با تحولات منطقه و جهان

حمله جنگنده‌های اسرائیل به نوار غزه / هشدار سازمان ملل درباره سوءتغذیه شدید در افغانستان/ آغاز اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد در باکو / برگزاری مانور نظامی ارتش روسیه و سوریه

حمله جنگنده‌های اسرائیل به نوار غزه، هشدار سازمان ملل درباره سوءتغذیه شدید در افغانستان، آغاز اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد در باکو، برگزاری مانور نظامی ارتش روسیه و سوریه و تخلیه موقت کاخ سفید به دلیل کشف کوکائین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۶۱
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 05 July 2023
|
7715 بازدید
|

حمله جنگنده های اسرائیل به نوار غزه/ هشدار سازمان ملل درباره سوءتغذیه شدید در افغانستان/ آغاز اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد در باکو/ برگزاری مانور نظامی ارتش روسیه و سوریه

بین الملل تابناک: حمله جنگنده‌های اسرائیل به نوار غزه، هشدار سازمان ملل درباره سوءتغذیه شدید در افغانستان، آغاز اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد در باکو، برگزاری مانور نظامی ارتش روسیه و سوریه و تخلیه موقت کاخ سفید به دلیل کشف کوکائین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله جنگنده های اسرائیل به نوار غزه

منابع فلسطینی از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران پایگاه مقامت فلسطین در شهرک «بیت لاهیا» واقع در شمال نوار غزه خبر دادند.

خبرگزاری شهاب فلسطین بامداد چهارشنبه اعلام کرد، در پی حملات راکتی بامداد امروز مقاومت غزه به شهرک‌های اشغالی مجاور غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با چهار موشک مواضع مقاومت فلسطین در شمال و جنوب غرب شهر غزه را هدف قرار دادند.

منابع عبری اعلام کرد، هواپیماهای این رژیم، اهدافی را در غزه در پاسخ به حملات راکتی ساعاتی پیش از این باریکه به شهرک‌های صهیونیستی هدف قرار داده است.

پیشتر منابع خبری از حملات موشکی مقاومت فلسطین در غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور با این باریکه خبر داده بودند. این حملات در حالی صورت گرفت که نظامیان صهیونیست ساعاتی پیش اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری را پس از عملیاتی که از بامداد دوشنبه آغاز کرده بود، ترک کردند.

هشدار سازمان ملل درباره سوءتغذیه شدید در افغانستان

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد، روز سه‌ شنبه در حساب توئیتر خود اعلام کرد: برآورد می‌ شود که حدود ۱۵.۳ میلیون تن در افغانستان با ناامنی غذایی جدی مواجه هستند. در حالی که حدود ۲۸ میلیون تن  در افغانستان به کمک‌ های اضطراری نیاز دارند، این نهاد سطح کمک به خانواده‌ های نیازمند را به دلیل کمبود بودجه کاهش داده است.

بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، نزدیک به ۲.۸ میلیون تن در افغانستان در سطح اضطراری ناامنی غذایی قرار خواهند گرفت. در حال حاضر ۳.۲ میلیون در سراسر کشور از سوء‌تغذیه حاد رنج می‌برند.

این نهاد همچنین خاطرنشان کرد: در ماه گذشته ۳۶۷ هزار زن و کودک با مواد غذایی مغذی برای پیشگیری یا درمان سوءتغذیه حمایت شدند.

هیساو وی لی، رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان نیز اعلام کرد، این سازمان پس از اکتبر امسال منابع لازم برای کمک‌های غذایی به مردم افغانستان را ندارد.

برنامه جهانی غذا تخمین زده است، با بودجه جاری، کمک‌ های مورد نیاز برای افغانستان از اوت امسال نیز روند کاهشی خواهد داشت.

مقامات طالبان بارها گزارش‌ ها و آمار مربوط به سطح فقر در افغانستان را رد کرده‌ اند. ملا عبدالغنی برادر معاون نخست‌ وزیر در امور اقتصادی طالبان اخیرا رسانه‌ ها و غرب را به بزرگنمایی در مورد بحران انسانی در افغانستان متهم کرده است.

نزدیک به دو سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می‌ شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.

اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند.

آغاز اجلاس وزرای جنبش عدم تعهد در باکو

نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد با نام «جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» روز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) با سخنرانی الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان آغاز شد و دو روز ادامه خواهد داشت.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، سایر وزرای خارجه و معاونان وزرا و نمایندگان سران این جنبش از کشورهای مختلف در این اجلاس حضور دارند.

در حاشیه اجلاس قرار است امیرعبداللهیان با برخی همتایان خود و معاونان وزرای خارجه از کشورهای فلسطین، سوریه، ازبکستان، اوگاندا، ترکیه، سومالی، بنگلادش، بورکینافاسو، اتیوپی، اندونزی، تونس، آفریقای جنوبی، هند و همچنین جیحون بایرام اف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کند.

سخنرانی تاتیانا والووایا مدیر دفتر سازمان ملل متحد در ژنو به نمایندگی از دبیرکل سازمان ملل متحد، ادامه برنامه امروز اجلاس خواهد بود.

جنبش عدم متعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد، پایتخت یوگسلاوی سابق تأسیس شد و شامل کشورهایی است که به هیچ‌ یک از بلوک‌های قدرت جهانی (آمریکا و شوروی) وابستگی و تعهدی نداشته و به عبارتی در جبهه کمونیسم یا سرمایه‌داری نیستند.
این سازمان پس از جنگ سرد تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است و ۱۲۰ کشور عضو آن هستند و ۲۱ کشور نیز به عنوان ناظر در این سازمان فعالیت می‌کنند.

برگزاری مانور نظامی ارتش روسیه و سوریه

یک رسانه روس از آغاز مانور نظامی شش روزه ارتش‌های روسیه و سوریه طی امروز (چهارشنبه) خبر داد.

خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد، مسکو و دمشق مانور نظامی مشترکی را در سوریه برگزار می‌کنند.

این خبرگزاری به نقل از «اولگ گورینوف»، رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه، اعلام کرد که تمرینات مشترک از امروز آغاز می‌شود و شش روز ادامه خواهد داشت.

گورینوف در این باره گفت که مانور نظامی مشترک روسیه و سوریه شامل فعالیت‌های هوانوردی مشترک، پدافند هوایی و فعالیت نیروهای جنگ الکترونیک برای پاسخ به حملات هوایی متخاصم خواهد بود.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که ارتش‌های روسیه و سوریه اواخر ماه گذشته میلادی، حملات زمینی و هوایی متعددی را به مواضع شبه‌نظامیان تروریستی در حومه ادلب و لاذقیه انجام داده بودند؛ در این حملات ده‌ها تروریست گروه موسوم به «هیئت تحریر الشام» به هلاکت رسیدند.

تخلیه موقت کاخ سفید به دلیل کشف کوکائین

سرویس مخفی آمریکا که وظیفه محافظت از رئیس‌جمهور و خانواده او را دارد، از کشف یک پودر سفیدرنگ در کاخ سفید خبر داد. در آزمایش‌های بعدی مشخص شده که این ماده کوکائین بوده است.

«آنتونی گاگلیمی»، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا به فوریس گفت که این ماده سفید عصر یکشنبه در کاخ سفید پیدا شد و آزمایش‌های مقدماتی نشان داد که کوکائین بوده است. 

وی تصریح کرد که کشف این ماده باعث تخلیه مختصر کاخ سفید منجر شد. البته جو بایدن در آن زمان در کمپ دیوید حضور داشته و در کاخ سفید نبوده است. اداره آتش‌نشانی گفته که ماده مذکور خطرناک نبوده است. 

 گاگلیمی می‌گوید: سرویس مخفی آمریکا در حال تحقیق در خصوص نحوه ورود این ماده به کاخ سفید است. 

در سال‌های گذشته گزارش‌هایی از فساد اخلاقی «هانتر بایدن»، پسر رئیس‌جمهور آمریکا و اعتیاد او به مواد مخدر منتشر شده است. حدود ۹ سال پیش، زمانی که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند پسر او، هانتر به دلیل اعتیاد به کوکائین از نیروی دریایی آمریکا اخراج شده است. 

جو بایدن در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ به اعتیاد پسرش اعتراف کرد و در جواب دونالد ترامپ که می‌خواست او را در این موضوع به چالش بکشد، گفت: «پسر من، مثل خیلی از آدم‌های دیگر- یعنی مثل خیلی‌های دیگری که شما می‌شناسید- با مشکل مواد مخدر روبه رو بود. او به آن مشکل غلبه و خودش را اصلاح کرده. روی آن کار کرده و من به او افتخار می‌کنم.»

هانتر بایدن خودش هم در کتاب خاطراتش به موضوع اعتیادش به مواد مخدر اعتراف کرده است. او در این کتاب که سال ۲۰۲۱ چاپ شد، نوشته زمان‌هایی بوده که هر ۱۵ دقیقه کراک کوکائین مصرف می‌کرده است.

با آنکه هانتر مدعی شده مواد مخدر را ترک کرده، هرازچندگاهی عکس‌هایی از لپ‌تاپ جنجالی او که محتوای آن در سال ۲۰۱۸ به بیرون درز پیدا کرد منتشر می‌شود. روز گذشته، رسانه‌ها گزارش دادند عکسی از این لپ‌تاپ به بیرون درز پیدا کرده که او را در حال رانندگی با سرعت ۱۷۲ مایل در ساعت و همزمان استعمال کراک نشان می‌دهد. 

«آری فلیشر»، سخنگوی اسبق کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش در توییتر با لحنی کنایه‌آمیز، ماجرای پیدا شدن کوکائین در کاخ سفید را به اعتیاد هانتر بایدن ربط داده است. 

او در توییتی نوشت: «کوکائین در کاخ سفید پیدا شده، ولی مسئولان نمی‌گویند کجا پیدا شده. اگر این ماده در ساختمان سابق اداره اجرایی پیدا شده باشد کار کارکنان و اگر داخل عمارت باشد، کار هانتر است.»

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا، مأموران سرویس مخفی آمریکا هنگام انجام گشت‌های متداول روزانه در کاخ سفید این ماده سفیدرنگ را در منطقه‌ای که برای توریست‌ها در دسترس است پیدا کردند. 

در پی کشف این ماده، ساختمان کاخ سفید ساعت ۲۰:۴۵ شب یکشنبه به وقت محلی تخلیه و از متخصصان برای انجام آزمایش آن دعوت شد. کاخ سفید اندکی بعد باز و آن پودر برای آزمایش‌های بیشتر ضبط شد. 

فوربس نوشته این خبر زمانی افشا شد که رسانه‌های خبری مطلع شدند، اداره‌های آتش‌نشانی در حال بحث درباره این رویداد هستند. 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
اسراییل نظامیان را هدف قرار میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
مرحوم یاسر عرفات در زمان کلینتون، فرصت تاریخی برای مصالحه با اسراییل و تشکیل یک کشور فلسطینی به مرکزیت قدس شرقی را از دست داد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
حمله رژیم اشغالگر به غزه بعد از پرتاب چند فروند موشک ، سفر به ایران حماس و جهاد خدایا شکرت برکتی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
هیچگاه با ترقه بازی نمی توان به ارتش تا بن دندان مجهز به سلاح هسته ای که پشتیبانی آمریکا و اروپا را هم دارد، خدشه ای وارد آورد. این راهش نیست. راه حل تنها گفتگو است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
وقتی یک فلسطینی در اسراییل هفت نفر مردم عادی را با چاقو زخمی می کند، چرا انتظار دارند که اسراییل مقابله به مثل نکرده و به فلسطینی ها حمله نکند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
تروریسم در هر نقطه جهان محکوم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
جالب است که عده ای حمله به زن و کودک بی گناه را تحسین کرده و از آن با افتخار یاد می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
قصدش زخمی کردن نیست کشتن است و وقتی می زنه فکر می کنه طرف می میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
داستان درگیری فلسطینی ها با اسراییل تبدیل به یک فیلم کسالت آور تکراری شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
خود قران هم بارها داستان بنی اسراییل و نقل کرده کسی تا حالا بنی فلسطین تو قران یا جای دیگه دیده؟
ایرانی آباد و آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
تا این قانون اجباری رضا شاهی و به قول شما خدمت مقدس سربازی !!! به قانون برد _ برد تغییر نکند جوانان و خانواده ها در این شرایط سخت زندگی و اوضاع کشور از آن استقبال نخواهند کرد .. از مردم گفتن و از شما نشنیدن به آمار غائبین و فراری ها از پادگان و کشور نگاه کنید و واقع گرا باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
طالبان تمام دخترها و زنان افغانستان را از تحصیل و کار محروم کرده است. چند روز پیش هم تمام آرایشگاههای زنانه را تعطیل کرد که گفته می شود 50 هزار نفر زن را از کسب درآمد محروم کرده است. هزار و یک محدودیت دیگر برای زنها از جمله غذا خوردن تنهایی در رستوران یا سوار شدن به تنهایی در تاکسی را هم وضع کرده است. اینها چه گونه موجوداتی هستند؟ زندگی از نظر آنها یعنی چه؟ در کجای فرآن چنین اعمالی توصیه شده؟ چطور در قرن 21 با حصول این همه پیشرفت در علم و تکنولوژی، چنین انسانهایی با این درجه پایین از فهم و شعور وجود دارند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
در قرآن نیومده ولی مشکل اینه که اینا فهمشون از قرآن اینجوریه،، داعشیا هم فهمشون از قرآن رو دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
فقط نریزند ایران همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
یک نفر به خبرگزاری فارس اعلان کنه که دولت نرخ خوراک را ۷۰۰۰ تومان و بالاتر از نرخ جهانی معین کرده است ظاهرا خبرگزاری فارس قائل به عکس این موضوع است
ما باید حرف راست را از کجا بگیریم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
رسانه های اصلاح طلب مدعی هستند که افغانستان اباد شد وایران باید از افغانستان بانکداری مدرن بیاموزد شما این گونه می گویید چه کسی راست می کوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
به اندک شرفی که تا امروز جمع کردم قسم میخورم آشوب های اخیر صفر تا صدش جنبش فواحش بود! جنبشی که مصی و گلشیفته فرهانی و الکسیس رهبرانش باشن قطعا جنبش فوا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
شخصی که در نظراتش از واژه فاحشه و فواحش استفاده می کند، نیاز فوری به روانپزشک دارد. استفاده از واژه های خشن و مکروه نشانگر یک ذهن درگیر و مشکل دار است.
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
معمولا افراد بدنبال صحبت از نداشته هاشون هستن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
یعنی الکسیس و مصی فاحشه نیستن؟ کسی که میگه ۴ تا سقت جنین نامشروع داشتم ۴ تا بچه رو کشتم ....ه نیست اما منی که از واقعیت رو میگم بی ادب هستم؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
اونچیزی که جمع کردی اونقدر بی مقدار و ناچیزه که نزدیک به صفره و بخاطر همین دری و وری میگی
ولی امثال تو چه نونی میخورید؟
پول میگری و میایی اینجا به زنان و دختران ای مملکت توهین کنی
توهیچی نداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
هر گونه اختلاف یا درگیری بین فلسطینیان و اسرائیل ( هر دو از یک نژاد هستند) هیچ ارتباطی به ملت ایران ندارد.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟