بازدید 4939

مسکو: فضایی برای کار مشترک روسیه و ناتو وجود ندارد

الکساندر گروشکو معاون وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد: ناتو نشان داد هیچ فضایی برای دستور کار مشترک بین روسیه و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰ 12 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از  ایرنا، به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه که برای مذاکره با مقامات ناتو در بروکسل به سر می‌برد، گفت: دیدار روز چهارشنبه شورای ناتو - روسیه مستقیم و صریح بود، اما اختلافات زیادی وجود داشت و ائتلاف ناتو نشان داد که هیچ فضایی برای دستور کار مشترک مثبت وجود ندارد.

مقامات روسیه و ناتو امروز در بروکسل برای گفتگو در مورد پیشنهاد‌های امنیتی مطرح شده توسط وزارت خارجه روسیه در دسامبر با هدف کاهش تنش بین مسکو و بلوک غرب با یکدیگر دیدار کردند.

گروشکو پس از پایان نشست در جمع خبرنگاران گفت: نشست امروز دقیقاً به تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر بر تضعیف امنیت اروپا که در سال‌های اخیر مشاهده کرده‌ایم اختصاص داشت.

این دیپلمات روسیه خاطرنشان کرد: یکی از این عوامل گسترش مداوم ناتو به سمت روسیه است و این به طور جدی وضعیت امنیتی ما را وخیم‌تر می‌کند و خطرات غیرقابل قبولی برای امنیت ما ایجاد می‌کند که ما با آن مقابله خواهیم کرد.

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو نیز در واکنش به اظهارات این مقام روسی گفت: این ائتلاف نظامی سیاست در‌های باز و متقابلا حق خود برای افزایش قوا در نزدیکی روسیه کنار را نخواهد گذاشت.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی افزود: ما بر سر حق حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی هیچ یک از کشور‌های اروپایی مصالحه نخواهیم کرد.

گفتگو‌های امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) از جمله اقدامات برای کاستن از تنش‌های ۲ جانبه برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات