بازدید 8653
۶

ترس اسرائیل از پدیده فزاینده مهاجرت معکوس یهودیان

عربی ۲۱ نوشت:محافل اسرائیل از پدیده مهاجرت معکوس مخالفان رژیم سیاسی حاکم صحبت می کنند و نسبت به افزایش روند آن ابراز نگرانی می کنند.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 31 January 2022

به گزارش تابناک، عربی ۲۱ به نقل از یک روزنامه اسراییلی افزود: از مهاجران جدید اسرئیلی به نام فعالان برجسته سازمان های چپگرا نام برده می شود اما هنوز تعداد دقیق آنها مشخص نشده است با این حال ما در برابر پدیده ای هستیم که جای تأمل دارد زیرا مربوط به صنف فعالان تحصیلکرده است نه شهرک نشینان عادی یهودی، و شاید آنها به این درک رسیده اند که پروژه صهیونیسم به پایان خود رسیده و هیچ امیدی به ماندن در این سرزمین های اشغالی وجود ندارد.

«کالمان لیبسکیند» نویسنده راستگرای اسرائیلی در مقاله ای در روزنامه معاریو با اشاره به این موضوع آورده است: در برابر پدیده روبه رشدی در جامعه اسرائیل قرار داریم که در ظهور یک طبقه چپگرایی نمود پیدا می کند که در حال دور شدن از صهیونیزم و اسرائیل هستند و روز به روز اهتمام آنها به یهودیت کاهش می یابد حتی خود، گفتمان فعال و بیداری را علیه پروژه صهیونیزم هدایت می کنند و از لابه لای آن به بازخوانی حوادث نکبت، دولت فلسطین و حقیقت مرزهای ۴۸ و ۶۷ فرامی خوانند.

وی افزود: بیشتر این فعالان عضو سازمان های مدنی اسرائیلی هستند که از کمک های مالی کشورهای خارجی برخوردارند و هدف بی اعتبار کردن وجهه ارتش اسرائیل و سربازان آن را دنبال می کنند و اکنون به این درک رسیده اند که گروه اسرائیلی و صهیونیستی که با آن تعلق دارند، از اساس اشتباه است و شعارهایی از این دست را دنبال می کنند که خط سبز فاصل بین یهودیان و فلسطینیان، نمادی از جدایی بین قانونی و غیرقانونی است و معتقدند که تلاش های کابینه برای حفظ اکثریت یهودی در سرزمین های مختلف رفتاری غیردموکراتیک است.

این چپگرایان، رفتار مهاجرت معکوس را اعتراف به ناکامی مبارزه خود برای تغییر داخی در اسرائیل و پاسخی به واکنش های تند راست گرایان و فعالیت های سیاسی آنها توجیه می کنند علاوه بر این، پیشنهادهای وسوسه انگیزی برای انتقال به کشور های دیگری دریافت می کنند که در آنها فراخوان های بایکوت اسرائیل رو به رشد است.

روزنامه مذکور با اشاره به اینکه شهرهای مختلفی نظیر لندن، پاریس، آمستردام و نیویورک و دیگر کشورهای جهان مقصد این مهاجران هستند، در ادامه نوشت: فهرست افرادی که تاکنون مهاجرت کرده اند بسیار طولانی است و شاید بتوان برای نمونه به مدیر اجرایی سابق سازمان «شکستن سکوت»، رئیس اجرایی سابق پزشکان به خاطر حقوق بشر، مدیر اجرایی سابق صندوق اسرائیل جدیدو افراد بسیار دیگری از این دست اشاره کرد.

این پدیده، نتایج یک نظرسنجی را به ذهن متبادر می کند که نشان می دهد ۴۰ درصد از اسرائیلی ها به فکر مهاجرت معکوس هستند و وخامت اوضاع اسرائیل به دلایل مختلفی نظیر اوضاع اقتصادی، نابرابری و ناامیدی به خاطر تزتزل مصالحه با فلسطینی ها را به عنوان دلایل خود نام می برند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
به زودی این لکه ننگ از کره زمین پاک خواهد شد
دلتون را به این چیزها خوش نکنید
به ما چه؟
امیدوارم همه یهودیان جهان به نادرستی عقیده صهیونیسم پی ببرند.
بیان ایران،بهشت دنیا
اسراییل یک کشوری است با زور و کشتار درست شده است و این کشتار مظلومان با وجدان بشری جور در نمیاد و دیر یا زود از هم میپاشد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی