به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر سید فرشاد فاطمی معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف به تاریخچه پارکینگ اشاره کرد و گفت: با توجه به توافقی که سال ۹۰ بین دانشگاه صنعتی شریف و شهرداری منطقه ۲ منعقد شد قرار بود زمینی جهت احداث پارکینگ به مدت ۳۰ سال و با گنجایش ۵۰۰ خودرو به صورت اجاره در اختیار شهرداری قرار بگیرد و در قبال آن مبلغی را به دانشگاه پرداخت نماید.
معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: قرارداد مذکور با همان کیفیت توسط یک پیمانکار از سوی شهرداری کلید خورد و کار گودبرداری در اسفند سال ۹۰ آغاز شد و گودی به عمق ۱۲ متر انجام شد، اما ادامه کار به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین بودجه ازسوی شهرداری در سال بعد متوقف گردید.
وی افزود: پس از چند سال که این گود رها شده بود و در یک مقطع خاک ناشی از گودبرداری از پروژه دیگری از سوی شهرداری بخشی از گود را پر کرد و با گذشت بیش از ۸ سال از شروع گودبرداری عملا گود در شرایط نا ایمن قرار داشت.
دکتر فاطمی گفت: سرانجام از زمستان سال ۹۷ به صورت جدی پیگیر قضیه شدیم و به کمک مهندس غلامرضا بهاری یکی از فارغالتحصیلان و خیرین دانشگاه پروژه پارکینگ مجددا کلید خورد و مطالعات اولیه شروع شد. در طرح حاضر بجای ۵۰۰ خودرو، گنجایش این پارکینگ به ۱۰۰۰ خورو افزایش یافت و طرح ساخت پارکینگ ۵ طبقه هوشمند رقم خورد.
وی افزود: برای اجرای این طرح میبایست ابتدا قرارداد قبلی ما با شهرداری تعیین تکلیف میشد، لذا یک موافقتنامه با شهرداری منطقه ۲ امضا شد و به دلیل ملاحظات ویژه اجرایی شدن موافقتنامه منوط به تایید شهردار تهران گردید و با دستور شهردار تهران طرح پارکینگ به کمسیون ماده ۵ ارجاع شد. به این ترتیب مسیر دشوار اخذ تاییدیه کمیسیون مقابل دانشگاه قرار گرفت و در نهایت با پیگیریهای مستمر در ۱۵ اردیبهشت امسال رای کمیسیون مبنی بر موافقت با طرح پارکینگ صادر شد و از همان روز، قرارداد ساخت و بهرهبرداری با سرمایهگذار آغاز شد و در طرح جدید علاوه بر افزایش گنجایش پارکینگ فضای محدودی هم به صورت یک بنای یک طبقه به صورت تجاری در ضلع شمالی پروژه پیشبینی شد.
معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف در مورد پیشرفت پروژه پارکینگ طبقاتی گفت: با توجه به ناایمن بودن گود عملیات ایمنسازی گود از اواخر پاییز سال گذشته رقم خورد و تاکنون گودبرداری مجدد و ایمنسازی آن پایان یافته است و بتونریزی فونداسیون تا سطح ۹۵ درصد و سقف طبقه منفی ۵ تا سطح ۸۰ درصد و سقف طبقه منفی ۴ تا حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی در مورد نحوه سرمایهگذاری این طرح گفت: قرار است پس از اتمام مراحل ساخت طی مدت ۳۰ سال سرمایه گذار از پارکینگ و فضای تجاری بهرهبرداری کند البته طرحهای پارکینگ در سطح شهر بازگشت مالی قابل توجهی ندارند و در بهترین حالت سرمایهگذار تنها اصل سرمایه خود را با لحاظ تورم برداشت خواهد کرد و نیت خیرخواهانه سرمایه گذار عامل اصلی همکاری ایشان در این طرح بوده است.
معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف در مورد موقعیت قرارگیری پارکینگ گفت: با توجه به اینکه پارکینگ مذکور در ضلع شمالی دانشگاه قرار دارد و با تعیین تکلیف کوچه قاسمی و پیوستن کوچه گلستان در آینده احتمالا در مجاورت این پارکینگ یکی از دربهای اصلی دانشگاه واقع خواهد شد و با اضافه شدن ۴ هکتار بخش شمالی به پردیس اصلی، مساحت دانشگاه به ۱۸ هکتار افزایش خواهد یافت.
دکتر فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص طول مدت قرارداد با پیمانکار گفت: مدت قرارداد ما برای ساخت پارکینگ دو سال است، اما اگر با همین سرعت کار پیش برود پارکینگ تا سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید و یک سال زودتر از موعد پارکینگ را تحویل خواهیم گرفت.
وی در ادامه گفت: طی این قرارداد بخشی از درآمد پارکینگ طی ۳۰ سال نیز به دانشگاه اختصاص پیدا میکند و بعد از ۳۰ سال کلیه تجهیزات و فضای تجاری و پارکینگ متعلق به دانشگاه خواهد بود.
معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف گفت: با بهرهبرداری از پارکینگ طبقاتی تردد خوردو به داخل دانشگاه بسیار محدود خواهد شد و بهجز موارد خاص مثل آمبولانس و اداره پست و اتومبیلهای خدماتی و همکاران یا دانشجویان دارای محدودیت حرکتی سایر خودروها اجازه ورود به داخل دانشگاه را نخواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، وی در پایان گفت: با افزایش گنجایش این پارکینگ از این پس علاوه بر اساتید و کارکنان، دانشجویان نیز امکان استفاده از پارکینگ را خواهند داشت البته با توجه به نحوه تامین مالی استفاده از پارکینگ منوط به پرداخت هزینه خواهد بود.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.