یک روان درمانگر در رابطه با بهترین سن برای آموزش زبان دوم به کودکان توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش میزان، محمد آقایی گفت: بعضى معتقدند یادگیرى زبان دوم براى کودکان ایرانى تا قبل از اینکه وارد مدرسه شوند و الفباى فارسى را بیاموزند منجر به اختلال یادگیرى مى شود.
وی افزود: این امر بنا بر ژنتیک، محیط، توانمندى، علاقه و تسلط بر زبان مادرى و بسیارى ضرورت هاى دیگر در هر کودکى متفاوت خواهد بود.
این روان درمانگر درخصوص بهترین سن برای آموزش زبان دوم به کودکان اظهارکرد: محققان دریافتند بهترین زمان براى یادگیرى زبان دوم تا قبل از ١٠ سالگیست و بهترین سن ٦ سال است.
آقایی ادامه داد: اولویت آموزش زبان به کودکان کوچکتر از ٣ سال که زبان پدر و مادرشان فارسى است، بدون شک کودکى که هنوز نمى تواند زبان فارسى خود را به خوبى ادا کند، آواها و ورود به دنیاى زبان دوم کار درستى نیست.
وی در خصوص بهترین نحوه آموزش زبان دوم به کودکان خاطرنشان کرد: اگر قرار به یادگیرى زبان دوم براى سنین خردسال باشد باید تمام آموزشها توسط مربى اى مهربان در خانه یا کلاس به صورت شعر، بازى، قصه خوانى و غیر مستقیم صورت پذیرد نه اینکه کودک هنوز به سن مدرسه نرسیده وارد درس و مشق زبان دوم شود.
این روان درمانگر تاکید کرد: پس از سنجش توانمندى هاى کودکتان سعى تان بر این باشد که از کلاسهایى استفاده شود که با شعر و بازى و قصه خواندن و بدون انجام تکالیف و تعامل بالاى مربى با کودک و بدون گذاشتن بازه زمانى براى آموختن آن زبان این یادگیرى صورت پذیرد.