با بیست و پنجمین روز حمله روسیه به اوکراین

اوکراین: کی‌یف در محاصره است/زلنسکی: اگر نتوانیم با پوتین مذاکره کنیم وارد جنگ جهانی سوم شده‌ایم/نزدیک شدن روسیه و اوکراین به توافق روی مسائل حساس/ ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن بیش از ۱۴ هزار نیروی روسیه/ اعلام تلفات جنگ اوکراین توسط سازمان ملل

بیست و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۵۷
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 20 March 2022
|
81683 بازدید
|

اعلام تلفات جنگ اوکراین توسط سازمان ملل 

بین الملل تابناک: بیست و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین: کی‌یف در محاصره است
۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۰۱:۲۴

مشاور وزیر دفاع اوکراین شامگاه یک شنبه درباره آخرین تحولات این کشور گفت: در شهر ماریوپول که یک حلب جدید است همچنان نبرد و درگیری درجریات است.

براساس گزارش الجزیره، وی در ادامه با اشاره به ادعاها درباره کمک بلاروس به روسیه گفت: تحرکات نظامیان بلاروس را با دقت زیر نظر داریم. آنها در مرز مستقر هستند اما به نظر می‌رسد هنوز آماده اقدام نظامی نیستند. وی در عین حال گفت که ارتش اوکراین آماده مقابله با نظامیان روس است.

دولت بلاروس پیش از این بارها اعلام کرده است که قصد ندارد وارد خاک اوکراین شود.

مشاور وزارت دفاع اوکراین همچنین مدعی شد، هدف ولادیمیر پوتین حمله به کی‌یف از طریق یک حمله رعد آسای چند روزه بود. وی اضافه کرد که پایتخت اوکراین محاصره شده و بیشترین تجمع نظامیان روسیه در شما کی‌یف است. 

وی درباره ادامه درگیریها در اودسا نیز گفت: نیروهای روسی علیرغم تلاشهایشان هنوز نتوانسته اند این شهر را تصرف کنند. 

زلنسکی: اگر نتوانیم با پوتین مذاکره کنیم وارد جنگ جهانی سوم شده‌ایم
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۲۱:۱۸

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین امروز یکشنبه تأکید کرد شکست تلاش‌ها برای مذاکره با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به معنی آغاز جنگ جهانی سوم است. 

زلنسکی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «من برای مذاکره با او آماده هستم. الان دو سال است که آماده این کار هستم. فکر می‌کنم ما نمی‌توانیم بدون مذاکره به این جنگ پایان بدهیم.»

او اضافه کرد: «فکر می‌کنم ما باید از هر چارچوب و فرصتی برای فعال کردن امکان مذاکره و امکان گفت‌وگو با پوتین استفاده کنیم، اما اگر آن تلاش‌ها شکست بخورند به معنای آن است که این جنگ، جنگ جهانی سوم است.»

زلنسکی در روزهای گذشته بارها در پیام‌های مختلف خواستار مذاکرات شده است. او در یک پیام ویدئویی روز شنبه هم خواستار گفت‌وگو «بدون تأخیر» با طرف‌های روسیه‌ای شد. زلنسکی هشدار داد در غیر این صورت تلفات «عظیمی» به روس‌ها تحمیل می‌شود.

زلنسکی در پیام روز شنبه مدعی شد: «ما همیشه بر مذاکره تأکید داشته‌ایم. همیشه پیشنهاد گفت‌وگو داده‌ایم و همیشه راهکارهایی برای صلح پیشنهاد کرده‌ایم. الان می‌خواهم همه به خصوص در مسکو صدای من را بشنوند. وقت ملاقات است. وقت گفت‌وگو است. وقت بازگرداندن تمامیت ارضی و عدالت به اوکراین است.»

روسیه و اوکراین به توافق روی مسائل حساس نزدیک می‌شوند
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۷:۲۰

به گفته وزیر خارجه ترکیه، مسکو و کی‌یف به توافق روی مسائل "حساس" در خصوص حمله به اوکراین نزدیک می‌شوند.

روزنامه ترکیه‌ای "حریت" به نقل از مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نوشت: رویکردهای مسکو و کی‌یف درباره مسائل مهم از جمله مسائل سرنوشت‌ساز نزدیک است؛ به ویژه اینکه می‌بینم این مواضع تقریبا در چهار موضوع نخست مطابقت دارد. برخی مسائل نیز وجود دارد که نیازمند است در سطح رهبران حل و فصل شود.

وزیر خارجه ترکیه گفت: مایل هستیم تا نشست سه جانبه‌ای برگزار شود و این موضوع به رویکرد دو رهبر بستگی دارد. در واقع نشستی در آنتالیا (میان وزرای خارجه روسیه و اوکراین) در فرمت سه‌جانبه بنا به درخواست هر دو طرف برگزار شود.

به گفته چاووش‌اوغلو، اگر دو طرف در این فرایند پیشرفت پس‌رفت نداشته باشند، او امید دارد که آتش‌بس برقرار شود.

سرگئی لاوروف و دیمیترو کولبا، وزرای خارجه روسیه و اوکراین اوایل همین ماه در آنتالیا برای مذاکرات روی بحران اوکراین دیدار داشتند اما توافقی حاصل نشد. دورهای قبلی مذاکرات صلح در مرز بلاروس انجام شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه به روزنامه ترکیه‌ای حریت گفت که "ایجاد روابط و نزدیکی در مواضع دو طرف روی موضوعات مهم و موضوعات حساس ایجاد شده است."

چاووش‌اوغلو بدون ذکر جزئیات بیشتر گفت: می‌توانیم اینطور بگوییم که اگر دو طرف از مواضع کنونی خودشان عقب‌نشینی نشان ندهند، می‌شود امیدوار بود که آتش‌بس برقرار شود.

اوکراین نگران حمله بلاروس است
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۷:۱۸

دفتر ریاست جمهوری اوکراین با استناد به اطلاعات ارتش کشورش اعلام کرد که "خطر زیادی" در رابطه با حمله به منطقه "وولین" در غرب اوکراین از سمت بلاروس وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حملات نیروهای روسیه عمدا روی مناطق شمالی‌، جنوبی و شرق اوکراین تمرکز داشته است و به تازگی موشک‌هایی هم به پایگاه نظامی یافوروف در سمت غرب و در نزدیکی مرز لهستان اصابت کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا نظر اوکراین روی تهدید حمله به وولین از جانب نیروهای روسیه است یا ارتش بلاروس چون فعلا بلاروس حرفی درباره اعزام نیرو و حمایت از روسیه مطرح نکرده است.

مسکو و بلاروس پیش از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی رزمایش داشتند اما در ژانویه ۲۰۲۲، لوکاشنکو اعلام کرد که اگر روسیه یا بلاروس در میانه افزایش تنش‌ها در منطقه هدف حمله قرار گیرند، جنگ می‌کند. بلاروس از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا هدف تحریم قرار گرفته است. مقام‌های غربی این کشور را به همدستی در حمله روسیه به اوکراین متهم کرده‌اند.

پیشنهاد لهستان به اتحادیه اروپا برای ممنوعیت کامل تجارت با روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۱:۵۷

ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان اعلام کرد، پیشنهاد ممنوعیت کامل تجارت با روسیه را به به اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

به گزارش "الجزیره"، وی گفت: لهستان پیشنهاد کرده است که ممنوعیت تجارت با روسیه در اولین فرصت به بسته تحریمی اتحادیه اروپا اضافه شود. این ممنوعیت شامل تجارت زمینی و دریایی می‌شود. قطع کامل تجارت با روسیه ممکن است این کشور را مجبور به توقف جنگ بی‌رحمانه خود در اوکراین کند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اوایل هفته گذشته بر سر بسته چهارم تحریم‌ها علیه روسیه به توافق رسیدند. جزئیات این تحریم‌ها فاش نشده است، اما امانئول مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که وضعیت تجارت عادی با روسیه لغو می‌شود.

به گزارش ایرنا، روابط تجاری میان اتحادیه اروپا و روسیه در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ با رشد ۴۷ درصدی همراه بود که در مجموع به رقم ۲۸۲ میلیارد دلار رسید.

با این حال اتحادیه اروپا در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده است.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته گفت: اروپا از روز شنبه قرار است با تحریم‌های تجاری جدید علیه مسکو وارد عمل شود زیرا این کشور نشانه‌ای از پایان دادن به جنگ خود در اوکراین نشان نمی‌دهد.

ادعای اوکراین مبنی بر کشته شدن بیش از ۱۴ هزار نیروی روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۱:۵۲

وزارت خارجه اوکراین ادعا کرد که تا روز شنبه ۱۴ هزار و ۴۰۰ نیروی روسیه در اوکراین کشته شده و هزاران تجهیزات ارتش روسیه نیز تخریب شده است.

به گزارش " سی ان ان"، در بیانیه وزارت خارجه اوکراین در صفحه رسمی توییتر آن ادعا شده که از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۹۵ فروند جنگنده، ۱۱۵ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۷۰ خودروی زرهی، ۲۱۳ قطعه توپ و تجهیزات دیگر متعلق به نیروهای مسلح روسیه نابود شده است.

با این حال روسیه این آمار را تایید نمی‌کند. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت دفاع روسیه در تاریخ ۲ مارس، ۴۹۸ نیروی نظامی این کشور در اوکراین کشته شده است.

از سوی دیگر آمریکا و ناتو ادعا می‌کنند که روسیه تاکنون ۳ تا ۱۰ هزار نیروی خود را در اوکراین از دست داده است.

پیشنهاد آمریکا به ترکیه برای انتقال سامانه‌های موشکی به اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۱:۵۰

رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد، آمریکا به ترکیه پیشنهاد کرده است که برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه، سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ را به کی‌یف منتقل کند.

به گزارش "رویترز"، این منابع گفتند که آمریکا به صورت رسمی چنین پیشنهادی را به ترکیه نداده است و این مساله در سفر اخیر وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا به ترکیه نیز مطرح شده است.

دولت جو بایدن از چند هفته گذشته مشغول درخواست از کشورهای متحد خود برای انتقال سیستم‌های موشکی ساخت روسیه از جمله سامانه‌های اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ به اوکراین بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران، پیشنهاد انتقال سامانه موشکی اس-۴۰۰ از ترکیه به اوکراین به احتمال زیاد از سوی ترکیه رد می‌شود زیرا انجام چنین کاری بر روابط سیاسی ترکیه با روسیه تاثیر منفی می‌گذارد.

مسکو و آنکارا در سال ۲۰۱۷ قراردادی را برای تحویل سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه به ترکیه امضا کردند و بدین ترتیب این کشور اولین عضو ناتو بود که این سلاح دفاع هوایی را از روسیه خریداری کرد.

تصمیم آنکارا برای خرید این سامانه ساخت روسیه خشم ایالات متحده و ناتو را برانگیخت. واشنگتن تاکنون از تلاش‌های خود برای وادار کردن ترکیه به کنار گذاشتن سامانه دفاع هوایی روسیه دست بر نداشته است.

اوکراین مدعی کشته شدن یک فرمانده دیگر روسیه در این کشور شد
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ - ۱۱:۴۹

بر اساس ادعای ستاد کل ارتش اوکراین، یک فرمانده ارشد ارتش روسیه در حمله نیروهای اوکراینی به یک پایگاه هوایی در جنوب اوکراین کشته شده است.

به گزارش"سی ان ان"، در میان درگیری شدید در شهرهای میکولایف و خرسون، نیروهای اوکراینی روز چهارشنبه به فرودگاه چورنوبایوکا در شمال خرسون حمله کردند.

به گفته مقامات اوکراینی، این پایگاه هوایی به کنترل نیروهای روسی درآمده بود و به عنوان پایگاه فرماندهی ارتش ترکیبی هشتم روسیه فعالیت می‌کرد.

پس از حمله نیروهای اوکراینی به این پایگاه هوایی، ستاد کل ارتش اوکراین مدعی شد که آندری موردویچف فرمانده ارتش ترکیبی هشتم روسیه در این حمله کشته شده است.

به گزارش ایرنا، مقام‌های غربی ۲۰ اسفند نیز ادعا کردند که آندری کولشنیکوف یک فرمانده ارتش روسیه در اوکراین کشته شده است.

به گفته تارنمای وزارت دفاع روسیه، کولشنیکوف فرمانده منطقه نظامی شرق روسیه بود.

یک مقام دفاعی غربی که نام وی منتشر نشده است، گفت که در طول درگیری‌های اوکراین، ۳ فرمانده ارتش روسیه کشته شده‌اند.

وی همچنین تخمین زد که روسیه حدود ۲۰ فرمانده ارتش خود را در اوکراین مستقر کرده است.

همچنین طبق گفته‌های مقامات اوکراینی ویتالی گراسیموف یک فرمانده نظامی روسیه، سرلشکر، رئیس ستاد و معاون اول فرمانده ارتش ۴۱ منطقه مرکزی نظامی روسیه و آندری سوخووتسکی یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی روسیه در جریان درگیری با نیروهای اوکراینی کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه کشته شدن این افراد را تائید نکرده است.

اعلام تلفات جنگ اوکراین توسط سازمان ملل 

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد شامگاه شنبه اعلام کرد که تا ۱۸ مارس حداقل ۸۴۷ غیرنظامی در اوکراین کشته و ۱۳۹۹ نفر زخمی شده‌اند.

این نهاد سازمان ملل گفت که بیشتر تلفات ناشی از سلاح‌های انفجاری مانند گلوله‌باران‌های توپخانه سنگین و سیستم‌های راکتی چند پرتابی و حملات موشکی و هوایی بوده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، به گفته این سازمان، تصور می‌شود که تلفات واقعی به‌طور قابل‌توجهی بیشتر باشد، زیرا دفتر حقوق بشر سازمان ملل که تیم نظارتی بزرگی در اوکراین دارد، هنوز نتوانسته گزارش‌های تلفات را از چندین شهر آسیب‌دیده تأیید کند.

از سوی دیگر، مقامات شهر کی‌یف نیز مدعی شدند که از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، ۲۲۸ نفر از جمله چهار کودک در پایتخت این کشور کشته شده‌اند.

اعلام تلفات جنگ اوکراین توسط سازمان ملل 

به نوشته رویترز، اداره امور شهری کی‌یف در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رویترز اما تاکید کرد که به طور مستقل نمی‌تواند این آمار تلفات را تایید کند.

تجهیز ارتش اوکراین به موشک‌های استینگر و جاولین

دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین شنبه شب به وقت تهران گفت که کی‌یف ظرف چند روز آینده محموله جدیدی از تسلیحات آمریکایی از جمله موشک‌های «جاولین» و «استینگر» دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «آلکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در مصاحبه تلویزیونی گفت: «این سلاح‌ها در روزهای آتی در کشور ما خواهند بود.»

متحدان اوکراین محموله‌های تسلیحاتی را برای تقویت ارتش این کشور برابر روسیه تحویل داده‌اند. روسیه نیز از تحویل سلاح سوی کشورهای عضو ناتو به اوکراین انتقاد کرده است.

آمریکا تاکنون محموله‌های بسیاری از موشک‌های ضد تانک «جاولین» و سایر تجهیزات تهاجمی و دفاعی را به اوکراین ارسال کرده است.

ترکیه: پوتین فعلاً آماده مذاکره با زلنسکی نیست

یک مقام ارشد ترکیه روز شنبه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای گفت‌وگو با رئیس جمهور اوکراین آماده نیست.

«ابراهیم کالین» مشاور ارشد و سخنگوی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» در خصوص مذاکره رئیس جمهور روسیه با همتای اوکراینی خود گفت: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین آماده این دیدار است، اما پوتین فکر می‌کند که وضعیت برای برگزاری این دیدار در سطح سران هنوز به اندازه کافی مهیا نشده است.»

کالین اظهار داشت: «معتقدم که این دیدار در مقطعی برگزار خواهد شد و در مقطعی توافق صلح حاصل خواهد شد. البته، همه ما دوست داریم این اتفاق زودتر رخ دهد، اما احتمالا پوتین فکر می‌کند که می‌خواهد وقتی این کار را انجام می‌دهد، در یک موقعیت قدرتمند قرار بگیرد، نه اینکه در نقطه ضعف به نظر برسد، یا بابت امور نظامی یا تحریم‌های اقتصادی تضعیف شده باشد.»

به گفته کالین، دشوارترین مسائل، مانند مسائل مربوط به کنترل ارضی و حاکمیت، باید به دو رئیس جمهور واگذار شود. این مقام ترکیه‌ای در بخش دیگر این مصاحبه گفت، برای ترکیه و دیگر اعضای ناتو نیز مهم است که به طور جدی در مورد چگونگی مدیریت روابط با روسیه پس از پایان جنگ فکر کنند.

وی گفت: «ما نمی‌توانیم جنگ سرد دیگری را تحمل کنیم. این برای همه بد و برای کل نظام سیاسی و مالی جهان پرهزینه خواهد بود. هر تصمیمی که می‌گیریم، هر قدمی که اکنون در رابطه با روسیه از لحاظ نظامی، سیاسی، اقتصادی و غیره برمی‌داریم، بر ساختار امنیتی جدید تاثیر خواهد گذاشت.»

کالین افزود که به همین دلیل است که ترکیه بسیار تلاش می کند خطوط ارتباطی خود را با روسیه باز نگه دارد.

به گفته کالین، این موضوع بخشی از نشست فوق العاده کشورهای ناتو در روز پنجشنبه خواهد بود که «جو بایدن» رئیس جمهور ایلات متحده نیز قصد دارد در آن شرکت کند.

درخواست زلنسکی برای مسدود سازی اموال میلیاردرهای روسیه 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از دولت سوئیس خواست اموال و حساب‌های بانکی تمام میلیاردرهای روسیه را در این کشور مسدود کند.

به گزارش"الجزیره"، زلنسکی که شنبه شب به صورت مجازی با هزاران تن از معترضان ضد جنگ در شهر برن سوئیس سخن می‌گفت تصریح کرد: در بانک‌های شما سرمایه افرادی که این جنگ را به راه انداخته‌اند وجود دارد. کمک کنید تا سرمایه آن‌ها مسدود شود. باید این امتیازات را از آن‌ها بگیریم.

شبکه تلوزیونی "اس آر اف" سوئیس گزارش داد، رئیس جمهور اوکراین همچنین از شرکت سوئیسی مواد غذایی "نستله" انتقاد کرده زیرا این شرکت تصمیم گرفته است برخلاف بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی فعلا از روسیه خارج نشود.

به گزارش ایرنا، میلیاردها یورو از اموال و سرمایه گذاری‌های روسیه توسط مقام‌های اروپایی در هفته‌های اخیر توقیف شده است و مقام‌های اتحادیه قصد دارند منابع مالی ناشی از دارایی‌های مسدود شده را به حکومت در حال فروپاشی اوکراین منتقل کنند.

مقامات ایتالیایی ۵۸۰ میلیون یورو (۸۶۲ میلیون دلار) از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده‌اند. در هلند تنها در هفته گذشته ۱۹۴ میلیون یورو از دارایی‌های روسیه مسدود شد و اکنون همزمان با درگیری‌های روسیه مقامات اتحادیه به دنبال انتقال منابع مالی ناشی از این دارایی‌ها به «صندوق غرامت جنگی» هستند که این منابع مالی را به حکومت در حال فروپاشی اوکراین منتقل می‌کند.

جنت یِلن وزیر خزانه داری آمریکا و ماریک گارلند دادستان کل این کشور هفته پیش اعلام کردند که آن‌ها کارگروه ویژه‌ای را برای توقیف دارایی‌های نزدیکان به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، گروه‌های نیابتی و الیگارش‌های روسیه تشکیل داده‌اند.

سناتورهای آمریکا از قانونی رونمایی کرده‌اند که به موجب آن دارایی‌های روس‌های ثروتمند را می‌توان توقیف کرد و به حراج گذاشت و سود آن را به نفع حکومت اوکراین مصادره کرد.

از سوی دیگر گزارش رسانه‌های انگلیسی حاکی است که عمارت ۱۵۰ میلیون پوندی مالک روس باشگاه چلسی به زودی به عنوان اقامتگاه پناهندگان اوکراینی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آبراموویچ از سوی دولت انگلیس با عنوان یکی از «الیگارش‌های حامی‌ کرملین» توصیف شده و تحریم‌های اعمال شده برای وی، مسدود شدن حساب‌های بانکی و دارایی‌ها و همچنین ممنوعیت مسافرتی وی را شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۵
پیشنهاد خیرخواهانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
سلام
سال نو مبارک
پیشنهاد می‌کنم راجع به بیماری نادر و ژنتیکی [SMA] تحقیق کنید.
هم برای پیشگیری از به دنیا آمدن نوزاد مبتلا؛
هم اگر خواستید برای کمک به هزینه‌های درمان و نگهداری کودکان مظلوم مبتلا به آن و دعا برای آنها؛
و هم اگر توانستید برای حمایت و کمک رسانه‌ای و آگاهی بخشی.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید نام بیماری را در اینستاگرام یا گوگل سرچ نمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
گول این چشم آبی‌های مو بور را نمیخورم،این وحشی ها دو جنگ جهانی راه انداختند،میلیونها انسان را کشتند،هرجا جنگ و خونریزی خصوصا برای مسلمانان هست،این دشمنان بشریت وجود دارند،دنیا را به دو دسته انسانهای خوب و بد تقسیم کرده اند،هر کسی هم به توحششون اعتراض کنه میشه ناقض حقوق بشر،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
الان بیماری اس ام ای چه ربطی به چشم آبی ها داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
مردم اوکراین چوب کارهای خودشونو میخورن
مردم بودن که موقعی که کشورشون داشت به صحنه مبارزه ابرقدرت‌ها تبدیل می شد سکوت کردن
اول انقلاب نارنجی
حالا هم با انتخاب یک دلقک یهودی به نام زلنسکی که انقدر عقل نداره که به جای رجز خوندن برای یه ابرقدرت مثل روسیه و رد شدن از خط قرمزهاش، با سیاست کارش رو جلو ببره
کار روسیه مورد تایید نیست اما بدبختی امروز مردم اوکراین هم لزوماً به خاطر حمله روسیه نیست
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
ما فقط یاد گرفتیم یا براحتی توهین کنیم یا دیگران را
بی کفایت قلمداد کنیم ولی خودمان هیچ....؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
سلطان تحلیل. آدمو یاد تحلیلهای حسن عباسی میندازه
بینام
| United States of America |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
واقعا ایا شما یک ازاد اندیش هستید یا فردی هستید که حرفهای دیگزان را در قبآل دریافت یک لقمه نان و جیفه ی دنیا ؛ تکرار میکنید؟
تورکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
پوتین تبدیل به دمپایی شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
والا اینطوری که روسیه اوکراین رو زیر بمب و موشک و ویرانی قرار داده اگر زلنسکی میفرماید 14 هزار نیروی روسیه کشته شدن پس با این حساب و با این حجم از بمب و موشک روسیه در مقابل 140 هزار سرباز اوکراین کشته شده

زلنسکی هر روز از خواب بیدار میشه میبینه یکی از شهرهاش داره با خاک یکسان میشه میگه خوب پس من چکار کنم کم نیارم؟ اها خواب دیشبم رو تعریف میکنم ! دیشب خواب دیدم هزاران سرباز روسی رو کشتم! همینو به عنوان آمار اعلام میکنم روحیه مردمم بره بالا

یه بارم خواب دیده بود سربازان جزیره مار طی یک عملیات هالیوودی به کشتی روسی گفتن هی فرانکی! برو به جهنم ! ما تسلیم نمیشیم !

بعد فرداش زلنسکی گفت سربازان ما در جزیره مار تسلیم نشدن و روسیه با بمباران وحشیانه همه رو تا نفر آخر کشت و من به اینها مدال شجاعت اهدا میکنم !


عصرش روسیه نشون داد کل سربازای این جزیره تسلیم شدن و دارن تعهدنامه امضا میکنن خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
پوتین اگر میدانست این همه فدایی در ایران دارد جنگ را زودتر شروع میکرد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
شرف داشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
الان دقیقا باید گریه کنیم یا بخندیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
وزارت خارجه اوکراین ادعا کرد که تا روز شنبه ۱۴ هزار و ۴۰۰ نیروی روسیه در اوکراین کشته شده و هزاران تجهیزات ارتش روسیه نیز تخریب شده است.

به گزارش " سی ان ان"، در بیانیه وزارت خارجه اوکراین در صفحه رسمی توییتر آن ادعا شده که از زمان آغاز تهاجم روسیه، ۹۵ فروند جنگنده، ۱۱۵ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۷۰ خودروی زرهی، ۲۱۳ قطعه توپ و تجهیزات دیگر متعلق به نیروهای مسلح روسیه نابود شده است.


دلقک کوکائینی اوکراینی هر روز پای پلی استیشن و کال اف دیوتی خسارات سنگینی به روسیه وارد میکنه و میاد همون آمار رو به عنوان آمار جنگ اعلام میکنه خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
جدیدن به کسی که از کشورش در مقابل یه به اصطلاح ابرقدرت ، دفاع میکنه میگن دلقک
عمار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
چرا نارحتی ؟تو کمونیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
حراج عمارت مالک باشگاه چلسی به جرم روس بودن !

من یه سوالی دارم. واقعا دنیا اینقدر بی صاحابه که الان دارن در کل دنیا تمام مال و اموال مردم روسیه رو به حراج میزارن فقط به جرم اینکه روس هستن ؟! الان رومن ابراموویچ خودش در حمله روسیه به اوکراین شرکت داشته یا عمه ش شرکت داشته ؟

این رومن ابراموویچ همون روزهای اول گفت من باشگاه چلسی رو میفروشم و سودش رو برای کمک به مردم جنگ زده اوکراین خرج میکنم بعد شما دارید عمارت این آدم رو مصادره میکنید و مال و اموالش رو میدزدید؟ آخه این شخص صاحب یک شرکت نفتی خصوصیه این آدم با پوتین چکار داره !

یعنی هر روز که میگذره چهره کثیف این غربی ها بیشتر نمایان میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
همانطور که اینقدر بی صاحب بود روسیه به اوکراین حمله کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
آمریکا پدر ترکیه رو بابت خرید اس400 از روسیه دراورد و از برنامه اف 35 حذفش کرد و نه بهش اجازه مشارکت داد و نه اف 35 هایی که خریده بود رو بهش تحویل داد و کلی هم تحریم به ترکیه اعمال کرد

امروز اومده در کمال وقاحت به ترکیه پیشنهاد میکنه بیا اس 400 های خودت رو مجانی و رایگان بده به اوکراین که در کیف مستقر کنه. جالبه واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
الان باز غربگداهای عقب افتاده میان با فیلترشکن کامنت میزارن از ترسشون آی پی رو مخفی میکنن. فکر میکنن اینجا کامنت های چرند بزارن قراره بیان بگردن و پیداشون کنن. برو بابا تو کی هستی ! چقدر خودشون رو تحویل میگیرن اینا ! آخه اصلا کی تو رو آدم حساب میکنه غربگدا خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
برای تابناگ متاسفم ، تو که کارت از تاسف گذشته سایبری
ناشناس
| Slovakia |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
شرق پرست جان اینقدر جوش نزن پوتین به تو نیاز داره. اگه تو نباشی کی بیاد هر روز بنویسه غربگدا؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
هم غربگدایی بده هم شرق لیسی،آزاد بودن مهم است!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
حیف هزینه اینترنت ووقت انسان که صرف جواب به امثال تویه ساندیس خوربشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
انگلیس که مدام میگه من دارایی مسدود میکنم یادش رفت ۵۳۰ ملیون رو ایران چطور از حلقومش کشید بیرون بماند پوتین تا دلار آخر رو به وقتش از حلقوم کثیف ترین کشور دنیا (انگلیس ) میکشه بیرون
این جنگ شکاف بین کشور های انگلیسی زبان و بقیه اعضای ناتو رو بیشتر میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
اوکراینی هارو میبینید چطور از وطنشون دفاع میکنن؟ اینجا آمریکا به ما حمله کنه غربگداها اسلحه برمیدارن مردم خودمون رو میکشن برای جلب رضایت آمریکا خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
اینجا مگه کشور همه مردم ایران اینجا مال یک درصد جامعه هست خودشونم دفاع کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
اتفاقا این بار میشینیم تماشا می کنیم تا سهمیه ای ها دفاع کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
همونایی که سر سفره انقلاب نشستن همونا دفاع کنن ازقبیل تو که کلمنت گذاشتی
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات