سفیر اوکراین روسیه را به انتشار اکاذیب متهم کرد

"سرگئی کیسلیتسا" سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد روسیه را به انتشار اکاذیب متهم کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۴۳
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰ 12 April 2022
|
3821 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سفیر اوکراین در سازمان ملل در نشست روز دوشنبه به وقت محلی در شورای امنیت با اشاره به عضویت روسیه در این شورا گفت: به نظر می رسد برای نمایندگان کرملین یک صندلی مناسب تر وجود داشته باشد و آن هم در محکمه جنایات جنگی در اوکراین است، زیرا دروغ های امروز نماینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به طور قابل پیش بینی حاوی همه چیز بود.

او روسیه را به دروغگویی متهم و ادعا کرد زمانی که روس ها دهانشان را باز می کنند می دانیم دروغ می گویند.

سفیر اوکراین ادامه داد که روسیه با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد پیامدهای بشردوستانه تجاوز به اوکراین مخالفت کرد و آشکارا نشان داد که غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را هدف احتمالی می‌داند.

وی افزود که ظلم غیرانسانی مهاجمان روسیه زندگی میلیون‌ها زن و کودک اوکراینی را به کابوس وحشتناکی تبدیل کرده است.

کیسلیتسا همچنین روسیه را به ربودن بیش از ۱۲۱ هزار کودک اوکراینی و تهیه پیش‌نویس لایحه‌هایی برای به سرپرستی پذیرفتن آنها متهم کرد.

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل، اوکراین را به آغاز کارزار تبلیغاتی ضد روسیه و مطرح کردن ادعاهایی چون حملات علیه غیرنظامیان متهم و تاکید کرد روسیه به غیرنظامیان حمله نمی کند.

دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در نشست روز دوشنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل گفت که غرب قصد دارد عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را بی اعتبار کند و اطلاعات نادرست منتشر شده توسط مقامات اوکراینی را نادیده می گیرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟