هشدار مقام روس درباره فاجعه احتمالی در نیروگاه کورسک

معاون نیروهای مسلح روسیه درباره بروز یک فاجعه احتمالی در نیروگاه هسته‌ای کورسک و تحت تاثیر قرار گرفتن اروپا هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۵۸۴۹۴
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳ 09 September 2024
|
1582 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علاءالدینوف با انتشار پیامی در تلگرام خود، نوشت: مایه تأسف است که اروپا به عنوان نزدیک‌ترین همسایه روسیه، دنباله‌رو آمریکا شده است. این مقام نظامی روسیه در ادامه با بیان اینکه اوکراین با حمایت کشورهای اروپایی نیروگاه هسته‌ای کورسک را با حملات خود مورد تهدید قرار داده است، اظهار کرد: امروز آنها با یک نیروگاه هسته‌ای که در قلمرو روسیه قرار دارد بازی می‌کنند در حالی که اروپا باید بفهمد که در صورت وقوع هر فاجعه‌ای در این تاسیسات، این فاجعه کل اروپا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

علاءالدینوف با اشاره به اینکه آمریکا کشورهای اروپایی را بازی داده است، تاکید کرد: نمی‌دانم چرا اروپا تسلیم منافع جهانی آمریکا شده است و هرکاری می‌کند تا به نیابت از واشنگتن فاجعه‌ای را رقم بزند که نه‌ تنها روسیه و اوکراین بلکه کل اروپا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی هسته‌ای در بازدید از نیروگاه هسته‌ای کورسک نسبت به وقوع یک فاجعه هسته‌ای هشدار داد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای پیش تر پس از بازدید از نیروگاه هسته‌ای کورسک روسیه وضعیت این نیروگاه را وخیم ارزیابی کرد و نسبت به یک فاجعه هسته‌ای هشدار داد. گروسی در یک کنفرانس خبری گفت که این نیروگاه بسیار شکننده است زیرا گنبد فلزی محافظ ندارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، اظهار کرد: ایمنی و امنیت تاسیسات هسته‌ای تحت هیچ شرایطی نباید به خطر بیفتد. ایمنی و امنیت همه نیروگاه‌های هسته‌ای یکی از نگرانی‌های اصلی و اساسی آژانس بین المللی انرژی اتمی است. منابع خبری روسی در شب ۲۲ اوت (اول شهریور)، اعلام کردند که کی یف با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین به نیروگاه هسته‌ای کورچاتوف حمله کرد.

این پهپاد رهگیری و سرنگون شد و لاشه آن در نزدیکی یک محل سوخت هسته‌ای پیدا شد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این حمله در نیروگاه هسته‌ای آن را اقدامی تروریستی هسته‌ای خواند و اعلام کرد: واکنش فوری آژانس بین المللی انرژی اتمی در این رابطه لازم است.

نیروگاه هسته‌ای کورسک یکی از چهار نیروگاه هسته‌ای برتر روسیه است که در نزدیکی شهر کورچاتوف واقع شده و مهمترین مرکز سیستم انرژی یکپارچه این کشور است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟