با بیست و هشتمین روز حمله روسیه به اوکراین

شوک به ناتو با شلیک موشک ابرفراصوت کینژال توسط روسیه/آماده شدن ارتش روسیه برای عملیات تهاجمی بزرگ در اوکراین/ خسارت ۱۰۰ میلیارد دلاری اوکراین از جنگ/ تحریم صدها نفر از اعضای پارلمان روسیه از سوی بایدن

بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۴۹
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 23 March 2022
|
65337 بازدید
|

خسارت ۱۰۰ میلیارد دلاری اوکراین از جنگ

بین الملل تابناک: بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

برلین: جنگ اوکراین آینده روسیه را نابود می‌کند
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۸:۴۷

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در پارلمان آلمان تصریح کرد که برلین تمامی اقدامات لازم را برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین انجام می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «دویچه وله» آلمان، شولتز در این خصوص گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا زمانی که صلح دوباره در قاره ما حاکم شود».

شولتز به نمایندگان پارلمان آلمان تأکید کرد گرچه ناتو وارد یک رویارویی نظامی با روسیه به دلیل حمله به اوکراین نخواهد شد اما در عوض به تشدید تحریم‌ها علیه مسکو ادامه خواهد داد.

صدر اعظم آلمان به درخواست «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در خصوص ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان اوکراین اشاره کرد و گفت که برلین از این طرح یا اعزام نظامی برای مداخله در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند.

وی همچنین به مسئله فرار اوکراینی‌ها به کشورهای دیگر نیز اشاره کرد و ادامه داد که آلمان در پذیرش پناهجویان اوکراینی با چالش بزرگی مواجه است اما کشورهای اتحادیه اروپا همبستگی زیادی در مورد حمایتشان در مورد این مسئله نشان داده‌اند و «پناهجویان در اینجا مورد استقبال قرار می‌گیرند».

شولتز سپس در ادامه گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه باید درک کند که حمله او به اوکراین نه تنها آن کشور بلکه آینده روسیه را نیز نابود می‌کند و از پوتین خواست تا فوراً جنگ را متوقف کند.

وی همچنین در ارتباط با طرح‌ کشورهای اروپایی برای قطع وابستگی به نفت و گاز روسیه گفت که اروپا به وابستگی خود به انرژی روسیه پایان می‌دهد اما این کار یک شبه امکانپذیر نیست و صدها هزار شغل و کل بخش صنعتی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی در این خصوص گفت: «تحریم ها نباید بیشتر از رهبری روسیه به کشورهای اروپایی آسیب برساند».

صدر اعظم آلمان در بخشی دیگر از سخنان خود به درخواست برخی کشورها برای پیوستن به اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: « اتحادیه اروپا باید به عنوان بخشی از راهبرد خود برای تأمین صلح منطقه‌ای، از کشورهای بالکان غربی که تلاش دارند به این اتحادیه بپیوندند، حمایت کند».

وی در این خصوص گفت: «در شورای اروپا که تاکنون به این اندازه مصمم نبوده است، فردا و پس فردا با یک راهبرد جدید امنیتی موافقت خواهیم کرد».

صدر اعظم آلمان همچنین در اظهارات خود مدعی شد که علی‌رغم حملات روزانه نیروهای روس در اوکراین، در حقیقت حمله پوتین به اوکراین متوقف شده است و تصریح کرد که «کی‌یف می‌تواند بر روی کمک ما حساب کند».

شولتز در این خصوص گفت: «تهاجم پوتین علی‌رغم همه‌ ویرانی‌هایی که هر روز به وجود می‌آورد، به بن بست خورده است و رهبر روسیه باید این حقیقت را بشنود که جنگ نه تنها اوکراین، «بلکه آینده روسیه را نیز نابود می‌کند».

صدر اعظم آلمان تأکید کرد علی‌رغم آن‌که آلمان در کنار کی‌یف ایستاده است اما درخواست‌ها از ناتو برای کمک به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین یا اعزام «نیروهای حافظ صلح» به اوکراین را تأیید نمی‌کند.

شولتز در این خصوص می‌گوید: «هرچقدر هم که سخت باشد، ما تسلیم آن نخواهیم شد» و افزود که آلمان خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه مجهز به سلاح هسته‌ای و ناتو را نخواهد پذیرفت.

شوک به ناتو با شلیک موشک ابرفراصوت کینژال توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۸:۴۲

یک رسانه چینی روز سه شنبه حمله اخیر روسیه به منطقه نظامی اوکراین با موشک ابرفراصوت را «شوکی به ناتو» خواند.

به نوشته وبگاه روسی «نیوایزو» یک نشریه چینی در این زمینه نوشت که استفاده دقیق و موثر از موشک ابرفراصوت «کینژال» در یک عملیات ویژه در اوکراین شوکی بر ناتو بود.

این نشریه چینی نوشت:«استفاده از موشک کینژال از اهمیت بالایی برخوردار است. این اولین بار در تاریخ بشر است که سلاح‌های ابرفراصوت وارد نبرد واقعی می‌شوند.»

به گزارش این نشریه چینی، موشک‌های روسیه مزیت غیرقابل انکاری نسبت به ناتو و ایالات متحده دارند، زیرا موشک‌های ابرفراصوت ارتش ایالات متحده هنوز در مرحله آزمایشی هستند.

این نشریه چینی نوشت که موشک کینژال واقعا منطقه تسلیحاتی ارتش اوکراین را هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه در نشست خبری اعلام کرد که برای نخستین بار در عملیات ویژه خود در اوکراین از موشک‌های ابرفراصوت استفاده کرده است. وزارت دفاع روسیه روسیه اعلام کرد که از جدیدترین موشک ابرفراصوت صوت خود برای اولین بار در یک درگیری برای هدف قرار دادن یک انبار تسلیحات در غرب اوکراین استفاده کرده است.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در جریان یک نشست خبری گفت که موشک‌های «کینژال» یک انبار موشک و مهمات زیر زمینی را در منطقه «ایوانو فرانکیوسک» در اوکراین منهدم کردند. این حمله که روز جمعه رخ داد و اولین استفاده از موشک های ابرفرا صوت از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه بود.

موشک‌های ابرفراصوت «کینژال» می‌توانند اهدافی تا فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری (۱۲۴۳ مایل) را مورد اصابت قرار دهند. موشک‌های کینژال یکی از چندین سلاح راهبردی است که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در مارس ۲۰۱۸ از آن رونمایی کرد. موشک کینژال سرعتی بیش از پنج ماخ (سرعت صوت) دارد و به لطف سرعت بسیار زیاد خود می‌تواند به سادگی از سامانه‌های پدافند هوایی ناتو پیشی بگیرد. کلاهک این موشک ۱۰۰۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کند و می‌تواند تاسیسات زیرزمینی را هم منهدم کند.

آماده شدن ارتش روسیه برای عملیات تهاجمی بزرگ در اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۴:۵۳

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که روسیه در حال تجدید قوا پیش از عملیات تهاجمی در مقیاس بزرگ است.

 در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده که جنگ در شمال اوکراین تا حد زیادی ثابت مانده و نیروهای روسی احتمالاً پیش از عملیات تهاجمی در مقیاس بزرگ، دوره ای از سازماندهی مجدد را انجام می دهند.

بر اساس این ارزیابی، نیروهای روسیه هم زمان با پیشروی از سمت خارکف در شمال و ماریوپل در جنوب، در حال تلاش برای محاصره نیروهای اوکراینی در شرق کشور هستند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین عنوان کرد که نیروهای روس همچنان برای دور زدن میکولایف و حرکت به سمت اوکراین در تلاش هستند.

لهستان به دنبال اخراج ۴۵ دیپلمات روس از ورشو
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۴:۵۲

سخنگوی آژانس امنیت داخلی و مبارزه با جاسوسی لهستان با جاسوس نامیدن ۴۵ دیپلمات روس از وزارت امور خارجه این کشور خواست آنها را اخراج کند.

به گزارش گاردین، سخنگوی آژانس امنیت داخلی و مبارزه با جاسوسی لهستان با جاسوس نامیدن ۴۵ دیپلمات روس از وزارت امور خارجه این کشور خواست آنها را اخراج کند.

استنیسلاف زاریان در جمع خبرنگاران گفت: آژانس امنیت داخلی لهستان فهرستی از ۴۵ فرد تدارک دیده است که تحت عنوان فعالیت های دیپلماتیک در لهستان جاسوسی می کنند.

وی این افراد را به هدف قرار دادن لهستان متهم کرد.

زاریان افزود: فهرست افراد مظنون به وزارت امور خارجه تسلیم و از آنها خواسته شده تا این افراد را از خاک لهستان اخراج کنند.

همچنین آژانس امنیت داخلی یک تبعه لهستانی را به ظن جاسوسی برای سرویس های امنیتی روسی بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش سفیر روسیه در ورشو به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و تصمیم قطعی در این مورد بعد از جلسه وی و مقامات ورشو اعلام می شود.

خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز گزارش داده است که در صورت اخراج دیپلمات های روس از لهستان خود را برای اقدام تلافی جویانه محق می داند.

زلنسکی: مذاکرات با روسیه جنجال‌برانگیز است
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۳:۱۲

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین صبح امروز (چهارشنبه) در یک سخنرانی ویدئویی در خصوص مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه گفت: «دشوار است؟ بله خیلی. گاهی اوقات جنجال‌برانگیز و افتضاح است اما ما قدم به قدم جلو می‌رویم. مذاکرات صلح تقریباً هر روز انجام می شود».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته (سه‌شنبه) در خصوص روند مذاکرات میان هیأت‌های روس و اوکراینی گفت که پیشرفت مذاکرات بسیار «کندتر از آنچه که ما انتظار داریم» است.

اظهارات پسکوف در پاسخ به زلنسکی بود که گفته بود که نکات کلیدی در خصوص تمامیت ارضی و به رسمیت‌ شناختن مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک را می‌توان به همه‌پرسی گذاشت.

شرکت توتال فرانسه از قراردادهای نفتی روسیه خارج می شود
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۸

شرکت فرانسوی توتال روز سه شنبه اعلام کرد قراردادهای عرضه گازوئیل و نفت خام روسیه را برای پالایشگاه خود در آلمان تمدید نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، شرکت توتال عدم تمدید قراردادهای عرضه نفت خام برای پالایشگاه لونا در آلمان را که با نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا (Druzhba) تامین می شود، در راستای سلسله تحریم‌های اروپا علیه مسکو است.

شرکت توتال با اشاره به خروج از قراردادهای عرضه نفت روسیه اعلام کرد که از این پس بنزین را از عربستان سعودی و نفت خام را از طریق لهستان تامین می کند.

شرکت توتال که در چندین پروژه روسیه سهام دارد، پس از اینکه از پیوستن به رقبای شل و بریتیش پترولیوم در برنامه ریزی برای واگذاری دارایی های نفت و گاز روسیه خودداری کرد، مورد انتقاد قرار گرفت.

پیش از این شرکت شل رقیب بریتیش پترولیوم نیز مانند غول انرژی ایالات متحده اکسون موبیل و شرکت دولتی نروژی، استات اویل، اعلام کرد که از تمامی ‌فعالیت‌های خود در روسیه خارج می‌شوند.

زلنسکی: اوکراین نمی تواند اولتیماتوم روسیه را بپذیرد
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۸

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفت: ما نمی توانیم اولتیماتوم روسیه را بپذیریم، چگونه می توانیم؟ پس از کشته شدن مردم غیرممکن است.

به گزارش ایرنا، زلنسکی سه شنبه شب در مصاحبه با رسانه اوکراینی ساسپیلن (Suspilne) در مورد طولانی شدن جنگ اوکراین گفت: تنها زمانی سازش صورت خواهد گرفت که پایان جنگ باشد.

زلنسکی با انتقاد از مواضع پیمان آتلانتیک شمالی گفت: ناتو باید یا الان بگوید که ما را می پذیرند یا علناً بگوید ما را نمی پذیرند زیرا از روسیه می ترسند.

زلسنکی در توصیف روزهای اول حمله روسیه به اوکراین گفت: در روزهای اول همه اصرار داشتند که من باید کی یف را ترک کنم، بطوریکه هر 10 تا 20 دقیقه یکبار درخواست‌های جدید برای ترک پایتخت برای من ارسال میشد.

رییس جمهور اوکراین در مورد پیشروی های روس در خاک کشورش گفت: فرض کنید آنها خواستار گرفتن خارکف یا ماریوپل یا کی یف هستند، مردم این شهرها به آنها اجازه انجام این کار را نمی دهند. تنها راهی که آنها می توانند شهرها را تصرف کنند این است که همه را بکشند و شهر خالی را بگیرند.

تهاجمی تر شدن نیروهای اوکراینی
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۶

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا نشانه‌هایی را دیده است که نشان می‌دهند اوکراینی‌ها اکنون کمی به حالت تهاجمی روی آورده اند.

 جان کربی عصر سه شنبه در نشستی خبری در پنتاگون توضیح داد: در جنوب اوکراین و نزدیک خرسون، اوکراینی‌ها تلاش کرده‌اند تا قلمرو خود را پس بگیرند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: آنها بسیار هوشمندانه، بسیار زیرک و بسیار خلاقانه، در مکان‌هایی که معتقدند جای مناسبی برای دفاع هستند، به دفاع پرداخته اند و ما شاهد بوده ایم که آنها به‌ویژه در جنوب اوکراین نزدیک خرسون، سعی کرده‌اند قلمرو خود را پس بگیرند.

سخنگوی پنتاگون در ارتباط با حریم هوایی اوکراین گفت: حریم هوایی بر فراز اوکراین همچنان در مناقشه قرار دارد. این امر به این دلیل است که اوکراینی ها نمی گذارند حریم هوایی این کشور در اختیار روسیه باشد.

کربی اضافه کرد: نیروهای اوکراین همچنان جنگنده و بالگرد در اختیار دارند اما نیروهای روسیه در بخش هایی از حریم هوایی غالب هستند.

یونان: هدف تحریم‌ها براندازی نظام روسیه است
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۵

یک دیپلمات یونانی تصریح کرد که هدف تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه پس از عملیات نظامی این کشور در اوکراین تغییر نظام مسکو است.

«وارویتسیوتیس میلتیادیس»، دیپلمات ارشد یونان از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت هماهنگ‌ کردن مواضع کشورهای غربی جهت تحریم روسیه تمجید کرد و گفت که عدم همراهی ترکیه با این تحریم‌ها باعث تضعیف تلاش‌های جهانی برای تنبیه روسیه می‌شود.

او گفت: «اگر ما ترکیه را با این تحریم‌ها همراه نکنیم روسیه فشار سنگینی را به دلیل این تحریم‌ها احساس نخواهد کرد.»

تحریم صدها نفر از اعضای پارلمان روسیه از سوی بایدن
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ - ۱۱:۳۳

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد اکثر اعضای مجلس دومای روسیه را به بهانه عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

روزنامه وال‌‌استریت‌ژورنال در این گزارش که بامداد چهارشنبه منتشر شده به نقل از مقام‌هایی که به نام آنها اشاره نشده گفته که تحریم‌های جدید ممکن است از همین پنجشنبه اعلام شوند. گفته می‌شود این تحریم‌ها ممکن است تا ۳۰۰ نفر از اعضای پارلمان روسیه را هدف قرار دهد.

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند تحریم‌های مذکور با هماهنگی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه هفت که کشورهای صنعتی دنیا را شامل می‌شوند اعلام خواهند شد.

تحریم‌های اعلام‌شده علیه روسیه تا کنون تأثیری در مجاب کردن رئیس‌جمهور این کشور به متوقف کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین نداشته است. بر همین اساس وال‌استریت‌ژورنال نوشته اثر این تحریم‌ها بر قانونگذاران روسیه‌ای را نیز نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

یک مقام آمریکایی گفته بسته‌های تحریمی معمولاً قبل از آنکه به مرحله نهایی اعلام و انتشار برسند در مرحله بررسی‌های بین‌سازمانی در دولت آمریکا ممکن است تعدیل شوند و یا آنکه به تعویق بیفتند.

خسارت ۱۰۰ میلیارد دلاری اوکراین از جنگ

اولگ اوستنکو مشاور اقتصادی ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین سه‌شنبه شب اعلام کرد که پس از هفته نخست جنگ، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به اقتصادی کشورمان آسیب وارد شد.

 اوستنکو که با شبکه "الجزیره" قطر سخن می‌گفت، گفت: پیامدهای اقتصادی جنگ بسیار گسترده است و نیروهای روسیه به تأسیسات زیربنایی حمله می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام بخش‌های اقتصادی اوکراین در نتیجه جنگ آسیب دیده‌اند، اما بخش کشاورزی، بخشی است که نتایج حاصل از جنگ در آن مشهودتر است.

مشاور اقتصادی زلنسکی گفت که تأثیر جنگ از اوکراین گذشته وحتی بازار جهانی را تحت الشعاع قرار داده است، چرا که ما جز ۵ صادرکننده گندم در جهان بودیم.

وی اعلام کرد که اگر نتوانیم حبوبات را صادر کنیم، قیمت‌ها در جهان سر به فلک خواهد کشید.

اوستنکو ادامه داد: متحدان اروپایی ما خواستار وضع تحریم‌های بیشتر بر روسیه هستند، هرچند ما بر این باوریم که تحریم‌ها باید فوری باشد و به مرحله آینده موکول نشود.

وی گفت که بر این باوریم که می توان از سرمایه‌های بلوکه شده و موجودی بانک مرکزی روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کرد.

صندوق بین المللی پول پیشتر نسبت به ضربه شدیدی که جنگ اوکراین و تحریم های مرتبط با روسیه بر اقتصادی جهانی خواهد گذاشت، هشدار داده بود.

ابراز تمایل روسیه برای مذاکرات معنادار با اوکراین 

سخنگوی کرملین روز سه شنبه گفت، روسیه مایل است مذاکراتی بسیار معنادار با اوکراین داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: اوکراین یک کشور مستقل است و روندهای داخلی دولت در آن وجود دارد اما در کنار این موارد، مفادی هم روی میز مذاکره دو طرف مذاکره کننده وجود دارد. من نمی‌توانم در جزئیات این مواد دخالت کنم. ما متقاعد شده‌ایم که علنی کردن آنها در حال حاضر تنها می‌تواند به روند مذاکرات آسیب برساند، که در حال حاضر بسیار کندتر و کم‌معناتر از آنچه ما می‌خواهیم پیش می‌رود.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا رفراندوم پس از بسته پیشنهادی که طرفین آماده ارائه آن به مردم هستند، برگزار می‌شود، گفت: این به دلیل مجموعه ای از پارامترها است که باید توسط تیم‌های مذاکره کننده مورد بحث قرار گیرد.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: هیچ مذاکره ای در جریان نیست. با این حال، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همیشه برای شفاف سازی موضع مسکو در این مورد، به منظور توضیح اهداف و دلایل حمله به اوکراین، تماس‌ها در هر سطحی که بوده و هست را قبول می‌کند. در واقع او بارها آمادگی خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: روسیه چند روز پیش، پیش نویس اسناد را به عنوان بخشی از روند مذاکرات به طرف اوکراینی تحویل داد، کی‌یف به برخی از آنها پاسخ داده، اما برخی هنوز بی پاسخ مانده‌اند. موضع روسیه درباره مذاکرات به خوبی برای طرف اوکراینی مشخص است. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم.

سخنگوی کرملین همچنین افزود: روسیه هیچ ساز و کار ویژه‌ای در قلمروهای اوکراین که از دست ناسیونالیست‌ها آزاد شده، ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۹۷
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
هر تیری که بسمت روسیه شلیک میشود انگار به قلب
شما فرو میرود شرم آور است این است اسلامی بودن شما
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
خب توده ای ها همین هستند دیگه قلبشان برای پوتین می تپه انتظار داشتی برای ایران نگران باشند؟
gk
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
مرگ بر بلوک غرب و غرب پرستان بی صفت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
ان شا الله تا ساعت 4 بعد از ظهر امروز پوتین تمام اوکراین به اضافه کل اروپا و امریکا را خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
مرگ بر نوکران پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
حداقل از نام جلاله برای حمایت از پوتین استفاده نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
جان ناقابل غربگدایان فدای یک تار موی پوتین و هیتلر و چنگیز خان مغول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
من نمیدانم برخی چرا به پوتین بد میگویند ؟ پوتین بچه خوبی است نمره انضباطش 19 شده تازه دستانش را هم با آب و صابون میشوید و همیشه با لیوان از آبخوری مدرسه آب میخورد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
به رسانه ملی توصیه میکنم برای خارج شدن از بن بست تبلیغاتی و اینکه برای سقوط کیف انتظار بکشد واقعیت مقاومت اوکراین را بپذیرد و مثلا از حالا به بعد بگوید اوکراینیها استقامت جنگی را از مقاومت خرمشهر یاد گرفته اند. اینجوری دست خبرنگاران 20:30 هم برای ارایه انواع تحلیلها بازتره. . .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
اوکراین همیشه تو سازمان ملل خلاف ما رای داده و به نفع اربابش ما چرا باید دلسوز اوکراین بشیم علیه همسایه خودمون یعنی روسیه که کلی تو دور زدن تحریم ها کمکمون کرده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
بزرگان و علمای ادیان برای نجات زنان و کودکان مردم مظلوم اوکراین تلاش کنند وتهاجم کور دل را محکوم کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
چه پرو از پولهای بلوک شده را به ما بدند واقعا این مقام های اسرائیلی اوکراین بی شرم رو هستند
ناشناس
|
Turkey
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
پوتین هر چی تو این ۲۰ سال اقتصاد روسیه رد بالا برده بود یا کلا اعتباره نظامی ارتش روسیه رو در جهان بالابرده بود اگر عمدا هم میخواست نمیتونست به این تمیزی بزنه همه چی رو نابود کنه.
حیف روسیه با اون همه منابع و وسعت که این آدم در راسش هست ،
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
واقعا مقاومت و وطن پرستی اوکراینی ها ستودنیست و در تاریخ ماندگار
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
درود بر زلنسکی قهرمان و مردم شجاع اکراین مرگ بر پوتین جنایتکار
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...