارتباط بررسي‌هاي بيشتري لازم است.
 
در اين مطالعه نشان داده شد كودكاني كه از زمان تولد تا پايان دوره شش ماهگي آنتي بيوتيك مصرف مي‌كنند در ماه‌هاي 10 تا 20 ماهگي از ميزان وزن بيشتري برخوردار هستند.
 
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري BBC، دكتر «لئونارد تراساند»، يكي از محققان اين مطالعه گفت: ميكروب‌هاي موجود در دستگاه گوارش نقش كليدي را در جذب كالري بازي مي‌كنند و مصرف آنتي بيوتيك به خصوص در دوران اوليه زندگي مي‌تواند در نوع جذب مواد مغذي تاثير بگذارد.

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Googleافزودن تابناک به منابع ترجیحی گوگل

اشتراک گذاری

گزارش خطای خبر

اگر اشتباهی در این خبر دیدید، به تحریریه اطلاع دهید.

نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.