استاندار تهران:

مجبوریم زوج و فرد را سراسری کنیم!

کد خبر: ۳۶۸۱۹۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸ 31 December 2013
|
10149 بازدید
|
استاندار تهران با اشاره به اینکه کاهش آلودگی هوا نیازمند عزم ملی است گفت: ما علاقه‌ای به اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل و همچنین تعطیلی نداریم.

به گزارش فارس، سید حسین هاشمی درباره آلودگی هوای تهران اظهارداشت: براساس آنچه که در مقررات و قوانین آمده است، استانداری مسئول برگزار کمیته اضطراری آلودگی هوا و زمانی که این کمیته تشکیل می‌شود که بنابر ضرورت و اعلام وضعیت اضطراری از سوی محیط زیست و وزارت بهداشت، درمان برای تصمیمات موقت و کوتاه مدت باشد.

وی ادامه داد: در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا برای کاهش میزان آلاینده‌ها و سلامت عموم مردم نیاز به اتخاذ تصمیمات کوتاه مدت از جمله تعطیلی و افزایش محدوده زوج و فرد داریم.

هاشمی با بیان اینکه کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شده است، نماینده نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، محیط زیست، شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع هستند، بیان داشت: در این جلسه برای پیشگیری از احتمالات متفاوت تصمیماتی اتخاذ می‌شود و این معضل آلودگی هوا مربوط به تهران نیست بلکه در اکثر کلان‌شهرهای کشور شاهد این پدیده و مهمان ناخوانده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش آلودگی هوا عزم حاکمیتیمی‌ خواهد، اظهارداشت: شهرهای آلوده‌ای در جهان بوده‌اند که با استفاده از تکنولوژی و یک عزم حاکمیتی، امروز به شهرهای پاکی تبدیل شده‌اند. ما نیز باید با یک عزم و تصمیم‌گیری جدی، خودروهای بالای 10 سال را از رده خارج کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاتالیزهای با بنزین یورو 4 نیر بعد از مدتی از بین می‌روند و باید تصمیم جدی اتخاذ کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه سلامت مردم برای نظام حائز اهمیت است، گفت: استفاده از سوخت مناسب، خودروهای استاندارد و خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند در بهبود وضعیت هوا تاثیر گذار باشد.

وی به جلسه‌ای که با مدیران شرکت‌های خودروسازی در کشور داشته است اشاره کرد و گفت: در این جلسه مدیران خودروسازی قول داده‌اند که تمامی خودروهای تولید داخل به یورو 4 ارتقاء پیدا کنند.

وی به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط اضطرار، مترو عامل بسیار مهمی در جابجایی مسافران است چرا که در کاهش آلودگی هوا تاثیر ناچیزی دارد. در حال حاضر 9 هزار خودروی فرسوده تاکسی در تهران فعالیت می‌کند که از رده باید خارج شوند.

هاشمی با بیان اینکه کمیته اضطرار علاقه‌ای به افزایش محدوده زوج و فرد ندارد گفت: بعضی مواقع شرایط به نحوی است که مجبور هستیم بعضی از تصمیمات را از جمله افزایش طرح زوج و فرد و تعطیلی مدارس را برای سلامت مردم اتخاذ کنیم.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
4شنبه رو تعطیل کنید
چی ازتون کم میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
پس لطفا عوارض خودروها را نیز نصف کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
زوج و فرد خودروها را دائمی کنید
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
مسوولین لطف کنند جلسه ای هم با نمایندگان بیمه بذارن و روزهایی که خودروها بیرون نمیاد رو از حق بیمه ها کم کنن و شهرداری هم از عوارض سالیانه کم کنه، ولی نمیدونم به صاحبخانه ها باید چجوری بگیم مستاجری که با ماشین فقط یکروز در میان میتونه کار کنه اونم اجاره خودشو زوج و فرد کنه
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
آقا زنونه ،مردونه اش کنید خیلی بهتره ... آخه چرا فکر راه حل درست نیستید چرا همه چبز را به گردن دیگران می اندازید ، به جایی که ماشینهای فرسوده را جمع کنید کاری کردید که پیکان های قدیمی از رده خارج هم دوباره وارد خیابان ها شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
ایول
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
همانطور که همه می دانیم عامل اصلی سوخت غیر استاندارد است . بنزین با کیفیت توزیع کنیم مشکل نصف می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
]قا من میگم اصلا حکومت نظامی اعلام کنین
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
محاله بی ماشین بیرون برم ..آقا پراید نسازید نیسان نسازید گناه مردم چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
بیشترین آلودگی متعلق به موتورها و تاکسی های فرسوده است که شامل این طرح نمی شوند!
ضمنا اگر دولت عزمش جدی است در روزهای اجرای طرح زوج و فرد سراسری، وسایل نقلیه عمومی را رایگان کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
آقا مترو و حمل ونقل عمومی به میزان نیاز وجود ندارد و راهگشا نیست از سویی تعداد آن کم است و از طرفی با سیاستهای مترو و اتوبوسرانی و شهرداری در جهت عدم رغبت مردم به استفاده از آن مثل حذف بلیطهای مدت دار و گران بودن کرایه اتوبوس و مترو بنوعی دیگر و شلوغی بی حد و حصر آن حمل و نفل عمومی گزینه مناسبی نیست.
پاسخ ها
نغمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
سلام بنده هم با نظر این دوستمون کاملا موافقم.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟