جای خالی یک توضیح به مردم؛

چرا اینترنت ایران «بنزینی» شد؟!

با گذشت دو روز و چند ساعت از اعمال سهمیه بنزین و افزایش قیمت آن، اوضاع کشورمان به شدت تحت تأثیر این تصمیم است تا جایی که دسترسی اغلب ایرانیان به اینترنت قطع شده و می‌توان نویسنده و خواننده این مطلب را در شمار معدود افراد خوش شانس در این زمینه دسته بندی کرد!
کد خبر: ۹۳۸۰۳۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 18 November 2019
|
146933 بازدید
|
تابناک اجتماعی
با افزایش قیمت «بنزین»، موجی از اعتراضات کشورمان را در برگرفت تا بار دیگر «اینترنت» قطع شود!

به گزارش «تابناک»؛ با گذشت دو روز و چند ساعت از اعمال سهمیه بنزین و افزایش قیمت آن، اوضاع کشورمان به شدت تحت تأثیر این تصمیم است تا جایی که دسترسی اغلب ایرانیان به اینترنت قطع شده و می‌توان نویسنده و خواننده این مطلب را در شمار معدود افراد خوش شانس در این زمینه دسته بندی کرد!
 
کافی است، سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید تا دریابید که درباره چه وضعیتی سخن می‌گوییم؛ از گروه‌های سوت و کور تلگرامی و واتساپی گرفته تا وضعیت اینستاگرام که به شدت از محتوای تولید یا بازنشر شده در ایران تهی و عرصه جولان رسانه‌های فارسی زبان خارجی شده است.
 
چرا اینترنت ایران «بنزینی» شد؟!

وضعیتی که مورد توجه جهانیان قرار گرفته و حتی از دید فنی نیز برای برخی سؤال آفرین شده است. برای مثال، سایت نت‌بلاکس (NetBlocks) که به بررسی و مشاهده اختلالات اینترنت در سراسر جهان می‌پردازد، اخیرا گزارش مفصلی از اختلالات مختلف در شبکه ثابت و سیار اینترنت در ایران در شهر‌های مختلف منتشر کرده که حاوی نکات جالب توجهی است.

بر اساس این گزارش و به استناد نموداری که بدان پیوست شده، حدود ۴۵ دقیقه پس از شروع سهمیه بندی و تغییر قیمت بنزین، دسترسی بسیاری از ایرانیان به «شبکه به هم پیوسته» یا همان اینترنت (مخفف interconnected network) دچار اختلال شده و ساعاتی بعد ماجرا به نقطه‌ای رسیده که می‌شود، مدعی شد حدود ۹۵ درصد ایرانیان به اینترنت دسترسی ندارند.

البته دسترسی ۵ درصد ایرانیان به اینترنت هم دسترسی‌ بی اشکال و حتی پایدار نیست. افزون بر آن، شدت اختلال اینترنت در ایران در ساعات گذشته و برای زمانی محدود و به میزانی اندک کاهش یافته؛ اما وضعیت در کل به گونه‌ای است که می‌شود گفت: اینترنت در ایران بنزینی شده است؛ بلایی که پیشتر هم بر سر این ارتباط در ایران آمده، اما دلایلی متفاوت برای توضیحش ارائه شده.
 
چرا اینترنت ایران «بنزینی» شد؟!

از جمله این دلایل می‌توان به «قطع برخی کابل‌های ارتباطی در خلیج فارس» به دلیل گیر کردن لنگر کشتی و حمله کوسه‌ها به کابل‌ها اشاره کرد که حالا راحت‌تر می‌شود قضاوت کرد واقعی بوده اند یا خیر؛ دلایلی که از زبان مسئولان وقت و در تشریح چرایی قطع و اختلال در دسترسی ایرانیان به اینترنت بیان شده اند و به جهاتی ارزشمند هستند.

برای درک ارزش آن دلایل باید به سکوت این روز‌های مسئولان توجه کنیم؛ به سکوت ممتد درباره قطع دسترسی وسیع ایرانیان که موجب بروز مشکلاتی وسیع برای عموم مردم شده و کاری کرده که اعتراضات بنزینی گریبان همگان را بگیرد، حتی آن‌هایی که موافق افزایش قیمت آن هستند یا از آن فراتر، کسانی که با بنزین هیچ سر و کاری ندارند.

توضیحی که از انبوه افراد شاغل در کسب و کار‌های مرتبط با اینترنت تا عموم مردمی که برای خرید از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند، مستحق شنیدنش هستند، اما تا این لحظه از ایشان دریغ شده است.
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶۵
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۰۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چه عجب در مورد اینترنت یه مطلبی نوشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بله لنگر گیر کرده به کوسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
قطع شدن اینترنت بعد از گرانی بنزین مثل روز روشن بود من قبل از اینکه شلوغ بشه به خانواده ام گفتم که اینترنت شب نشده قطع میشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
و چه عجب مردم را آدم حساب کردید که یکی بیاد توضیح به مردم بده
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بنده برای ۷استفاده از گیگابایت اینترنت داخلی همراه اول که با ان کار میکنم و برای مدت محدود یکماهه ۲۴ هزار تومان پرداخته ام
و عملا روز سوم است که قادر به استفاده از آن نیستم و معلوم نیست تا کی وصل و استفاده از آن مقدور باشد !؟
لذا حقوق به هدر رفته بنده و میلیونها نفر مشابه را چه کسی و چگونه پاسخگو میباشند!؟
آیا این عمل منصفانه و از نظر شرعی مجاز است ؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ما هم که قانع شدیم ... اره دیروز نوشتید امنیتی یه امروز ترافیکی ؟ کلا کسانی رو که سر در میارن چ ب چیه توجیه می کنید . ما که می دونیم . . برای کسایی که سر در نمیارن که توضیح نمی خواد . اونا کلا می دونن شما دروغ می گید .
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
من سرهنگ نیستم.من حقوقدانم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
فکر نمی کنم که سایت تابناک هیچوقت به اندازه این روزها فحش شنیده باشه !! آخه چطور ممکنه که اینترنت سراسر کشور قطع باشه، اما فقط تابناک قابل دسترسی باشه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
؟؟؟سوال
وزیر ارتباطات چه وظیفه دارد که در خصوص قطعی اینترنت ایران که اولویت درجه یک کشور است و روی تمامی کسب و کارهای کشور اثر دارد سکوت کرده است و آنرا رفع نکرده است ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تابناک تو که یک سایت دستته بیست درصد کامنت ها رو سانسور و حذف کردی بعد ببین ما چقدر خوش خیالیم که میخوایم بیایم توی خیابون اعتراض مسالمت آمیز بکنیم و مسئولین هم حرفمون رو بشنون
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
من تا امروز ماهواره نداشتم اما حالا که اینترنت را قطع کردند می روم ماهواره می خرم چون به صدا و سیما و رسانه های داخلی اطمینان ندارم
استاد دانشگاه شریف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینترنت دانشگاه شریف را قطع کردن باید مقاله مان را بفرستیم نمی توانیم محدودیت زمانی هم داره اگر امروز فردا نفرستیم میره تا سال بعد
از ماست که بر ماست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
جهرمی مچکریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
جالبه بنزین را چند روزه 3 برابر کردید یعنی هزینه های زندگی ما چند برابر میشود و باید بجاش چند برابر کار کنیم بعدش از انور اومدید
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
همه باید تو این شرایط تابع رهبری باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
زین پس هرکس در مورد اشتغال زایی و راه اندازی کسب و کار شما را تشویق کرد مجازید با پشت دست به دهانش بکوبید
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینترانت ملی که موتور جستجو پارسی جو و یوز و سلام و جسجو و ... داره ولی یه دونه هم سرچ برات نمیکنن دوقرون هم نمی ارزه دوقرووووون
اسد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
یکی میتونه لطفا تعریف زندانی و شرایط زندان را برای مردم ایران توضیح بده و دقیقا بگه زندگی در شرایط عادی و واقعی یعنی چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
هشتصد و هفتاد تا در انتظار بررسی؟ فقط نظر های خنثی رو منتشر می کنی
طرفدار منافع ملی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
این وضعیت اینترنت بدتر مردم را عصبی میکنه و احتمال داره بازم اعتراض کنن

خودم به شخصه چند جوان را دیدم که میگفتن چون اینترنت قطعه حوصلمون سررفته و از سر بیکاری اومدیم توی خیابون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ما که خیلی وقت به مثبت و منفی های تابناک بی اعتقادیم ولی الان این مثبت و منفی های زیاد کاملا اثبات میکنه واقعی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
آقا شیکه های اجتماعی رو ببندید، ایمیل رو باز بذارین. کار و کاسبی خیلی ها با ایمیل می چرخه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
این یکی چون پای منافع خودشون درمیونه صداشون درمیاد
نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چه انتظاری دارید نکنه فکر کردید اینجا سویسه؟ اینجا کشور جهان چهارمی ایران هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
سلام
شاىد بعد از اىن همه سال کشوردارى, کانالى هم براى اعتراض مردم در نظر مىگرفتند تا از طرىق اىن کانال ىا کانالها مردم هم به صورت مسالمت آمىز اعتراض مىکردند, هم جواب منطقى از اعتراضشان درىافت مىکزدند و هم مانع نفوذافراد سودجو و مغرض در صف معترضان مىشدند.
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دولت داره قدرتنمایی می‌کنه. مردم حق را فقط کف خیابان میشه گرفت، مسئولین اگر اعتراض و تظاهرات بابت قطعی نت بشه فقط و فقط خودتان مسئولید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
متاسفم که نظرات مردم برای مسئولین محترم هیچ اهمیتی نداره و معیشت و سرمایه های افرادی که به اینترنت وابسته است به این راحتی به خطر افتاده و به هیچ جای مسئولین هم نیست . واقعا متاسفم
hamed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دمکوراسی ترین کشور دنیا ایرانه تو رو خدا کشور مارا با کشور فرانسه مقایسه کنید اونا چند ماهه دارن اعتراض میکنن
جوکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
جالبه ک بدونیم تمام سرور های اینترنت، شرکت های گوگل یاهو و ماکروسافت - ویندوز و اندروید و ای او اس و لینوکس در امریکا هستن ولی کاری که خودیا کردن اونا تاحالا با ما نکرده بودن :)
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خوب جنبه نیست دیگه ... هنوز اعتراض بلد نیستیم بکنیم

با این وضعیت اشوب چاره جز بستن اینترنت هست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اگه به کنایه این حرف رو زدی که هیچ, اما اگه واقعا فکر میکنی با این روشها میتونید دهن مردم رو ببندید سخت در اشتباه هستید.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چرا نمیگی با این وضع مملکت داری چاره ای به جز اعتراض هست؟ چهل ساله خودمون و پدرانمون این همه در کنارشون بودیم شد یه بار به خواسته های مردم گوش بدن ؟ منی که تازه اول جوونیمه مثلا دوست دارم بیفتم تو گوشه کنار خیابونا تو سرما دنبال اعتراض باشم و خودمو با خطرای احتمالی رو ب رو کنم ؟ فکر کردی از شکم سیریه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تو یکی سکوت کنی نمیگن زبون نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مطمئن هستید آاین آاشوب ها هدایت شده نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شما یه دوره آموزشی بذار استاد
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شما هم که وابسته نیستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
این که ما بلد نیستیم درست اعتراض کنیم تا حدودی باشما موافقم . ولی چاره ی کار بستن اینترنت نیست . دولتمردان تصمیم عجولانه گرفتند باید پاسخگو باشند . اگر همان روز به مردم توضیح می دادند نه چهل و هشت ساعت بعد حالا مجبور به این کار « که خودشان وعده داده بودند چنین نمی کنند» نمی شدند و مردم را از کارو زندگی نمی انداختند
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شما گنجایشت زیاده ما دیگه توانش نداریم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اعتراض چه ربطی به بستن اینترنت داره؟! خود مسئولان می گن عده ی قلیلی آشوب کردند. به خاطر این عده ی قلیل اینترنت 80 میلیون نفر قطع می شه؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شما که اعتراض بلدی بفرمایید مردم دقیقا چه جوری اعتراض کنند که به حرفشون گوش داده بشه؟
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
آره هست
دموکراسییییییی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
عده کمی اشرار آشوب کردن و دستگیر شدن ، چرا به ملت ایران توهین میکنی؟ ملت ایران روش درست اعتراض رو بلده و نباید بخاطر خرابکاری گروه کوچکی کل مردم ضرر کنن از قطعی اینترنت بین المللی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
جدیدا ساندیس انرژی زا اومده؛ خیلی باکیفیته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
لطفا مسولین مربوطه و صاحب قدرت ، بفرمایند مردم چگونه و چطور و در کجا و تا چه اندازه و چه زمانی ، میتوانند اعتراضات قانونی خود را در چهار چوب قانون اساسی و مدنی خود ابراز دارند ؟!!!!؟
تا انواع و اقسام اتهامات ریز و درشت از فتنه گر و منافق و عامل وابسته و یاران ترامپ و مستکبر و اغتشاش گر و اشوب گر و کافر و جاسوس و کمونیست و خرابکار وووو را به آنها نچسبانند!؟
و با با انواع و اقسام وسایل و ابزار ضد شورش از باطوم و گاز اشک آور و اسپری فلفل و فشنگهای پلاستیکی و
جنگی و ماشین آب پاش و پنجه بوکس ووو ه
تا شنیدن انواع و اقسام فحش ها و ناسزاهای ناموسی و چارواداری با مردم برخورد نگردد !!؟؟
نامی هم مونده؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
آقای بلد! شما که بلدی بگو چطور باید اعتراض کرد؟
بریم بگیم سلام خوبی؟میشه بنزین برگرده؟میشه بدبختترمون نکنین؟ میشه بذارین نفس بکشیم؟ میشه بذاریم یه لیوان آب بخوریم؟ بعد اونام میگن عه! بله بفرمایید چرا که!
فکر کن، فکر کردن بد نیست.
اعتراض همه جای دنیا همینه، حتی همون اروپا که ساکت ترین مردم دنیا رو داره.
امیدوارم کامنتم تایید شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ساندیستو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چاره اینه که امثال تو کاری نکنن که توی مملکت آشوب بشه .ملت داشتن زندگی شون رو می کردن آشوب کجا بود تا چهار روز پیش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینترنت ایران که مثل صدا و سیما رسانه ای رایگان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
میشه لطف کنین به بی‌جنبه‌ها آموزش بدین که چگونه باید اعتراض کنن؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
پروفسور مانی شاید شما بلد نباشی !؟
salam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شما همین الان خیلی مسالمت آمیز پاشو برو تو خیابون وایسا بگو به گرانی بنزین اعتراض دارم. اگه با مشت و لگد نبردنت! مشکل همینه مسئولین ما تاب شنیدن حرف مخالف ندارن و از سایه خودشون میترسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تو یادمون بده
کجا بیایم؟
فقط یه پلاکارد میگیریم دستمون حرفم نمیزنیم
بگو کجا بیایم که با باتوم نگن متفرق بشید
بگو کجا بیایم
کی کی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
متاسفم برات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شیوه اعتراض صحیح در ایران چگونه است. شما بفرمایید
آرمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
آره هست
بستن دهن آدمایی مثل تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خوب منی که نسبت به این قضایا نه اعتراضی کردم نه چیزی چرا باید اینترنت من قطع باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ادم ساده به اینترنت چه ربطی داره؟ بنزین گرون شده یک عده ریختن به اعتراض بعدش هم وقتی اینترنت را ببندی همه میرن بیرون و وضع بدتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مردم بی جنبه اما دارای با جنبه ترین مسئولین
علی
| Netherlands |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خب شما که بلد هستید و جنبه اعتراض هم دارید بفرمایید روش و نحوه اعتراض چه طوریه که اینترنت رو نبندند.
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شما که بلدی بفرما اعتراض کن ملت یاد بگیرن... فقط سانتیمانتالیسم نباشه نظریه تون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اخوی برادر چی می گی؟؟؟ در فرانسه بنزین را ۲۰ سنت گران کردند مردم ۳ ما ه کل فرانسه را به آتش کشیدند دولت ایران هم از جلیقه زرد ها حمایت کرد حالا مردم بی جنبه شدند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چرا باید کاری بکنند که مردم مجبور به اعتراض بشوند ؟ اگر جوابی برای اعتراض یا همین قطع اینترنت دارند صادقانه با مردم در میان بگذارند . دودوزه بازی و غریبه دانستن ملت آخرش نابودی و فناست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شما بیا اعتراض کردنو یاد بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بابت اینترنت پول دادیم و بستنش مصداق خوردن حق الناس و دزدی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
امثال تو مارو به اینجا رسوندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
یه نگاه به مطلبی که نوشتی بنداز ببین چندتا مثبت خورده چندتا منفی
جالبه نه؟
Vafa
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حق ندارن نه به خاطر اعتراضات نه هیچ دلیل دیگه ای اینترنت رو قطع کنن الان ۲۰ سال قبل نیست که بشه بدون اینترنت بود. زندگی همه رو مختل کردن. میتونن شبکه های اجتماعی رو ببندن نه که کل اینترنت رو قطع کنن.الان هرکاری بخوای انجام بدی نیاز به اینترنت داری
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تو کجا زندگی می کنی داداش، به نظرت اگه مردم عادی درخواست راهپیمایی داشته داشته باشند می دهند؟ خودشون می گویند تا حالا به هیج کس یا گروهی اجازه راهپیمایی صادر نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اتفاقا مردم ما بافرهنگ هستند بلدم هستند اعتراض کنند اما الآن ی عده ک واقعا از مردم نیستند شدن لیدر.من بچه شیرازم کسایی تو شیراز دارن بانک آتیش میزنن ک سال 88دستبند سبز میبستند ک چی ک همین دولتی ک الآن رو کاره اون موقع رای نیاورده بود.
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چیزی بنام اعتراض بدون درگیری وجود خارجی نداره
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
جناب مانی طبق قانون اساسی اعتراض و انتقاد حق مسلم و قانونی یک ملت در حکومت جمهوری هست
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مانی چند سالت هست فرزندم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ساندیس کارتونی چند شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
به کره شمالی خوش آمدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اونهایی که آشوب میکنند را بگیرید، کی گفته نگیرید؟؟ ولی قطع اینترنت عموم مردم بدلیل آشوب قلیلی از مردم، راه درستی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
نمی دونم اعتراض باید چه شکلی باشد؟ ساده ترین آن همان بستن جاده ها بود که نه به اموال عمومی آسیب زد و نه به اموال خصوصی.اگرچه هر نوع اعتراضی به حضرات ممنوع است.
ریش برفکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
قطع اینترنت توهین به شعور مردم توسط افرادی است که فکر می کنند از مردم بهتر مسائل رو درک می کنند و به مردم اجازه دریافت اطلاعات صحیح و تفکر رو نمی دهند
سید باقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ببینم مغزت عیب کرده؟ یعنی هرجای جهان چهارنفر میریزن بیرون دوتا سطل اشغال آتیش میزنن باید اینترنت رو قطع کنن؟ چرا اخه انقدر تلاش میکنید نفهمید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
علیرصا برو پارک سرسره بازی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اگر به قول رسانه ها و اخبار این معترضین یک گروه اندک و اغتشاش گر هستند، کل مردم ایران باید اینترنتشون قطع
بشه؟
الان اعتراض باید به کجا کنیم که هیچ مسئولی پاسخگو نیست...
کی جواب ضرر و زیان ما رو می خواد بده؟
سانا
| United States of America |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مردم جنبه ندارن؟ چرا مسئولین جنبه شنیدن اعتراض رو ندارن! قیمت ساندیس چند شده راستی؟
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینترنت امروز جز نیاز های حیاطی انسان محسوب میشه. مثل اب و برق و گاز
یک جامعه ی متمدن باید این رو رعایت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
از منفی و مثبت ها تو همین سایت وابسته بگیرید چه خبره تو مملکت تا کی سرتون تو برفه آخه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تابناک عزیزشمارابخدا این مطلب رامنعکس کنید
پسرمن برای تحصیل دررشته کامپیوتردریکی ازدانشگاههای خارج ازکشور پذیرش مشروط گرفته و دانشگاه شرط صدور پذیرش قطعی رادریافت ریزنمرات رسمی عنوان کرده ماهم باهزار دوندگی بالاخره مبلغ تعهدخدمت ایشان راپرداخت کردیم و ریزنمرات رافرستادیم میدانیم که دانشگاه پذیرش قطعی راصادرکرده ولی بخاطرقطع اینترنت بدستمان نرسیده ازانطرف فرصت محدودی داریم تا براساس پذیرش شهریه یک ترم راپرداخت کنیم تا ثبت نام انجام شود وبدون ثبت نام هم ویزاصادرنخواهدشد مثل پسرمن خیلی های دیگرهستندکه سرنوشتشان باقطع اینترنت تغییرخواهد کرد اکنون که ارامش درتهران برقرارشده ازمسوولین تقاضامیکنم در تصمیم خوددرقطع اینترنت تجدیدنظرکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شما بگو چجوری اعتراض کنیم ؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
تا وقتی تفاوت بین اعتراض و آشوب رو نفهمیم باید قطع بشه
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
لطفا با ذكر مثال به صورت خيلي دقيق توضيح دهيد چگونه ميتوان در اين كشور مجوز اعتراض گرفت و كجا و چگونه ميتوان اعتراض كرد تا از نظر شما اعتراض با جنبه باشد !؟ لطفا كلي گويي نكن و با ذكر مثال و نمونه انجام شده قبلي دقيق توضيح بده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
افکار عصر حجر امثال شما باعث این بیکاری و عقبگرد مملکت با بستن اینترنت شدند
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
من هم بجای تابناک خجالت میکشم که نظرات مخاطبین رو ویرایش میکنه و یا سلیقه ای منتشر میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
راست میگه. اگر اعتراض بلد بودیم به اینجا نمیرسید. حداقل هر روز بدتر نمیشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
بعضي از دوستان سوال اساسي و درستي پرسيده اند كه مردم چطوري اعتراض خودشونو كه طبق اصل 9 قانون اساسي حق آنهاست نشان بدهند. جواب منطقي و عملي اينه كه بايد محلي(مثلا يه پارك بزرگ) براي اعتراض مردم درنظر گرفته بشه تا اعتراضات در امنيت انجام بشه و البته اموال عمومي و خصوصي هم از تخريب در امان باشه.
farimah
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
لابد جنبه رو تو داری که نشستی توی خونت و هر چی بزنن تو سرت صدات درنمیاد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خواهشن وصل کنید، تمام کسب و کار من وابسته به اینترنت است :-((
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
گمونم اونجایی که دستور به قطع اینترنت داده علاقه دارند که علاوه بر معترضین به بنزین(منظور اوباش و اشرار نیستند ) ، بقیه اونهایی هم که کسب کارشون اینترنتی هست ،به این معترضین بپیوندند. (حداقل یک وایت لیست از کسب و کارها و شرکتها تهیه می کردید و اینترنت اونها رو قطع نمی کردید)
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بابا لااقل یه ایمیل ملی هم درست کنید هزار کار داریم بخداکه به ایمیل مربوط میشه . هر چی ایمیلم هست که بسته شده
ایدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
هرجوری ک تظاهرات میکردن مردم بازم اغتشاشگر خونده میشدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حق باشما است، ولی میشه شما بفرمایید راه درست اعتراض چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
جون مادرتون اینترنتو وصل کنید. شکر خورد هرکی که رفته بیرون شکر اضافه خورده.
باب کار خیلی ها مثل من گیره.
شکیبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
وصل نکنید. چه معنی میده کار کنی و پول دربیاری. فقط باید اختلاس کنی. والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
راست میگه. اگر اعتراض کردن بلد بودیم به اینجا نمیرسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
باشه. کِی وصل کنیم؟
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
سلام
ضروری رو کی تشخیص میده؟
من داشتم تجهیزات میخریدم و پول جابجا میکردم، الان چه کنم؟ برم دفتر روزنامه ها یا به طرف خارجی بگم اینترنتو قطع کردن آبروی مملکتم رو ببرم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
طرف خارجی با آبروی ما کاری نداره
نفتمونو میخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
راحت باش
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
آبروی مملکت از میزان ارزش گذرنامه اش معلومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بصیرت مردم فقط برای زمان انتخاباته و داشتن اینترنت حق مردم نیست انتخابات نزدیک است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
وضعیت شما که خوب هست . من باید سی تی اسکن و مدارک پزشکی کودک خردسال همکارم رو برای پزشکی درتهران ارسال میکردم و اونهم بصورت اینترنتی وقت بستری شدن و جراحی خودش و بیمارستان رو انجام می داد که نشد . کودک بینوا دوروز هست که از درد فریاد می زند . چند ساعت پیش پدرش راهی تهران شده که اینکار رو که تو چند دقیقه قابل انجام بود رو خودش حضوری انجام بده . اونهم ممکنه تا گرفتن نتیجه و انتقال دو روز یا بیشتر معطلی داشته باشه . خواهش میکنم یک لحظه قیافه اون کودک و والدینش رو تصور کنید که ممکن بود هرکدام از ما جای اون باشیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ناشناس ۱۲:۲۰ الان که نفتی نمیدیم . اصلا نیازی به نفت ۴ میلیون بشکه ایمون نیس سریعا بقیه دوستان بخصوص یک دوست شرقی جبرانش کرد. تا کی سرتو زیر برف میکنی تا کی؟ ۷ میلیارد آدم دنیا به گوگل دسترسی دارن ما نداریم. ما مریخی هستیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
آق سید تورو خدا شما گذشت کن این دفعه رو آبروی مملکتو حفظ کن
شوما به بزرگیت ببخش این مملکتو. بچه اس نادونه
شکر خورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
در جواب فردی که نوشته خارجی ها نفت ما رو می خوان: آدم حسابی، نفت و که من نمی فروشم.
دولت می فروشه! بگو نفروشه.
ما اگر جنس یا کالایی میاریم برای رفاه حال مردک و خدمت به مردمه...
همه مثل بعضی از آقایون دنبال لوکس بازی و واردات ماشین و غیره که بازم دست آدمای محدودی از همون قماشه نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ناشناس11:16 راست می گه. همه چی که مربوط به نفت نیست!ما هم منتظر کپی اسناده بودیم که قرار بود از طریق ایمیل دریافت کنیم و تاییدکنیم و الان ایمیل قطع هست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
عزیزی که میگی نفتمون رو میخواد جهت استحضار جلوی صادرات نفت رو گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مگه دیگه آبرویی هم تو دنیا داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
همه خارجی ها نفت نمیخوان. الان مشاورهای خوبی تو کشور هستند و روشهایی خوبی برای درمان توهم توطئه اومده. به پزشک مراجعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
عقلا بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
شمایی که میگی طرف خارجی با آبروی ما کاری نداره

هر آدم باشخصیتی آبروش براش مهمه، حالا این کشور دست آدمهایی افتاده که این چیزها رو متوجه نمیشن بحث دیگه است. شما هم میتونی جزو همونا باشی نه به آبروی خودت اهمیت بدی نه به شخصیتت
دکتر م ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
نه عزیز دیگه نفتمون رو نمی خوان. البته محض اطلاع می گم که کل مسئولین دارند التماس می کنند که بخواند ولی نمی خواهند. الان نیروی انسانی
متخصصمون رو می خواند. همون که برای آقایان در ایران پشیزی ارزش ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
میگن وقتی زبان کسی رو قطع میکنی نشانه قدرت تو نیست بلکه با این کار به همه ثابت میکنی چقدر آسیب پذیری و چه قدر اوضاعت خرابه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حرف حساب
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دقیقا موافقم, گیریم که دهان معترضین رو ببندید , با افکارشون میخواید چیکار کنید. جلوی اون رو چطوری میخواید ببندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
نهایت ضعف رو نشون میده این کار....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
همين خواهش يعني مردم بنزين مسولين وووو همه چيز را تاييد مي كنن و فقط منتظرن اينترنت وصل بشه.
ناشناس
| Philippines |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
آفرین
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دقیقا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
احسنت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مطمئن باشید با قطع زبان ، گوشهای اون فرد حرفهای شمارو دیگه نخواهد شنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
الله اکبر، به والله سحر بسیار نزدیک است.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
درود
خودخواه نباشیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
داداش من میشه یه سوالی بپرسم. حتماً قبول داری که ما در سطح جهان و منطقه دشمنانی داریم که خیر و صلاح و آقایی ما رو نمی خوان. (اگر هم فکر می کنی اصلاً دشمن نداریم فکر کن اگه داشته باشیم جواب این سوال من چی میشه:)
سوال: الان اگه از دشمنان ایران (مثلاً بدخواهان سعودی و اسرائیلی و آمریکایی و منافقین و ...) بپرسی نظر شما در مورد قطع شدن اینترنت ایران در این چند روزی که آشوب شده (و یه عده ای برای خط دادن و خط گرفتن جریان آشوب به بستر اینترنت نیاز دارن) چیه؟ فکر می کنی چه جوابی میدن؟ همون جواب باید برای من و شما نشون بده که در مقیاس کلان، وصل بودن اینترنت به نفع میهن عزیزمان هست یا نه. (صرفنظر از این که برخی از ما ممکنه در کسب و کارمون به طور موقت متضرر بشیم)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
کیا میگن حالا؟؟؟
مهرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بله زبان را اگر قطع کنی بله ولی اگر جلوی آتش زدن و غارت فروشگاه ها را بگیری چه ؟ اگر از همین اینترنت دستور غارت و سنگ ریختن وسط خیابان صادر شود چه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دمت گرم یه حرف حساب شنیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دقیقاااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
دقیقا

باید اینقد قوی باشی تا با این بادها نلرزی
اگر قوی بودی،دست و پای مخالفت رو هم باز میزاشتی ببینی چی میگه
دکتری کشاورزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
من هم به نوبه خودم از دولت تدبیر تقاضا دارم استفاده از ماشین را هم قطع کنند چون خطر داره برای امنیت مردم و سالیانه حدود 16 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته میدیم. با تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
مهرشاد:
تو اینترنت خیلی چیزها هست بدتر از این، چرا بقیه کشورها به خودشون اجازه نمیدن بابتش دسترسی چندین میلیون آدم به اینترنت رو قطع کنن؟ عادت کردین به ماستمالی کردن ضعف‌های مدیریتی
موعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
دوستان بنظرم راه حل جلوگيري از بروز اين مشكلات اينكه شرايط اعتراض قانوني مردم كه طبق اصل 9 قانون اساسي به رسميت شناخته شده رو بايد فراهم كرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بروید اخبار پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 امریکا را بخوانید تا متوجه شوید چرا اینترنت محدود شد. وقتی روسیه
بتواند همچین آشوبی در آمریکا راه بندازه تکلیف کشوری مثل ایران مشخص است.
پاسخ ها
امید
| - |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بابت گذاشتن هر کامنت و لایک چقدر میدن؟
اگه خوبه که ما هم بیایم استخدام شیم
ولی فک کنم هر چقدر هم بدن ارزش ناله و نفرین مردم رو نداشته باشه که به ناحق کامنت بذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
برادر، یکم سرتو بیار بیرون از برف بتونی نفس بکشی حداقل :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
فرضا که این طور . الان موقع انتخابت هست مگه؟ چه دلایل سطحی و خنده داری میگید.آمریکا به خاطر دخالت روسیه اینترنتش رو قطع کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چرند نگو .الان معترضین به قطع اینترنتبه به جمع اعتراض کنندگان بنزین اضافه شدند.
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خوب شد رد شد این اتهام . بعد اینکه ما بریم بخونیم رسانه ها هیچ ... ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
توهم نزنیم ، مردم ایران فهمیده هستن ، محدودیت اینترنت یعنی توهین به ملت ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
از قیاسش خنده آمد خلق را
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
تا حالا شنیدین بگن در آمریکا اینترنت قطع شد؟ آدم قبل از حرف زدن نباید فکر کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
شما خوندی بسه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
برای همین هم هست که آمریکا اینترنت خودشو بست و از دنیا جدا شد دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ولی همون امریکا هرگز اینترنت رو بروی مردمش قطع نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حاجی اشتباه متوجه شدی، روسیه دوست و برادر ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینها په ربطی بهم دارند ؟
مگر الان در حال انتخابات هستیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
از این روس های جهان سومی حرف نزن لدفا!
با اون همه زمین و منابع و انرژی هنوز یک کشور جهان سومی ااند
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چشمات رو باز کن دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینترنت ساندیسی هم داریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
یعنی می گی کار روسیه هست؟؟؟
در آمریکا که آشوبی نشد پرونده مولر هم مختومه شد پس لطفا اطلاعات سیاسی خودت را بالا ببر دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اولا که ثابت نشده است . ثانیا مگر آزادی اینترنت و آزادی حق رای و بیان در کشور ما مثل آمریکاست که با هم مقایسه میکنی ؟ مقایسه ایران با آمریکا آحه ؟ چرا بعضی ها دوست دارند مردم بهشون و حرفهاشون بخندن ؟
اش هر نخود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
به ما چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خیلی پستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خوب اونوقت آمریکا چکار کرد، اینترنت رو قطع کرد ؟؟؟
یا بازرس ویژه تعیین کرد تا به کنگره و سنا گزارش بده چه اتفاقی افتاده تا دیگه تکرار نشه ؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خب بعدش دولتمردان امریکا دسترسی مردمشان به فیس بوک و کلا اینترنت را قطع کردند؟ خودت خجالت نمیکشی ازین قیاسی که کردی؟
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
از منفی ها معلومه نظر مردم چی هست.
ناشناس
| Australia |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
یعنی تو دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، اینترنت آمریکا محدود شد؟ یا اینترنت روسیه!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
رفتیم بخوانیم اینترنت قعط بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خب شبکه های اجتماعی رو قطع کنن!چرا اینترنت رو به طور کل قطع کردن!چرا ایمیل رو قطع کردن؟ خیلی ها کارشون با ایمیل هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دخالت روسیه از طریق فیس بوک بود نه کل اینترنت.
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
توکه خوندی بگو چی شد معلومه که یه چیزی شنیدی
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
بیشتر از اون کسایی که اینترنت رو قطع کردن، انسان نماهایی مثل شما روی اعصاب آدمن که از هر تصمیم غیرمنطقی و غیرانسانی چشم بسته حمایت میکنن. میدونی چندصد میلیارد توی همین چند روز به کشور خسارت وارد شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
الان دارم پروندشا میخونم. کدوم پاراگرافه حاجی!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
به خاطر قطعی اینترنت تمام کارهایمان روی زمین مانده
پاسخ ها
امید
| - |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بابت گذاشتن هر کامنت و لایک چقدر میدن ؟
ما هم بیایم استخدام شیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چرا نگرانی عزیز.....!!!!!!!
همه بیاید محله ما تا من از بالای دیوار واستون اخبار و اطلاعات جدید رو بخونم و باخبر بشید.... شما هم از پایین لایک بدید و کامنتهاتون رو واسه بقیه بخونید.... نگران نباش عزیز.....!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اینترنت رو هم مثل خرمشهر خدا باید آزاد کنه
مجید:
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
پاسخ به 12:20
یک لیتر بنزین میدن امیدجون ولی تو باکت پره پس برو کیهان بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
ما مجانی لایک میدیم و کامنت میذاریم.
شما همه رو به کیش خودت نپندار که برای ساعت فعالیت و کسری خدمت جا و بیجا افاضات می کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
امید خان شما به همان کتک زدن مردم و توهین به انها بپردازید
که نان در آن است
ولی آبرو نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حالا کارها رو از زمین بردارین بزارین رو میز لاقل
بارون میاد کارا خیس میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
به امید:تو الان استخدام هستی برای این چرندیاتی که می نویسی چقدر می گیری! وگرنه اگه توی کار بودی کاملا درک می کردی که وقتی می گه کارم رو زمین مونده برای چی هست بی شعور!
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
کور دل مثبت و منفی ها رو نگاه می فهمی کی پول می گیره. شما می تونی رای گیری رو ببندی فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
امید جان شما استخدام شدی که داری نظر میدی دیگه. چقدر گیجی تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
کافر همه را به کیش خود پندارد . شما خودت استخدامی فک میکنی همه مثل شمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
الان مشکل شما همینه؟هموطنان کشته شدن
با خبری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بوقققققققققققققققققققققققققققققققق
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
قطع اینترنت باعث شد دوباره برگدم تابناک بخونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
کلا هر سایتی میخوای بری باید اسمش رو بلد باشی!
موتورهای جستجوی به اصطلاح ملی هیچی رو پیدا نمیکنند!
پارسجو، پارسیک، یوز
اینجا هاست که آدم رسوا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
قطع شدن اینتر نت واسه هر کی آب نداشت واسه تابناک نون داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
خخخخخخخخ واقعا راست میگی منم دلم برای خوندن تابناک تنگ شده بود. امروز دارم جبران میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
وصلم بود ما میخوندیم ولی باجنبه تر بود اون روزا سانسورچیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
منم همینطور:)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دمت گرم واقعا. میدونی چند سال بود سراغ تابناک نیومده بودم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
بع آق مصی
از اینورا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
عالی بود. دقیقا"! من هم همین طور :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
این کار نظام دیوار بی اعتمادی میان ملت و حاکمیت رو بلندتر از همیشه کرده!!شبکه جهانی اینترنت در عصر ارتباطات از اکسیژن هم واجبتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
مردم سالاري ديني اگر هست پس چرا اينترنت 80 ميليون قطع هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
البته نه در کشوری که دولتش به اینترنت بچشم تهدید نگاه میکند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
دیوار که از اولش بلند بود اینا خندق و دارن عمیقتر میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
از ۸۸ به بعد اعتمادی نبوده که بلند یا کوتاه باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
چرا خودتون کاری میکنید که امنیت به خطر بیفته بعد اینترنت را قطع میکنید که از امنیتی که خودتون با افزایش قیمت بنزین به خطر انداختید حفاظت کنید. از هر جهت فقط ضررتون برای مردمه. مردم که داشتند زندگی عادیشونا میکردند. اگه میخواستید بنزین را گرون کنید همون پارسال که دلار گرون کردید بنزینم ازاد میکردید که یکبار تورم را به کشور تحمیل میکردید
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟