همه چیز درباره محتوای ویدئویی

محتوای ویدیویی امروزه جزء جدا ناپذیر تجارت الکترونیک است. یک محتوای ویدئویی خوب می­تواند یک تجارت را به ثروت افسانه ای در بازار تجارت برساند. تمامی شرکت ­ها برای این که بر تعداد مشتریان خود بیفزایند از ویدئوهای تبلیغاتی برای معرفی کردن کالاها و خدمات خود بهره می برند.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۴۹
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹ 20 April 2022
|
5793 بازدید

همه چیز درباره محتوای ویدئویی

شرکت­ها برای این که چنین ویدئوهایی را برای توسعه خود بتوانند تولید کنند به سراغ تیم­های تولید محتوای حرفه­ ای می­روند. این تیم ­ها شرایط بازار و رقبای آن صنعت را با دقت تمام بررسی می­کنند و بعد با توجه به نکات کلیدی که به دست آورده اند دست به تولید یک محتوای باکیفیت برای رشد کردن و به دست آوردن مشتری بیشتر می­زنند.

برای این که یک محتوای ویدئویی بتواند باعث چند برابر شدن مشتریان یک شرکت تجاری شود لازم است که تیم تولید محتوا نکات خاصی را در آن لحاظ کند. توجه کردن به این نکات میتواند تحولی شگرف در وضعیت رشد کردن مشتریان یک شرکت به وجود بیاورد.

محتوای ویدئویی چیست؟

سبکی از تبلیغات است که امروزه بسیار رواج دارد. روی سایت ­ها و شبکه های اجتماعی می­ توان آن را به اشتراک گذاشت تا افراد بیشتری موفق به دیدنش شوند. امروزه کمتر شرکتی را می ­توان پیدا کرد که از محتوای ویدئویی برای تبلیغ کالاها یا خدمات خود استفاده نکند.

انواع محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی امروزه چون استفاده زیادی دارند آنها را به انواع گوناگون تقسیم کرده­ اند و هر کدام موارد استفاده خود را دارند. در ادامه آنها را نام برده و مختصر در موردشان توضیح داده می­شود:

ویدئوهای زنده

امروزه از طریق شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام می­توان برای افراد زیادی به صورت زنده محصول خود را به نمایش درآورد. معمولا این سبک ویدئو بیشتر به درد کسانی می­خورد که قصد ارتباط با مخاطبان خود را دارند تا از نظرات آنها مطلع شده و به تعامل هر چه بیشتر بپردازند.

همه چیز درباره محتوای ویدئویی

وبینار

نوعی ویدئوی زنده است که بر روی بستر سایت­ ها معمولا به اجرا درمی آید. تفاوتش با ویدئو زنده ای مثل اینستاگرام این است که معمولا تعداد افراد مشخصی از قبل به آن دعوت شده­ اند. در واقع نوعی سمینار است که در قالب الکترونیک به اجرا درمی آید.

ویدئوهای آموزشی

این سبک از ویدئوها معمولا توسط تیم تولید محتوا برای آموزش دادن استفاده از کالایی یا خدماتی برای شرکت­ها تولید می­شود تا بتوانند مشتریان خود را حمایت اطلاعاتی کنند.

ویدئوهای معرفی کننده

این سبک از ویدئوها معمولا برای معرفی شخص، کالا یا خدمات ساخته می­شود تا مخاطبان با دیدنش با آنها آشنا شوند. این سبک از ویدئوها در همایش ­ها و سمینارها هم می­توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

موشن گرافیک

موشن گرافیک یک نوع ویدئو است که در قالب انیمیشن تولید می­شود. معمولا برای استفاده از آن شرکت­ ها هزینه زیادی متحمل نمی­شوند. به همین دلیل محبوب شده است و امروزه استفاده از آن بسیار رواج دارد.

محتوای ویدئویی توسط چه کسانی تولید می­شود؟

این محتواها معمولا توسط تیم­ های تولید محتوایی که سالها تجربه دارند برای شرکت­های تجاری تولید می­شود تا به اهداف از پیش تعیین شده خود در مسیر توسعه برسند.

همه چیز درباره محتوای ویدئویی 

ویژگی­های محتوای ویدئویی خوب برای افزایش چند برابری مشتریان:

1. در نظر گرفتن حوصله مخاطبان

یکی از اولین مواردی که سبب چند برابر شدن مشتریان می­تواند شود این است که محتوای ویدئویی باید طوری تولید شود که جذبه داشته باشد و حوصله مخاطبان با دیدنش سر نرود و اصطلاحا چرت نزنند. برای این که چنین ویدئویی را ساخت اولا باید زمان را مدیریت کرد تا بیش از اندازه ویدئو کش داده نشود. مخاطبان دنیای امروز ظرفیت این را ندارند که یک ویدئوی تبلیغاتی بلند را تا انتها تماشا کنند.

2. به دست آوردن اعتماد

امروزه با ساختن یک محتوای ویدئویی مناسب برای شرکت­ ها می شود اعتماد بیشتر مشتریان را جلب کرد. وقتی یک ویدئوی حرفه­ ای برای معرفی کالاها و خدمات یک شرکت تولید می­شود، مشتری به این نتیجه می­رسد که این شرکت به امر معرفی کردن خود اهمیت می­دهد و دارای در و پیکر درست و حسابی است. به این صورت مشتری نسبت به استفاده از خدمات و کالاهای آن شرکت راغب می­شود و حتی آن را به دوستان و آشنایانش معرفی می­کند تا بدین صورت مشتریان شرکت زیاد و چند برابر شود.

3. اورجینال بودن ویدیو

برای تولید یک ویدئو بسیار اهمیت دارد که ایده آن یا خود ویدئوی تولیدی از جای دیگر به سرقت نرفته باشد. معمولا شرکت هایی که اعتبار بالایی ندارند دست به این عمل زشت برای جذب مشتری بیشتر می­زنند. در کوتاه مدت شاید این تاکتیک جواب بدهد و مشتریانی هم جذب شود. اما باید دانست که خورشید تا ابد پشت ابر نمی ماند و پرده­ ها برای مشتریان بر می افتد. وقتی که مشتریان متوجه این عمل شنیع شوند دیگر به خدمات و کالاهای آن شرکت اعتماد نمی­کنند.

شرکت­ ها باید به این نکته توجه کنند که به سراغ تیم­ های تولید محتوای معتبر بروند که سالها در این زمینه تجربه دارند. تیم­ هایی که معتبر هستند به هیچ عنوان ایده یا ویدیو را از جای دیگر کپی نمی کنند و در اختیار شرکت ­ها قرار نمی­دهند.

4. همکاری با تیم تولید محتوای مجرب

تیم­ های تولید محتوای زیادی امروزه برای تولید ویدئوهای محتوایی در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند. این تیم ­ها سعی می­کنند ویدئوها را با کیفیت بالا تولید کنند تا به نتایج خوبی منتهی شود. معمولا قبل از تولید محتوا رقبای آن تجارت را بررسی می­کنند تا از بهترین استراتژی­ ها و تاکتیک ­ها برای رشد شرکت استفاده کنند. ساختن یک محتوای ویدئویی توسط یک تیم با تجربه سبب می­شود مشتریان آن صنعت یا تجارت چند برابر شوند.

5. قابل فهم بودن پیام

یکی از نکاتی که باید بسیار در ساخت یک محتوای ویدئویی مورد توجه قرار بگیرد قابل فهم بودن پیام آن است. اگر ویدئو پیچیده تولید شود و پیامش قابل فهم نباشد یا دیر قابل فهم باشد تعداد افراد بسیار کمی آن را درک خواهند کرد. وقتی یک ویدئو به خوبی درک نشود، نمی تواند مخاطب را با خود همراه کند. همراه نشدن مخاطب سبب می­شود تا شرکت به هدفش که چند برابر کردن مشتریان خود است نرسد و این شکست بزرگی به حساب می آید.

6. استفاده از تصاویر جذاب در ویدئو توسط گرافیست

یکی دیگر از مواردی که می­تواند باعث چند برابر شدن مشتریان یک صنعت شود استفاده از تصاویر جذاب خلق شده توسط گرافیست در یک محتوای ویدئویی است. معمولا این تصاویر به گونه ای درست می­شوند که چشم مخاطبان را به روی خود خیره می­کنند و مخاطب را مجبور می سازند که تا انتهای ویدئوی تبلیغاتی با آن همراه شود. همراهی کردن مخاطب با یک محتوای ویدئویی خبر بسیار خوبی برای شرکت سفارش دهنده است، چون به اهدافی که در سرش دارد می­تواند برسد.

معمولا برای تولید چنین تصاویری از نرم افزارهایی که توسط شرکت­ های تکنولوژی به منظور ویرایش فایل ­های تصویری تولید شده است توسط گرافیست استفاده می­شود. این نرم افزارها توانایی برش دادن عکس و یا تلفیق کردن چند عکس با هم را دارند به گونه ای که تصاویر جدیدی را از در کنار هم قرار گرفتن به وجود بیاورند و بتوانند چشمان مشتری را مجذوب خود کنند.

7. استفاده از موسیقی مخاطب پسند روی ویدئو

یکی دیگر از روش ­هایی که سبب جذب مشتریان بیشتر برای یک شرکت تجاری می شود. استفاده از موسیقی های جذاب روی محتواهای ویدیویی است. موسیقی شگفت انگیزترین ساخته دست انسان است و آدم­های زیادی هستند که به آن علاقه دارند. یک موسیقی جذاب بر روی یک فایل ویدئویی خیلی بهتر از دیالوگ­های بی­خود می­تواند مخاطب را به سمت خود جذب کرده و شرکت را به اهداف از پیش تعیین شده ای که در سر دارد برساند. بنابراین نباید تاثیر موسیقی را نادیده گرفت و باید به آن توجه ویژه کرد. تیم­های تولید محتوایی حرفه­ای به استفاده از موسیقی توجه ویژه داشته و از آن به هیچ عنوان غفلت نمی­کنند.

8. کوتاه و موثر بودن

انسان امروزی حوصله آن را ندارد که برای به دست آوردن اطلاعات درباره یک شرکت بنشیند ساعت ­ها و شاید حتی چند دقیقه ویدیو را تماشا کند. برای همین تیم تولید محتوا اگر به کوتاهی محتوای ویدئویی توجه نکند نمی تواند مخاطب را تا انتها پای ویدئو نگه دارد و تاثیر مثبت بر روی نظرش بگذارد.

بزرگترین مزیتی که کوتاهی یک محتوای ویدئویی دارد این است که اگر درست و حساب شده تولید شده باشد می­تواند در مدت زمان بسیار کم بهترین تاثیر را بر روی مخاطب هدف بگذارد و به چند برابر شدن مشتریان یک شرکت تجاری کمک بسیار زیادی بکند.

طراحی و تولید محتوای ویدیویی با آژانس معتبر

بزرگ­ترین هدف تمامی شرکت­ ها این است که مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. برای جذب کردن مشتریان بیشتر به سراغ تیم­ های تولید محتوای باتجربه می­روند که سال ها سابقه تولید محتواهای ویدیویی با کیفیت را دارند. این تیم­ ها شرایط شرکت و رقبایشان را در بازار تجارت الکترونیک بررسی می­کنند و با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده اند دست به تولید محتوای مناسب برای آن شرکت تجاری می زنند تا به چند برابر شدن مشتریانشان کمک کنند.

در انتها لازم به ذکر است که آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سال­ها تجربه عملیاتی در ساختن تیزر موشن گرافیک آماده است تا سفارش موشن گرافیک مورد نیاز شما را برای توسعه تجارتتان بر عهده بگیرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو (resanato.com ) یکی از بهترین تولید کنندگان سفارش موشن گرافیک برای شرکت ­ها در کشور ایران است که خدمات زیر را به شما صاحبان تجارت با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می­دهد.

طراحی و تولید موشن گرافیک با کاراکتر اختصاصی

طراحی و تولید تیزر تبلیغاتی

تولید انواع ویدئوی زنده

تولید پادکست صوتی با کیفیت

طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی و…

سئو سایت ­ها

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...