با مذاکرات هسته ای

لاوروف: در رابطه با منافع روسیه در برجام از آمریکا تضمین کتبی گرفته ایم/ امیرعبداللهیان: روسیه مانعی برای رسیدن به توافق نیست/آمریکا: مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای ایران را تحریم نخواهیم کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه به مسکو سفر کرد و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیرامون برجام، جنگ اوکراین، سوریه و روابط دوجانبه دیدار و گفتگو کرد. مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۸۴
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 15 March 2022
|
73719 بازدید
|

لاوروف: مذاکرات وین در مرحله نهایی است/ امیرعبداللهیان: از تلاش های روسیه در مذاکرات وین تشکر می کنیم

بین الملل تابناک: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه به مسکو سفر کرد و با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیرامون برجام، جنگ اوکراین، سوریه و روابط دوجانبه دیدار و گفتگو کرد. مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

امیرعبداللهیان از مسکو با همتای چینی خود تلفنی گفت‌وگو کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۵۳

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن از گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای خارجه ایران و چین خبر داد و در توئیتی در این باره نوشت: دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و وانگ یی وزیر خارجه چین دقایقی قبل در یک مکالمه تلفنی موضوعات مربوط به مذاکرات وین را مورد رایزنی قرار دادند.

وی یادآور شد: زمان این مکالمه تلفنی که از چند روز قبل تنظیم شده بود به دلیل تقارن با سفر وزیر خارجه کشورمان به روسیه از مسکو انجام شد.

آمریکا: مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای ایران را تحریم نخواهیم کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۹:۰۲

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای ایران را به عنوان بخشی از برجام و پس از اجرای کامل آن،تحریم نخواهد کرد.

رسانه های بین المللی به نقل از این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشتند: آمریکا به تعامل با روسیه برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای ایران ادامه می دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامی از او برده نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن توضیح داد واشنگتن مشارکت روسیه در پروژه های هسته ای ایران، به عنوان بخشی از برجام و پس از اجرای کامل آن را تحریم نخواهد کرد.

لاوروف: روسیه از آمریکا تضمین کتبی گرفته است
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۱۶

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مسکو با مفید توصیف کردن دیدار با وزیر خارجه ایران گفت که حتی در شرایط تحریم‌های غیرقانونی غرب علیه روسیه، مسکو همکاری خود را با ایران افزایش می‌دهد.

وی در آغاز این کنفرانس خبری در خصوص دیدار با همتای ایرانی خود گفت:‌ مذاکرات با وزیر امور خارجه ایران مفید بود و در حال کار بر روی پیش نویس یک توافقنامه جدید بین دو کشور هستیم که این پیش‌نویس اصول همکاری ما در عرصه بین‌الملل را تعریف می‌کند».

لاوروف همچنین درباره این پیش‌نویس توضیح داد:‌«مذاکرات در فضایی بسیار دوستانه برگزار شد و صریح و منسجم بود. فکر می‌کنم مفهید بود. هم‌اکنون پیش‌نویس یک توافق بسیار گسترده بین دو کشور در حال انجام است و تأیید آن با ابتکار عمل طرف ایرانی انجام گرفت و ما برای امضای آن در اسرع وقت ابراز علاقه کردیم».

لاوروف در خصوص تحریم‌های یکجانبه غرب علیه دو کشور ایران و روسیه ادامه داد:‌«من با همتای ایرانی خود به توافق رسیدم که تأثیرات تحریم‌های غرب و معیارهای دوگانه و متناقض آن را نادیده بگیریم و آن‌ها را بی‌اثر کنیم».

وزیر امور خارجه روسیه دیدار با امیرعبداللهیان را بسیار صریح و مفید توصیف کرد و در خصوص سفر به ایران گفت: دعوت برای سفر به ایران را پذیرفته است و به زودی درباره تاریخ آن توافق خواهد شد».

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که روسیه از ایالات متحده، تضمین کتبی دریافت کرده است که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته ای ایران نخواهد شد.

لاوروف همچنین در پاسخ به سؤالی درباره این‌که درخواست‌های روسیه مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود یا درخواست‌های غیرمنطقی آمریکا مانع اصلی است نیز بیان کرد: ما تضمین کتبی را دریافت کردیم و این را وارد متن احیای برجام خواهند کرد.در این زمینه یک حفاظت مطمئن در خصوص تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌ها، شرکت‌ها و متخصصانی که در چارچوب برجام بوده، ذکر شده از جمله همکاری در خصوص پروژه‌ اصلی نیروگاه بوشهر.

وی گفت: من هم شنیدم که آمریکایی‌ها هر روز تلاش می‌کنند ما را متهم کنند که ما جلوی توافق ترمز  می‌گذاریم. این دروغ است، توافق هنوز مورد تایید برخی از پایتخت‌ها قرار نگرفته و مسکو هم جزء این پایتخت‌ها نیست.

قدردان موضع بی‌طرفانه ایران در قضیه اوکراین هستیم

لاوروف با قدردانی از موضع بی طرفانه ایران در تحولات اوکراین گفت: «قطعاً ما به موضوع اوضاع اوکراین و اطراف آن پرداختیم. من از همکاران ایرانی خود برای موضع متوازن و بی‌طرفانه خود و درک نگرانی‌های امنیتی روسیه که در نتیجه اقدامات ثبات زدای ایالات متحده و همپیمانان ناتو آن بروز پیدا کرده است. قدردانی می‌کنیم».

امیرعبداللهیان: روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق نخواهد بود
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۱۳

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در نشست خبری مشترک به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

امیرعبداللهیان گفت که گفت‌وگوهای مثمرثمری با لاوروف داشته است.

وزیر خارجه با بیان این‌که امروز درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران گفت‌وگو کردیم، تصریح کرد: روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق نخواهد بود و هیچ ارتباطی بین تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود نخواهد داشت.

وی گفت: ما چنانچه با طرف آمریکایی در خصوص برخی از مسائل باقیمانده که از خطوط قرمز اصلی جمهوری اسلامی ایران است به توافق برسیم و توافق نهایی در وین حاصل شود، بر مبنای گفت‌وگوهایی که امروز با آقای لاوروف داشتیم، روسیه همچنان که از ابتدای این دور از مذاکرات نقش بسیار مثبت و سازنده داشت تا پایان مذاکرات و رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار در کنار ایران خواهد بود و از رسیدن ایران به چنین توافقی حمایت خواهد کرد.

وی درباره مذاکرات وین اظهار داشت: امیدواریم طرف آمریکایی دست از زیاده‌خواهی خود در دقایق نزدیک به توافق بردارد و بتوانیم در آینده نزدیک رسیدن به یک توافق خوب و پایدار را با حمایت همه طرف‌هایی که در مذاکرات وین حضور دارند را اعلام کنیم.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که وقفه ایجاد شده در مذاکرات می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام باشد، تصریح کرد: حفظ منافع و اصول ایران مستقل و مقتدر و تامین منافع قطعی ملت ایران مورد اهتمام جدی ماست. امروز جمهوری اسلامی ایران یک کنشگر مستقل و تاثیرگذار است که در چارچوب سیاست خارجی متوازن خودش نه برای خود اقماری می‌طلبد و نه اقمار هیچ طرفی خواهد بود.

وزیر خارجه بیان کرد: هیچ ارتباطی بین تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت که روسیه نقش سازنده‌ای در مذاکرات وین ایفا کرده است.

وی گفت: ما با همکارم لاورف در خصوص تحولات اوکراین گفتگو کردم و راه حل بحران اوکراین را با درک شناخت ریشه‌های واقعی می‌َدانیم همانطور که با جنگ در افغانستان و یمن مخالفیم جنگ در اوکراین را راه حل نمی‌دانیم. از گفت‌وگوهایی که بین لاوروف و وزیر خارجه اوکراین از آنتالیا شروع شده و به صورت وبیناری شروع شده استقبال می‌کنیم. وزیر خارجه اوکراین از من خواست این پیام را به لاوروف منتقل کنم که اوکراین خواستار توقف جنگ و تمرکز بر راه‌حل سیاسی است.

وزیر خارجه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا اظهار داشت: ما همانطور که مخالف جنگ هستیم مخالف اعمال تحریم‌های یکجانبه هستیم. معتقدیم برای بازگشت آوارگان و بازسازی در سوریه و در مسیر سیاسی تمرکز بر فرمت سازنده آستانه استفاده کرد و به مردم سوریه کمک کرد که از این شرایط سختی که با آن مواجهند که تحریم‌های یکجانبه سزار علیه ملت سوریه اعمال می‌شود مردم سوریه بتوانند به زندگی طبیعی خود برگردند و در بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سرعت داده شود.

وی به مسئله یمن اشاره کرد و گفت: ما با قوت و همچنان از رفع تحریم‌های انسانی و شکستن محاصره انسانی و آتش بس در یمن حمایت می‌‌کنیم. معتقدیم مذاکرات یمنی - یمنی باید مسیر آینده یمن را تعیین کند و توقف هر چه سریع‌تر جنگ و محاصره انسانی یک هدف اصلی است.

وزیر خارجه بیان کرد: در موضوع افغانستان بر تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام و توجه به وضعیت انسانی در این کشور تأکید داریم و مسئله فلسطین از جمله موضوعات مورد توجه ما در این گفت‌وگوها بود.

امیرعبداللهیان گفت: یک بار دیگر از گفت‌وگوهای مثبت مفید و سازنده‌ای که با آقای لاوروف داشتیم و از لاوروف دعوت کردم در آینده نزدیک در تهران راجع به آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و پیگیری‌هایی که باید در موضوعات و همکاری‌‌های منطقه‌ا‌ی و بین‌المللی با هم داشته باشیم نشست زودهنگام دیگری در تهران با استقبال از آقای لاوروف شاهد باشیم.

سخنگوی کرملین: آمریکا درباره منافع روسیه در برجام باید تضمین دهد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۵۳

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه (امروز) درباره مواضع مسکو در قبال مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های ایران اظهارنظر کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتیر پسکوف سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران در مسکو پایتخت این کشور درباره مواضع روسیه در قبال مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران و احیای برجام توضیحاتی ارائه داد.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد، منافع این کشور در توافق هسته‌ای ایران تحت تأثیر تحریم‌های غرب علیه مسکو قرار خواهد گرفت بنابراین ایالات متحده باید اطمینان حاصل کند که منافع ملی روسیه به طور کامل در نظر گرفته شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات در وین به منظور احیای برجام تصریح کرد: «تحریم‌ها علیه روسیه به صورت مستقیم بر منافع کشورمان در رابطه با آن توافق تأثیر می‌گذارد».

این مقام روس با بیان اینکه ایالات متحده موضع روسیه درباره مذاکرات وین را می‌دانست، تصریح کرد که این «یک موضوع برای ادامه گفت‌وگوها وجود داشت و این واقعا چیزی است که برای ما بسیار مهم است».

اظهارات سخنگوی کرملین در شرایطی مطرح شده که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران ظهر امروز (سه‌شنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو، در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه حاضر شد.

سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاوروف: مذاکرات وین در مرحله نهایی است/ امیرعبداللهیان: از تلاش های روسیه در مذاکرات وین تشکر می کنیم

لاوروف در این دیدار ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه ایران و همراهان برای حضور در مسکو اظهار داشت: گفت‌وگوی بسیار مفصل و برای اجرایی کردن و عملیاتی ساختن توافقاتی که در سطح روسای جمهور در شهر مسکو صورت گرفت.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: در حال حاضر در خصوص اسناد راهبردی کار می‌کنیم که به نفع روابط است. خیلی خرسندیم اشاره کنیم علیرغم عواملی که در دنیا رخ می‌دهد، تبادلات تجاری و حجم روابط تجاری رکورد زده و پارسال افزایش ۸۰ درصدی داشته است و به حدودا چهار میلیارد دلار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که روابط دو کشور افق بهتری دارد و به خصوص این‌که مذاکرات درباره برجام الان در حالت نهایی قرار گرفته است.

لاوروف ادامه داد: همکاری‌های دو کشور در سطوح بین‌المللی بسیار فعال است و در نظر داریم هماهنگی را در خصوص سوریه و حل و فصل بحران سوریه در چارچوب روند آستانه ادامه دهیم. در خصوص مسائل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا امروز صحبت خواهیم کرد حتما درباره افغانستان گفت‌وگو خواهیم کرد که اوضاع پیرامون افغانستان مورد توجه ویژه ماست و ما ارزش ویژه‌ای قائل هستیم درباره مواضع عینی طرف ایرانی در خصوص شرایط فعلی اوکراین.

وزیر خارجه فدراسیون روسیه بیان کرد: اطمینان دارم صحبت امروز حتما به نتایج مثبت مفصل و دقیق برای اجرایی کردن پروژه‌های مختلف در زمینه‌های متنوع خواهد رسید.

امیرعبداللهیان: از تلاش های روسیه در مذاکرات وین تشکر می کنیم

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در مسکو اظهار داشت: خیلی تشکر می‌کنم از حسن استقبال جنابعالی و همکاران محترم شما. از آخرین دیداری که با هم داشتیم تحولات زیادی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده است. امروز اینجا هستم در گفت‌وگو با جنابعالی مروری بر آخرین وضعیت روابط دو کشور داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: صرفنظر از هرگونه تحول بین‌المللی توسعه مناسبات با کشور همسایه روسیه برای ایران مهم و حائز اهمیت است.

لاوروف: مذاکرات وین در مرحله نهایی است/ امیرعبداللهیان: از تلاش های روسیه در مذاکرات وین تشکر می کنیم

وزیر خارجه ایران بیان کرد: در جریان سفر اخیر آقای رئیسی و دیدار با آقای پوتین توافقات مهمی بین دو کشور صورت گرفت. تردید ندارم که ما و شما با جدیت عملیاتی شدن توافقات دو رئیس جمهور را پیگیری کرده و این پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: از تلاش‌های سازنده همکاران شما در وین برای کمک به نزدیک شدن به یک توافق جهت رفع تحریم‌های ایران سپاسگزاریم. امروز فرصت مهمی است که راجع به تحولات در اوکراین، افغانستان، یمن، سوریه و فلسطین و سایر مسائل بین‌المللی با هم گفت‌وگو و رایزنی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
هیچ خیری از این سفر عاید ایران نخواهد شد مگر اینکه ایران صد درصد مواضع روسها را در قبال اوکراین تایید کنند و تازه بعد از آن روسها مساله اوکراین را به یک جایی برسانند. روسها خیلی تنها شده اند و به دنبال یار میگردند. پاداش خوبی به روسها دادید در این شرایط.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
این مسئولان روسی که در اکراین گیر کردند چرا اینقدر دروغ می گویند. حالا می گویند امریکا به ما فوری تضمین کتبی داد. می دانید چرا اینقدر دروغ می گونید. چون می خواهند به مردم ایران بگویند که ما مانع توافق نیستیم و تضمین گرفتیم. خود ایران هست که قبول نمی کند. و حتیم داشته باشید محال است که روسیه با اهرمهای پیدا و پنهان خود بگذارد نفت ایران در این شرایط به بازار باز گردد مگر اینکه ایران تضمین داده باشد که اندازه یک میلیون بشکه صادرات نفت و گاز در روز از روسیه سلاح و گندم و ... خریداری کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ایران رفته روسیه را راضی کنه برای برگشتن به توافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
بنظرم آمریکا در بکارگیری اختلافها در مدیریت جهان بسیار ماهرانه عمل می کند
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ممکن است کسی انقدر احمق باشد که خیال کند روسیه موافق توافق ایران و امریکا است؟؟؟؟
ظاهرا زیاد پیدا می شوند!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
کاملا درست گفتید با امضای توافق چند اتفاق می افتد مگر روسیه حالش خوب نباشه با برجام موافقت کند.
۱- نفت و گاز ایران وارد بازار میشود و قیمت نفت که در حال بالا رفتن است گرفته میشود و این به ضرر روسیه است چون بیشتر درامد او از نفت و گاز است.
۲- امکان قطع همکاری و انتقال منابع از روسیه وجود دارد و از معادن و منابع ایران استفاده میشود.
۳- ایران قراردادهای باقیمانده را با کشورهای دیگر می بندد و پیمانکاران روسیه خارج میشوند.
۴- روبل روسیه با کاهش نفت و منابع مالی بیشتر افت می کند.
۵- با خروج بازار روسیه و ورود بازار ایران تا حدی تقاضا ایجاد میشود برای کالاها و البته خیلی نیست.
۶- افغانستان و ایران با ورود در شرایط جدید امکان توسعه روسیه را خواهند گرفت.
۷- قدرت چانه زنی ایران در دریای خزر افزایش می یابد.
۸- کانال پروازی ایران جایگزین کانالهای روسیه میشود.
۹ - مسیر ترانزیت ایران جایگزین بعضی مسیرها میشود.
۱۰ - و....
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
شدیم بازیچه دست دیگران برسر منافع خودشان با هم معامله می کنند
ما چی هیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
عجب دوره ای شده.
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
پروژه های هسته ای اگر برای ما چیزی جز انزوا و تحریم

و فقر و بیکاری و اختلاس و فساد افسار گسیخته

مسولان فاسد و پرداخت ۲۲ میلیارد دلار نداشته

ولی برای روسیه متجاوز و اشغالگر چنان سود سرشاری

داشته که بخاطرش از امریکا تضمین خواسته و در اخر

هم نمی گذارد که برجام به توافق برسد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
من کاری بابا خوب یا بدبوودن روسیه ندارم اما اونا سرسرمایه شون ضمانت میخواند اما ما سرکشورمون نه
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
عجیب نیست اون نگران سرمایه شون باشند این عجیبه که مانگرانه اینده برجامی که یک باربهم خورده نیستیم
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
روسیه مخالف توافقه، تابناک واقعیت را به مردم بگین حتی اگر نلخ باشه، وگرنه مسولین واقعیت را نمیگن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
با این صحبتهای لاوروف معلوم میشه پیش کشیدن تعهد و تضمین کتبی از سوی روسیه فقط برای امتیاز گیری دو طرفه روسها از امریکا و ایران برای نهایی شدن مذاکرات رفع تحریمها که در حال حاضر با توجه به شرایط بازار نفت هم به نفع امریکا ست و هم به نفع ایران هست بوده است. در مورد امریکا که سر روسیه با عدم دادن تضمین کتبی به سنگ خورد. ولی در مورد ایران لاورف با ادعای بی پایه گرفتن تضمین کتبی از امریکا می خواهد به وزیر خارجه ایران بگوید که امریکا به ما تضمین کتبی داد پس شما هم باید به ما تضمین کتبی(بخوانید توافقات رسمی برای همکاریهای اقتصادی بلند مدت) بدهید که بخش بزرگی از درامد بازگشت نفت ایران به بازار خرج خرید تسلیحات و گندم و نیروگاه و... فقط از روسیه و شرکتهای روسی شود. واقعا نام دوست و متحد را هم خراب کردند.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
سخنگوی کرملین: آمریکا درباره منافع روسیه در برجام باید تضمین دهد۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۳:۵۳


لاوروف: روسیه از آمریکا تضمین کتبی گرفته است۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۵:۱۶



در عرض ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه از امریکا تضمین گرفته شد (آمریکا الان نصفه شب است)؟؟؟؟
جو دهی فیکه

آمریکا دادن هر گونه تضمین به روسیه ای که در اوکراین جنگ راه انداخته را تکذیب کرده



این ادعایی بیش نیست برسید به چهارشنبه سوری
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
عمو لاوروف خالی بندی کرده تضمین کتبی گرفتیم
خوب
به سلامتی
چهار میلیارد دلار عمو پوتین تامین شود بلکه دست از سر کچل ایران بردارد
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
روسیه در اوج جنگ و در زمانی که جنگ شهری در اکراین هم اغاز شده ولی اعلام کرده که جریان صادرات گازش به اروپا و از طریق اکراین قطع نشده و هیچ برنامه ای هم برای قطع صادرات نفت وگاز خود به اروپا نداد. یعنی روسیه با اکراین و اروپا و غرب در حال جنگ هست و حتی نیرویهای اتمی خود را به حال اماده باش در اورده ولی حاضر نیست که صادرات نفت و گاز خود را به اکراین و از ان طریق به اروپا قطع کند و تازه اطمینان داده که هرگز جریان صادرات نفت و گاز خود به اروپا را قطع نمی کند تا خدای نکرده بازار نفت و گاز روسیه در اروپا به نفع ایران یا ونزویلا یا کشورهای دیگر از دست برود. حالا دوستان چرا انتظار دارند و تصور کنند که روسیه به این راحتی با صادرات گاز و نفت ایران به اروپا موافقت می کند؟ واقعا از این دوستان عجیب است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
تنها یک کشور هست که برجام را پاره می‌کنه و کسانی که با ایران ارتباط داشته باشن را تحریم می کنه و هیچ وقت تضمین واقعی برای خیانت نکردن نمی‌ده و اون هم ارباب آمریکاست
البته ارباب غربگداها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
از کجا فهمیدی سیاستمدار؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
اصلا اکراین می خواست عضو ناتو بشود که روسیه در اکراین عملیات ویژه نظامی! نکند. حالا که روسیه عملیات کرده اکراین نیازی به عضویت در ناتو ندارد. چون اکراین می داند که اگر بتواند روسیه را به عقب براند تا هزار سال دیگر هم روسیه حاضر نخواهد شد حتی اگر کلاهش در اکراین افتاده باشه در اطراف مرزهای اکراین افتابی بشه همانطور که امریکا بعد از عراق و افغانستان تا هزار سال دیگر هم اگر با عملیاتی مانند یازده سپتامبر مجبورش نکنند حاضر نیست در خاورمیانه نیرو پیاده کند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
این یعنی توافقی در کار نیست چون منافع روسیه باید تامین شود .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
لاوروف در مسیر خالی بندی اولیانوف
پنج دقیقه تا پایان مذاکرات مانده(زنده یاد عمو الیانوف)
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
اصلا عجیب نیست که روسیه نگران سرمایه اش باشه وتضمین بخواد چیزی که عجیبه اینکه ماهنوز به برجامی امیدواریم که مثل قبلی هیچ تضمینی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
روسیه میخواهد یک تاییدی از ایران در رابطه با اوکراین بگیرد. به همین دلیل است که وزیر خارجه ایران را با زیرکی به آنجا کشانده تا یک حرفی در تایید خود در این دوران بی کسی بگیرد. هیچ امتیازی هم در خصوص برجام فعلا نمیدهد و همین طور کشان کشان آن را جلو میبرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
خوبه رفت دستوراته جدید و گرفت وگرنه تو تعطیلات کی میخواست بشینه فکر کنه.خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
با منطق شما چون ایران درخواست تضمین خواسته از آمریکا ایران به روسیه دستور داده شما هم درخواست تضمین کنید و الان که آمریکا موافقت کرده رفته تشکر کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
چرا وقتی ایران تحریم می شد روسیه درخواست چنین تضمینی را نکرد؟
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
"""پارسال افزایش ۸۰ درصدی داشته است و به حدودا چهار میلیارد دلار رسیده است."""
این که روسیه با شرط گذاری در مذاکرات سبب چه خسارت هایی به ایران شده ، صحبتی نشده ولی قطعا میتوان گفت که ، صدهها برابر 4 میلیارد دلار ، فرصت تجارت را از ایران گرفته و بیشتر هم خواهد گرفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
در حالت عادي برجام مشکل کم نداشت روسيه هم بهش اضافه شد.
گل کم بود به چمن نيز آراسته شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
شاید اینکار روسیه لااثل دوام این برجام را از قبلی بیشترکنه روسیه میخواد سرمایه گذاری کنه خب معلومه که تضمین میخواد چضیزی که ما باید نگرانش باشیم اینکه برجام دقیقا بهمون شکل قبلی پس بهم خوردنش قطعیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
سریال خاتون رو حتما ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
هر موقع ديدن که بعد از 30 سال نيروگاه اتمي رو به شما تحويل دادند بعد قراداد جديد ببنديد.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟