قتل خاموش مادر و دو فرزندش

روشن بودن دو وسيله حرارت‌زا در فضاي كوچك اين واحد مسكوني كه حتي درزهاي در و پنجره‌هاي آن نيز مسدود شده بود، باعث شد كم‌كم اكسيژن موجود به حداقل برسد و موجب گازگرفتگي افراد شود.
کد خبر: ۲۰۰۴۲۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷ 29 October 2011
|
4278 بازدید
شرق: سه عضو يك خانواده بر اثر گازگرفتگي جان خود را از دست دادند.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني تهران، مهران شالي، فرمانده آتش‌نشانان اعزامي به محل حادثه در اين‌باره گفت: پس از اعلام خبر اين حادثه توسط نيروي انتظامي به سامانه 125، آتش‌نشانان در ساعت 11:24روز پنجشنبه به محل حادثه در منطقه بريانك، خيابان حسام‌الدين اعزام شدند.

وي ادامه داد: پس از باز كردن در آپارتماني در طبقه اول يك ساختمان چهار طبقه مسكوني مشاهده شد جسد زني 41ساله به‌نام «ژيلا» و دو فرزند هشت و 10 ساله‌اش به‌نام‌هاي «بهناز» و «بهروز» در داخل پذيرايي افتاده و آنها جان باخته‌اند.

به گفته شالي، تحقيقات اوليه نشان مي‌دهد، اين مادر و دو فرزندش بر اثر استنشاق گاز مونوكسيدكربن جان خود را از دست داده‌اند.

علي اسدي، رييس ايستگاه‌85 آتش‌نشاني تهران نيز كه در محل حادثه حضور يافته بود، درباره علت اين حادثه گفت: بررسي‌هاي اوليه نشان داده است اين خانواده پس از صرف صبحانه، به استحمام پرداختند كه انتشار گاز مونوكسيدكربن ناشي از روشن بودن آبگرمكن ديواري در آشپزخانه و نيز بخاري موجب مسموميت شديد اين افراد شد.

رييس ايستگاه 85 آتش‌نشاني تهران افزود: درزهاي در و پنجره اين آپارتمان حدودا 50 مترمربع از قبل با درز‌گيرها كاملا بسته شده بود.

به گفته اسدي، روشن بودن دو وسيله حرارت‌زا در فضاي كوچك اين واحد مسكوني كه حتي درزهاي در و پنجره‌هاي آن نيز مسدود شده بود، باعث شد كم‌كم اكسيژن موجود به حداقل برسد و موجب گازگرفتگي افراد شود.

وي نامناسب بودن دودكش‌ها و نقص فني در اتصالات را از علل اصلي انتشار گاز مونواكسيدكربن در اين واحد مسكوني ذكر كرد و افزود: ميزان آلودگي و نشت گاز مونوكسيد در فضاي اين خانه به حدي بود كه در زمان كوتاهي هر سه نفر را دچار گازگرفتگي كرد.

اسدي خاطرنشان كرد: اين روزها شهروندان با توجه به سرد شدن هوا اقدام به نصب وسايل حرارتي مانند بخاري‌ها مي‌كنند كه جا دارد نسبت به ايمني اين وسايل هم توجه جدي داشته باشند تا حادثه‌اي متوجه آنان و خانواده‌هايشان نشود. اسدي با بيان اينكه هم‌اكنون كارشناسان آتش‌نشاني در حال بررسي بيشتر اين حادثه هستند، افزود: امدادگران آتش‌نشاني بعد از ايمن‌سازي محل، اجساد مادر و دو فرزند را تحويل عوامل انتظامي دادند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟