بازدید 2742

بازارهای جهانی نفت در مرز 51 دلار بسته شد

بازارهای جهانی در آخرین روز کاری خود به علت کاهش ذخایر نفت آمریکا و افزایش حمایت ناشی از ادامه کاهش تولید اوپک با نفت 50.74 دلاری در هر بشکه بسته شد.
کد خبر: ۶۹۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 13 May 2017
بازارهای جهانی در آخرین روز کاری خود به علت کاهش ذخایر نفت آمریکا و افزایش حمایت ناشی از ادامه کاهش تولید اوپک با نفت 50.74 دلاری در هر بشکه بسته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه با کاهش ذخایر نفت آمریکا و افزایش حمایت ناشی از ادامه کاهش تولید اوپک با اندکی افزایش همراه بود.

تمدید توافق اوپک امیدها به کاهش مازاد عرضه در بازار را تقویت می‌کند. بازار روز جمعه با قیمت 50.84 دلار برای هر بشکه نفت برنت و 47.84 دلار برای هر بشکه نفت خام آمریکا بسته شد.

به گفته تحلیلگران، قیمت نفت روز پنج‌شنبه به علت کاهش بیش از انتظار هفتگی ذخایر نفت آمریکا و احتمال تمدید توافق اوپک افزایش یافت.

اوپک و دیگر تولیدکنندگان در 25 می به منظور تصمیم‌گیری در مورد تمدید کاهش تولید گرد هم می‌آیند. عربستان اعلام کرده است که احتمالا این توافق تمدید خواهد شد.

کامرزبانک اعلام کرده است که نسبت به توانایی اوپک در حمایت از قیمت‌ها در طولانی‌مدت تردید دارد.«به علت بهبود سریع در تولید نفت آمریکا، اوپک واضحا تاثیر محدودی بر قیمت‌ها از طریق کاهش تولید دارد.»

بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد حفاران آمریکایی برای هفدهمین هفته متوالی به تعداد دکل‌های فعال نفتی افزودند. به دکل‌های افقی که معمولا برای استخراج نفت یا گاز از منابع شیل مورد استفاده قرار می گیرند 8 دکل افزوده شده و در کل به 742 دکل فعال رسیده است. تعداد دکل‌های نفتی 9 عدد افزایش یافته و به 712 دکل رسیده است.

تولید نفت آمریکا بیش از 10 درصد از نیمه سال 2016 افزایش یافته و به 9.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات