بازدید 875

انتقال از حوزه ناشرمحور به کاربرمحور در تولید محتوا

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در حوزه تولید محتوا بصورت سنتی ناشرمحور بودیم ولی به لطف الهی استفاده از ظرفیت های کاربرمحور مدتی است شروع شده و این سرآغاز تحول خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۳۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴ 12 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی عصر روز شنبه ۲۲ اردیبهشت، در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره آسمون که به همت کارگروه کودک و نوجوان مرکز ملی برگزار می‌شود، ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت، در تشریح دغدغه‌ها و رویکرد‌های این مرکز برای برگزاری این جشنواره، گفت: گفته می‌شود که در جهان به طور میانگین چند ساعت افراد به صفحه نمایش گوشی خود نگاه می‌کنند و این یعنی دربرگیری استفاده از تلفن همراه در شقوق مختلفش، بالاست.

وی با بیان بیان اینکه در رده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال این زمان به بیش از ۷ ساعت در روز می‌رسد، اظهار داشت: در رده سنی کودک و نوجوان که کمتر به بازار‌های دیجیتال دسترسی دارند، عدد بیش از ۵ ساعت را شاهد هستیم؛ در واقع با گسترش فضای مجازی و ابزار‌های آن، حجم استفاده و میزان تاثیرگذاری تغییر می‌کند.

آقامیری با اشاره به اینکه کودک و نوجوان، چون تجربه کمتری دارد و از روح و فطرت پاکی برخوردار است، راحت‌تر تاثیر می‌پذیرد و تعامل برقرار می‌کند، گفت: کودک و نوجوان ما علاقه‌مند به این ابزار‌های جدید است و ما در این زمینه با یک حرکت روبه رشد روبرو هستیم. وظیفه نهاد‌های فرهنگی این است که محیط سالم و امن که آموزنده و باعث رشد و تعالی باشد را برای جامعه فراهم کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در این مرکز و اهتمام شورای عالی به این مسئله از بدو تاسیس، گفت: ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله جدی داریم و تلاش کردیم با دستگاه‌های مختلفی که مسئول هستند بخصوص در آموزش و پرورش و صدا و سیما و شورای کودک و نوجوان یک حرکت جمعی را شروع کنیم تا تحولی جدی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اقدامات متعددی که در حوزه کودک و نوجوان در حال انجام است، گفت: ما در حوزه تولید محتوا بصورت سنتی ناشرمحور بودیم، ولی به لطف الهی استفاده از ظرفیت‌های کاربرمحور مدتی است که شروع شده و این جای امیدواری دارد؛ این موضوع خلأیی بود که کمتر روی آن تمرکز شده بود لذا در چارچوب‌های مختلف این بحث را راه انداختیم و اگر درست هدایت کنیم سرآغاز و منشأ تاثیر و تحول خواهد بود.

آقامیری با بیان اینکه سکو‌ها و ابزار‌های فضای مجازی پیوسته با انسان جلو می‌آیند، اظهار داشت: اگر ما بتوانیم فضای مناسبی را تهیه کنیم که کودکان و نوجوانان مان در آن فعالیت کنند در بلند مدت همین فضای فعالیت، به گنجینه ارزشمندی تبدیل خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تشکر از همه مجموعه‌ها و دستگاه‌هایی که در برگزاری این رویداد همکاری کردند، گفت: ما باید یک محیطی ایجاد کنیم که پدران، مادران و معلمان با استفاده از این ظرفیت در حوزه فراغت و سرگرمی و فعالیت‌های تخصصی نوجوانان خودشان، حرکت روبه جلویی داشته باشند.

آقامیری در پایان با اشاره به اینکه ما به صورت دوره‌ای اسناد و مصوبات شورا را بررسی و آن‌ها را بازنگری می‌کنیم، اظهار داشت: اسناد شورای عالی در حوزه کودک و نوجوان در نوبت بازنگری است و من از حاضران این جلسه درخواست دارم تا در فرآیند ارتقای موضوعات و سیاست‌های این حوزه به ما کمک کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی