با تحولات منطقه و جهان

اعلام جزئیات انتقال ترامپ به زندان جورجیا/ حمله جنگنده‌های روس به مقر جبهه النصره در ادلب/ برگزاری رزمایش مشترک ژاپن، آمریکا و استرالیا در دریای چپن جنوبی/ درخواست سازمان ملل برای توقف فوری درگیری ها در سودان

اعلام جزئیات انتقال ترامپ به زندان جورجیا، حمله جنگنده‌های روس به مقر جبهه النصره در ادلب، برگزاری رزمایش مشترک ژاپن، آمریکا و استرالیا در دریای چپن جنوبی، درخواست سازمان ملل برای توقف فوری درگیری ها در سودان و تقابل جنگنده‌های روسیه و آمریکا در سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۶۷
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 21 August 2023
|
10947 بازدید
|

اعلام جزئیات انتقال ترامپ به زندان جورجیا/ حمله جنگنده‌های روس به مقر جبهه النصره در ادلب/ برگزاری رزمایش مشترک ژاپن، آمریکا و استرالیا در دریای چپن جنوبی/ درخواست سازمان ملل برای توقف فوری درگیری ها در سودان

بین الملل تابناک: اعلام جزئیات انتقال ترامپ به زندان جورجیا، حمله جنگنده‌های روس به مقر جبهه النصره در ادلب، برگزاری رزمایش مشترک ژاپن، آمریکا و استرالیا در دریای چپن جنوبی، درخواست سازمان ملل برای توقف فوری درگیری ها در سودان و تقابل جنگنده‌های روسیه و آمریکا در سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام جزئیات انتقال ترامپ به زندان جورجیا 

یکی از مقامات رسمی دولت ایالات متحده آمریکا بدون افشای نام خود به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت، دونالد ترامپ که در دادگاه جورجیا با «عدم تمکین در برابر قانون» و ۱۲ فقره جرم دیگر مواجه است، احتمالا پنج‌شنبه یا جمعه در بازداشتگاه شهر فولتون این ایالت حاضر خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته، هیات منصفه دادگاه شهر فولتون در ایالت جورجیا آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را به «عدم تمکین در برابر قانون» و «تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰» متهم و تاریخ ۲۵ اوت (۳ شهریور) را ضرب‌الاجلی برای معرفی او به دادگاه تعیین کرد. با این حال، زمان دقیق تسلیم ترامپ در برابر این دادگاه مشخص نیست. او که به همراه مقامات سابق کاخ سفید، وکلای پیشین و کنونی خود در این پرونده‌ها متهم شناخته شده است، انتظار می‌رود تا پنج‌شنبه و یا جمعه خود را به دادگاه معرفی کند.

اداره کلانتری شهر فولتون در بیانیه‌ای عنوان داشت: «ترامپ و دیگر متهمان می‌توانند هر زمان خود را به بازداشتگاه محلی معرفی کنند. در این مرحله، طبق راهنمایی‌های دریافت‌شده از سوی دفتر دادستان بخش و رئیس دادگاه، انتظار می‌رود همه ۱۹ متهم نامبرده در این کیفرخواست در بازداشتگاه رایس استریت حاضر شوند. این بازداشتگاه تمام روزهای هفته، ۲۴ ساعته باز است.»

هفته گذشته دادستان فانی ویلیس از شهر فولتون در ایالت جورجیا از پرونده و کیفرخواست جدیدی علیه دونالد ترامپ پرده برداشت. این اتهامات شامل «توطئه برای تغییر نتایج انتخابات، پیمان شکنی، نقض سوگند یاد شده و عدم تمکین در برابر قانون» است.

در کیفرخواست بلند بالای ۹۸ صفحه‌ای دادگاه، ۱۹ متهم (۱۸ مقام سابق به همراه دونالد ترامپ) و ۴۱ فقره اتهام ذکر شده است. همه افراد مذکور به «عدم تمکین در برابر قانون» متهم شده‌اند؛ اتهامی که می‌تواند تا ۲۰ سال حبس به دنبال داشته باشد.

علاوه بر دونالد ترامپ، ۱۸ مقام دیگر از جمله «مارک میدوز» رئیس دفتر کاخ سفید در زمان ترامپ و بسیاری از وکلای فعلی و سابق مانند «رودی جولیانی» که زمانی از مدافعان سابق ترامپ بود، متهم هستند. همه این افراد لیست بلند بالا به «بی‌اعتبار کردن پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰» متهم هستند.

دونالد ترامپ در واکنش به حکم کیفرخواست و معرفی‌ خود به دادگاه جورجیا گفت، «پرونده‌سازی همچنان ادامه دارد!»

وی در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» تایید کرد، در مناظره حزب جمهوری‌خواهان در روز چهارشنبه شرکت نخواهد کرد.

پیشتازی در نظرسنجی‌ها

ترامپ با اشاره به نظرسنجی جدید «سی‌بی‌اس» که در آن ۶۲ درصد آرا را کسب کرده، گفت: «مردم می‌دانند من کیستم و چه ریاست‌جمهوری موفقیت‌آمیزی داشتم. ما در آن زمان قوی‌ترین مرزها و ارتش اقتصاد محکمی در تاریخ داشتیم و هیچ گونه تورمی نبود. در نتیجه من در این مناظرات شرکت نخواهم کرد.»

طبق این نظرسنجی که در بحبوحه کیفرخواست‌ علیه او انجام و منتشر شده، ۶۲ درصد شرکت‌کنندگان به دونالد ترامپ و ۱۶ درصد آن‌ها به ران‌ دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا رای دادند.

در این میان، طبق گزارش پایگاه خبری آکسیوس، چندین تن از حامیان ارشد مالی حزب جمهوری‌خواه که از انتخاب‌ها و نامزدهای کنونی خود وحشت دارند، بودجه سال ۲۰۲۴ را به امید یافتن جایگزینی برای دونالد ترامپ در دقیقه آخر، نگه می‌دارند؛ البته برخی از حامیان مالی جمهوری‌خواه که از پافشاری ترامپ خسته شده‌اند به آکسیوس گفتند: «برای انتخاب نامزد دیگری جهت ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار دیر است.»

حمله جنگنده‌های روس به مقر جبهه النصره در ادلب

جنگنده‌های روسیه در حملاتی شبانه یک پایگاه نظامی هیات تحریر الشام (جبهه النصره سابق) واقع در غرب ادلب را ویران کردند که در نتیجه آن دست کم شش تروریست کشته شدند.

 یک منبع میدانی عالی رتبه به خبرگزاری اسپوتینک روسیه گفت: جنگنده‌های روس بامداد امروز دوشنبه چند دستگاه خودروی زرهی متعلق به تروریست‌های جبهه النصره را رصد کردند که شب هنگام در حال انتقال تجهیزات نظامی و جعبه‌هایی حاوی پهپاد از یکی از انبارهایشان در شهر سرمدا در مرز با ترکیه به سمت غرب شهر ادلب بودند.

این منبع اظهار کرد: جنگنده‌های شناسایی روسیه مختصات پایگاه نظامی تروریست‌های النصره رادقیق مشخص کردند و جنگنده‌های روسیه در سه حمله هوایی آن را هدف قرار دادند که در نتیجه کاملا ویران شد.

منبع یاد شده فاش کرد، اطلاعات اولیه حاکی است که دست‌کم شش فرد مسلح کشته شده و تعداد دیگری که بیشترشان تابعیت‌های چینی-چچنی داشتند، زخمی شدند؛ علاوه بر این سه دستگاه، خودروی آنها منهدم شد.

این منبع در ادامه گفت: پایگاهی که آماج قرار گرفت، تازه احداث شده بود و تروریست‌های النصره به تازگی آن را در زمین‌های کشاورزی غرب شهر ادلب در نزدیکی تل الرمان و با استفاده از پوشش گیاهی و درختانی که مزارع منطقه را پوشانده، احداث کردند تا از حملات هوایی در امان بماند؛ اما داده‌های اطلاعاتی و عملیات‌ شناسایی هوایی برای شناسایی پایگاه و انهدام آن با دقت بالا کافی بودند.

ابتدای ماه جاری وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه اعلام کرد، روسیه و سوریه در حمله هوایی مشترکی، یک مرکز فرماندهی جبهه النصره واقع در نزدیکی شهر ادلب را هدف قرار دادند.

کولت گفت: جبهه النصره حملات متعددی را در استان حلب آغاز کرده که در یکی از این حملات یک نظامی سوری کشته شده و چهار نظامی دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه ۱۹ ژوئیه به نقل از وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که یگان‌هایی از ارتش سوریه در حمله‌ای مهمات نظامی و سلاح‌های مورد استفاده گروه‌های تروریست در حومه‌های حلب و ادلب را منهدم و یک پهپاد حامل مواد منفجره را سرنگون کردند.

پیشتر وزارت دفاع سوریه در اواخر ژوئن اعلام کرد که نیروهایش با همکاری نیروی هوایی روسیه پایگاه‌ها و انبارهای تروریست‌ها در حومه ادلب را هدف قرار داده و سکوهای پرواز پهپادها را ویران کردند.

برگزاری رزمایش مشترک ژاپن، آمریکا و استرالیا در دریای چپن جنوبی

استرالیا به همراه آمریکا و ژاپن طی روزهای آتی رزمایشی را در دریای چین جنوبی و نزدیک به غرب فیلیپین برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، این رزمایش با هدف تاکید بر "تعهد به اجرای قانون در منطقه" پس از تهاجم اخیر چین در این آب‌های مورد مناقشه برگزار می‌شود.

پنجم اوت سال جاری میلادی، کشتی‌های گارد ساحلی چین از آب پرفشار علیه کشتی‌های فیلیپینی در این آب‌های مورد مناقشه استفاده کردند.

دو مقام امنیتی فیلیپینی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: در این رزمایش سه فروند ناو هواپیمابر و هلیکوپتربر حضور دارند. فرماندهان آن نیز با همتایان فیلیپینی خود در مانیل و پس از رزمایش دیدار می‌کنند.

یک ناو هواپیمابر آمریکایی در این رزمایش حضور می‌یابد و ژاپن نیز یکی از بزرگ ترین ناوهای هلیکوپتربر خود را برای این رزمایش آورده است. نیروی دریایی سلطنتی استرالیا نیز ناو هلیکوپتربر HMAS Canberra را وارد این رزمایش می‌کند.

آمریکا، ژاپن و استرالیا در میان چندین کشوری هستند که سریع حمایت خود را از فیلیپین اعلام کرده و نگران اقدام چین در پی تنش اوایل ماه جاری میلادی بین دو کشور هستند.

مقام‌های فیلیپینی گفتند که شش کشتی گارد ساحلی چین و دو کشتی دیگر، مسیر حرکت دو فروند قایق غیرنظامی فیلیپین را که در حال ارسال محموله‌ای برای نیروهای این کشور مستقر در "Second Thomas Shoal" بودند، بسته و یکی از قایق‌های گشت ساحلی چین به سوی این قایق فیلیپینی آب پرفشار استفاده کرد.

گارد ساحلی چین اذعان کرد که از آب پرفشار علیه این قایق‌های فیلیپینی استفاده کرده و گفته که اینها بدون مجوز در منطقه بودند.

درخواست سازمان ملل برای توقف فوری درگیری ها در سودان 

فولکر پرتس، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سودان، یکشنبه شب خواستار توقف فوری درگری‌ها در استان‌های جنوب و غرب کردفان شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیپلمات آلمانی که از سال ۲۰۲۱ یکی از میانجی‌گران مهم در بحران سودان بوده، در بیانیه‌ای همچنین خواستار بازگشت طرفین درگیری به گفت وگو شد و گفت که تحولات اخیر نظامی در دو استان کردفان تأسف برانگیز است.

وی در این بیانیه خاطرنشان کرد: باید تمام اقدامات نظامی و جمع آوری نیرو فورا برای کاهش درد و رنج ساکنان آسیب دیده این مناطق متوقف شود.

پرتس از تمامی طرف‌های ذیرربط نظامی تأثیرگذار در سودان خواست ضمن جلوگیری از انجام اقدامات نظامی به دفاع از ساکنان غیر نظامی و زیرساخت‌ها بپردازند، چرا که در غیر اینصورت این اقدامات درگیری مسلحانه را شدت خواهد داد.

سخنان این دیپلمات ساعاتی پس از آن روی می دهد که از صبح روز یکشنبه سودان شاهد انفجارهای شدید بود، به طوری که ستون های دود به آسمان در چندین منطقه این کشور برخاسته بود؛ این انفجارها بویژه در محله های الدیم، الصحافه، و العشره در جنوب شهر خارطوم پایتخت سودان روی داده است.

تقابل جنگنده‌های روسیه و آمریکا در سوریه 

مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه یکشنبه شب اعلام کرد که یک فروند جنگنده «اف-۳۵» ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به طور خطرناکی به یک جنگنده «سو-۳۵» روسیه در حریم هوایی جنوب سوریه نزدیک شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم کولت، نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: روز ۱۹ اوت بین ساعت ۱۲:۳۵ تا ۱۲:۵۰ در منطقه التنف در ارتفاع حدود ۹۰۰۰ متری، یک فروند جنگنده «اف-۳۵» ائتلاف بین‌المللی به طور خطرناکی به یک جنگنده «سو-۳۵» روسیه نزدیک شد.

به گفته این مقام روس، این اتفاق هنگامی رخ داد که جنگنده روسی در حال انجام یک پرواز برنامه ریزی شده در امتداد مرز جنوبی سوریه بودند.

فرمانده روسی سه‌شنبه شب نیز از نزدیک شدن دو جنگنده «اف-۳۵» ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا به طور خطرناک به دو جنگنده «سو-۳۵» روسی در منطقه التنف خبر داده بود.

کولیت سه‌شنبه شب نیز اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد نقض پروتکل‌های «عدم برخورد» در سوریه توسط جنگنده‌ها و پهپادهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا که در نزدیکی منطقه التنف پرواز می‌کردند، ثبت شده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
خون پاک سردار دل ها ، شهید حاج قاسم سلیمانی ویاران همراه شهیدش ، دامن قاتلان و آمران این جنایت علیه بشریت را گرفته و به سزای اعمال شان خواهند رسید.
این سنت خداست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
سایبری های عربستان و آلبانی و حومه الان منفی هاشون رو ارسالت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
این وعده خداست
پس بترسند ظالمان از ظلم ایجاد شده به مردم مظلوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
عزیزی که منفی میدی
من هم مثل شما منتقد جدی خیلی موضوعات هستم
همه چیز سیاسی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
امر حقوقی نه در ایران بلکه در کل دنیا روند زمان بری است و تا انتخابات 2024 نتیجه ای برای به زندان انداختن ترامپ حاصل نمی شود .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
همون بهتر که جنبش فواحشی ها رای ندن چون به یکی مثل خودشون رای میدن بقیه رو بیچاره میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
آره دیگه به یکی مثل تو رأی می دن و بیا و درستش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
خودتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
تابناک طرح فرود برماه روسیه شکست خورد و ماهنورد منفجر شد خبری از آن نداری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
نه دیگه ارزش خبری نداشت. اخباری از این دست که یک راننده در ویرجینیا از جاده خارج بشه خیلی مهمتر از منفجر شدن ماهنورد روسی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
و طرح هندوستان موفق بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
روسیه می خواد ماه بره چه کار کنه، همین جا با ناتو بجنگه تا ما هم کامنت بگذاریم، بهتر نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
حالا منفجر شد به ما چه ؟ به تو چه ؟
اگ برای شماخیی مهه برای ملت هج ارزشی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کی بشه در مملکت ما هم قانون حاکم شود و متخلفین به سزای اعمالشان برسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
ترامپ تنها در یک کیفر خواست ۹۸ صفحه ای به همراه ۱۸ تن از مقامات سابق ۴۱ اتهام دارد، حال اگر پرونده ای کیفری بین المللی و سایر پرونده ای داخلی این شخص تاجر پیشه به جریان بیفتد تازه دنیا خواهد فهمید در آمریکا چه خبر است ولی چون سایر مقامات آمریکا از بوش پدر گرفته تا بوش پسر و ... نیز خود و خانواده هایشان پرونده های زیادی دارند پس نباید انتظار داشت که پرونده ترامپ آن طور که باید و شاید پیگیری شود چون اگر چنین شود فردا نوبت پوش پسر، پس فردا نوبت پسر بایدن و پس فرداتر نوبت دیگران خواهد شد ولی واقعا جای سوال دارد که آیا چنین افرادی که پرونده های کیفری بین المللی و داخلی زیادی دارند چطور رئیس جمهور کشوری می شوند که خوی تک قطبی گری هم دارد؟ آیا این رویه اگر ادامه یابد باعث بی نظمی جهان و خارج شدن دنیا از نظم جهانی نخواهد شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
رزمایش آمریکا در آب های شرقی چین اصلا به خاطر دفاع از تایوان و فیلیپین نبوده بلکه به خاطر کشیدن چین به تنش بیشتر است تا ببینند نمی توانند مقامات پکن را تحریک کرده و جنگی در شرق آسیا ایجاد کنند و بعد با رسانه های تبلیغاتی شان بگویند شی جین پینگ همچون پوتین متجاوز است و از این آب گل آلود هر چند برای چند صباحی هم که شده بازار اقتصادی چین را کساد و به نفع منافع سیاسی - اقتصادی خود استفاده کنند، تاوانش هم این بار حتما باید مردم بی گناه تایوان بدهند همچون مردم اوکراین.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
چین جرات رویارویی نظامی ندارد و فقط در جبهه اقتصادی پنجه در پنجه آمریکا گذاشته است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
اقتصاد آمریکا داغون شده و هر وقت این کشور تو باتلاق اقتصادی گیر میکنه سعی میکنه جنگ و هرج و مرج ایجاد کنه تا اقتصادشو نجات بده. هرچی باتلاق اقتصادیش عمیق تر، جنگهای راه انداخته شده هم بزرگتر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
درود بر usa بزرگ.مقتدر و عدالت پیشه چه در داخل و چه در خارج.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
عجب عدالت پیشه ای که رئیس جمهور سابقش هم در داخل و هم در خارج پرونده های کیفری زیادی دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
بابا دروددو خودت تنهایی گفتی ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
تمام کلمات یو اس آی با حرف بزرگ نوشته می شود.
اینگونه بنویس
USA
بعد که نوشتن درست آن را یاد گرفتید از او طرفداری کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
بحث اینه اگه فسادی هم وجود داشته باشه بهش رسیدی میشه حتی در حد عالیترین مقامات امریکا.اره
ناشناس
|
Sweden
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
عاقبت بی حجابی و تماشای برنامه های مبتذل ماهواره‌ای که مروج اصلی فساد در جامعه است گردن کشی در مقابل قانون و خلافکاری است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
اکثریت مردم آمریکا ترامپ را برای ریاست جمهوری قبول دارند دوباره موشک بازیها و تشدید تحریمها شروع می شود .ونون توی روغن عده ای مهیا می گردد.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟