چهارمین دوره جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه های اقتصادی 31 اردیبهشت 1401 در مرکز همایش بین المللی صداوسیما با هدف توسعه عدالت اجتماعی، ترغیب شرکت ها به سمت سرمایه گذاری مسئولانه برگزار و با معرفی برترین بنگاه های اقتصادی که در اجرای مسئولیت اجتماعی و تداوم آن نمره قابل قبولی کسب کردند به کار خود پایان داد.
تایماز سیدمصطفایی دبیر کل جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه های اقتصادی هدف از برگزاری چهارمین دوره این همایش را توسعه اجتماعی، ترغیب شرکت ها به سمت سرمایه گذاری مسئولانه دانست و گفت : امسال با توجه به حضور شرکت های بزرگ کشور که بعنوان کنشگرهای اقتصادی از لحاظ کیفی کار کرده بودند ، نسبت به سه سال گذشته این تفاوت کاملا مشهود است.
وی افزود : چهارمین دوره این همایش از لحاظ کمی ارتقاء پیدا کرده و حضور قابل توجه بنگاه اقتصادی در این دوره می تواند نقطه عطفی برای جایزه پنجم مسئولیت اجتماعی و بنگاه های اقتصادی کشور باشد، مسئولیت اجتماعی ابتدا می بایست در بنگاه های اقتصادی رواج پیدا کند و دوم در جامعه محلی تأثیر بگذارد ؛ یعنی بنگاه کجا فعالیت دارد همانجا تأثیر بگذارد.
وی خاطرنشان کرد : هدف ما از اهدای این جوایز آن است که بنگاه های اقتصادی کشور کارهای غیر مرتبط سازمانی و مدیریت باج را کنار بگذارند و روی مفاهیمی کار کنند که به نفع ذینفعان بنگاه ها که می توانند سهامدار، کارکنانش، جامعه محلی یا زیست محیطی باشد. ما لوح فروشی نمی کنیم و نتایج آن را در عرصه مسئولیت اجتماعی گرفتیم؛ زمانی که بنگاهی از ما تندیس می گیرد مسئولیت اجتماعی را تداوم و ارتقاء بخشیده و این رسالت ماست.