با صدمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

اعلام برنده جنگ اوکراین از سوی سازمان ملل/ توقف ورود نیروهای خارجی به اوکراین/هشدار دبیرکل ناتو درباره فرسایشی شدن جنگ در اوکراین/تصویب بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

صدمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۳۹
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 03 June 2022
|
61909 بازدید
|

توقف ورود نیروهای خارجی به اوکراین/هشدار دبیرکل ناتو درباره فرسایشی شدن جنگ در اوکراین/تصویب بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

بین الملل تابناک: صدمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

مسکو ورود ۴۱ کانادایی دیگر را به روسیه ممنوع کرد
۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۰۰:۰۹

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از ممنوعیت ورود ۴۱ کانادایی دیگر به این کشور خبر داد و این اقدام را «تدبیری در واکنش به تحریم‌های تازه اعلام شده اوتاوا علیه مسکو» عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: این افراد که رهبران سازمان‌های حامی نیروهای ملی‌گرای افراطی در اوکراین و همچنین مقامات ارشد نظامی را شامل می‌شود در پاسخ به تحریم های تازه کانادا علیه مسکو در فهرست ممنوعیت ورود قرار گرفته اند.

پیشتر در ۸ مه (۱۸ اردیبهشت) دولت کانادا تحریم هایی را علیه مقامات وزارت دفاع، ارتش، مدیران و نمایندگان جامعه تجاری اعلام کرد.

بر پایه این گزارش، تعدادی از این ۴۱ کانادایی عضو سازمان‌های مرتبط با اوکراین هستند؛ مانند کنگره اوکراینی کانادایی، که خود را نماینده جامعه اوکراینی در دولت کانادا معرفی می کند.

اعلام تحریم‌های سخت اتحادیه اروپا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۰۰:۰۸

اتحادیه اروپا در نشریه رسمی خود اعلان کرد که سخت ترین تحریم های ۲۷ عضو این نهاد از هنگام آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفندماه)، شامل قطع ارتباط سبربانک، بزرگ ترین بانک روسیه، با سازوکار جهانی سوئیفت است.

بر اساس این بسته تحریمی، دارایی های آلینا کابائه وا که گفته می شود دوست پوتین است نیز مسدود شد و نام او در فهرست افراد ممنوع برای صدور روادید ورود به اتحادیه اروپا در کنار کارکنان ارتش روسیه متهم به ارتکاب جنایت های جنگی قرار گرفت.

سران اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه با ممنوعیت صادرات نفت روسیه که برای این کشور حیاتی است، پس از چند هفته مخالفت مجارستان، موافقت کردند و در برابر درخواست ویکتور اوربان نخست وزیر این کشور شرق اروپا برای معافیت نفت صادراتی روسیه که از طریق خط لوله به مجارستان فرستاده می شود، تسلیم شدند.

این تحریم ها که شامل دو سوم صادرات کل روسیه می شود و هم اکنون با کشتی صادر می شود، در مهلت ۶ ماهه برای نفت خام و هشت ماهه برای فرآورده های پالایش شده نفتی، به اجرا گذاشته خواهد شد.

متعهد شدن بیشتر آلمان و لهستان به توقف دریافت محموله های نفتی از طریق خط لوله از روسیه، به معنای توقف نزدیک به ۹۰ درصد واردات اتحادیه اروپاست که انتظار می رود تا پایان سال اعمال شود.

این نهاد اروپایی به منظور بازداشتن مجارستان و دیگر کشورهای معاف که هنوز می توانند از روسیه نفت بخرند، از سودجویی، فروش دوباره این محموله ها را به کشورهای دیگر ممنوع اعلان کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین برای متوقف کردن توانایی مسکو برای فروش نفت در خارج از محدوده کشورهای این نهاد، قصد دارد نهادهای مالی را از بیمه کردن و تامین مالی کشتی های نفتکش حامل نفت روسیه به مقصد کشورهای ثالت دیگر، بازدارد.

اتحادیه اروپا پیش از جنگ اوکراین بیش از یک چهارم نفت خود را از روسیه وارد می کرد.

سازمان ملل: جنگ اوکراین برنده‌ای ندارد
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۶:۴۵

در یکصدومین روز جنگ اوکراین و در حالی که هفته‌هاست مذاکره میان کی‌یف و مسکو متوقف شده است، «امین عوض» در بیانیه‌ای اعلام کرد: این جنگ هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه «ما به صلح نیاز داریم و جنگ باید متوقف شود»، گفت: تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) با تخریب و ویرانی شهرها و روستاها و نابودی زندگی‌ها، خانه‌ها و مشاغل و نیز چشم‌اندازهای از دست رفته، هزینه بسیار سنگینی را به غیرنظامیان تحمیل کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: از هفته‌ها پیش ارتش اوکراین و روسیه در منطقه شرقی «دونباس» که اکنون به نخستین هدف مسکو تبدیل شده است، و نیز در جنوب که زمزمه‌هایی برای الحاق آن به روسیه به گوش می‌رسد، با یکدیگر درگیر هستند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین پیشتر در گفت‌وگو با رسانه‌ «نیوزویک» گفته بود که روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ تن از نیروهای کشورش جان خود را از دست می‌دهند و ۵۰۰ تن مجروح می‌شوند.

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در اوکراین در ادامه بیانیه خود آورده است: در مدت بیش از سه ماه جنگ، نزدیک به ۱۴ میلیون اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند که بیشتر این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی این میزان مهاجرت را در تاریخ «بی سابقه» خواند.

رزمایش دریایی گسترده روسیه در اقیانوس آرام
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۵:۱۳

رسانه‌های روسی امروز (جمعه) از آغاز رزمایش دریایی گسترده نیروی دریایی این کشور در اقیانوس آرام خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی این کشور مجموعه‌ای از تمرینات نظامی یک هفته‌ای را با شرکت بیش از ۴۰ کشتی جنگی و ۲۰ هواپیمای تهاجمی آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: رزمایش‌ها که از ۳ تا ۱۰ ژوئن برگزار می‌شود، شامل گروه‌هایی از کشتی‌ها به همراه هوانوردی دریایی در عملیات جستجو برای زیردریایی‌های (دشمن) هستند».

این تمرینات نظامی در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و آغاز جنگ اوکراین با این کشور انجام می‌شود.

زلنسکی: 12 میلیون اوکراینی آواره شده‌اند
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۱:۴۳

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه در سخنانی گفت که 20 درصد از اراضی این کشور تحت اشغال روسیه قرار گرفته است.

رئیس جمهور اوکراین افزود اراضی که روسیه تحت اشغال قرار داده بیشتر از مساحت بلژیک، هلند و لوکزامبورگ است.

وی در ادامه گفت که در حال حاضر 12 میلیون نفر از مردم اوکراین آواره شده و 5 میلیون نفر نیز به خارج از کشور گریخته‌اند.

تصویب بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۱:۴۳

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حالی ششمین بسته تحریمی جدید علیه روسیه تصویب کردند که شامل ممنوعیت واردات نفت از این کشور می‌شود.

فرانسه به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد بسته ششم تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه در نشستی در لوکزامبورگ تصویب شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بر اساس این گزارش، بسته مذکور در پی انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا لازم الاجرا می‌شود.

این بسته تحریم‌های جدید علیه روسیه شامل توقیف دارایی‌های برخی از مقامات، الیگارش‌ها و اعضای خانواده کسانی که در حملات به اوکراین نقش داشتند و ممنوع السفری آنها است.

همچنین واردات نفت از روسیه از طریق دریا ممنوع شده و تا پایان امسال واردات نفت روسیه 92 درصد کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر ارائه خدمات به بخش نفت روسیه نیز ممنوع خواهد بود.

به گزارش آناتولی، سه بانک روسی و یک بانک بلاروسی از جمله اسبربانک (Sberbank) از سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت مستثنی خواهند بود.

همچنین دامنه ممنوعیت صادرات به روسیه گسترش خواهد یافت و ممنوعیت پخش برای سه رسانه روسی که فعالیت‌های تبلیغاتی دارند اعمال و دسترسی این کشور به خدمات مشاوره قطع خواهد شد.

اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار آن بودند که کیریل رهبر کلیسای ارتدکس روسیه به دلیل حمایت از حمله به اوکراین در لیست تحریم‌ها قرار گیرد.

اگرچه در بسته پیشنهاد تحریمی توسط اتحادیه اروپا کیریل به عنوان "یکی از چهره‌های برجسته حامی حمله روسیه به اوکراین" نشان داده شده است، برخی از منابع این اتحادیه اعلام کردند که نام وی در بسته تحریمی مذکور درج نشده است.

مدودف: حل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین کم رنگ شده است
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۱:۴۲

نایب رییس شورای امنیت ملی روسیه بامداد جمعه گفت: راه‌حل مسالمت آمیز جنگ اوکراین کمرنگ شده است.

دمتری مدودف در گفت وگوی اختصاصی با شبکه الجزیره قطر تصریح کرد: تصمیم آمریکا برای تحویل موشک انداز دوربرد به اوکراین امنیت روسیه را تهدید می کند.

وی افزود: اگر اوکراین بخواهد خاک روسیه را با موشک جدید بزند، مراکز تصمیم گیر در اوکراین را هدف قرار خواهیم داد.

مدودف اظهار کرد: اوکراین تحت تاثیر آمریکا و اتحادیه اروپا مذاکرات با روسیه را متوقف کرد.

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: عقب نشینی اوکراین از مذاکرات، موجب پیچیدگی شرایط و تشدید روند عملیات نظامی ویژه خواهد شد.

وی ادامه داد: مخالفت اوکراین با توافق موجب از دست دادن اراضی بیشتر و از دست رفتن استقلال ملی آن کشور می‌شود.

مدودف با اشاره به اینکه مهندسی امنیت در جهان پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تغییر کرده است، افزود: یک نظام متوازن و جدید و برخلاف خواسته و اراده آمریکایی ها شکل گرفته است.

گلوبال تایمز: جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه شکست خورده است

گلوبال تایمز در تحلیلی نوشت که ائتلاف غربی علیه روسیه به طور فزاینده‌ای شکننده است چرا که اعضای آن به دلیل تحریم‌ها و شکست جنگ اقتصادی که علیه روسیه به راه انداخته‌اند، با ضررهای عملی روبرو خواهند شد.

 روزنامه گلوبال تایمز چین در تحلیلی نوشت: پس از اعلام بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه از جمله تحریم نفتی این کشور، انتظار می‌رود برخی از کشورهای اروپایی در زمستان پیش رو با مشکلات جدی در تامین منابع انرژی مواجه شوند.

این مقاله می‌افزاید: ترکیدن حباب رقت انگیز همبستگی غرب علیه روسیه حتی قبل از اعلام محدودیت‌های جدید؛ زمانی که رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان که گفته بود "اتحاد اتحادیه اروپا در حال فروپاشی است"، مشاهده می‌شد.

در همین راستا لو شیانگ، محقق آکادمی علوم اجتماعی چین، گفت: بعید است که اروپا بتواند به عنوان یک جبهه متحد در تحریم روسیه عمل کند، زیرا وحدت غرب مفهومی نیمه پوچ است.

وی افزود: ممکن است غرب همچنان ادعا کند که تحریم‌هایش نتیجه داده است، اما شواهد روزافزون خلاف این را نشان می‌دهد و آمریکا و اروپا در جنگ اقتصادی با روسیه در نهایت شکست خواهند خورد.

وی در پایان گفت: اروپایی‌ها آنقدر احمق نیستند که فقط برای نگه داشتن حضور آمریکایی در این بازی به خود آسیب برسانند. وقتی منافع بسیاری از کشورهای غربی تحت تاثیر قرار گیرد، وحدت کشورهای غربی در مقابل روسیه شروع به شکسته شدن خواهد کرد.

توقف ورود نیروهای خارجی به اوکراین 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موفق شده است، با وارد آوردن خسارت سنگین به نیروهای اوکراینی و خارجی ها در هفته‌های گذشته، هجوم(ورود) "مزدوران خارجی» را به اوکراین، متوقف کند.

به گزارش روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد توانسته است شمار نیروهایی را که برای جنگیدن در کنار سربازان اوکراینی وارد این کشور می شوند، به نصف برساند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عنوان کرد که تعداد نیروهای خارجی به سبب خسارت سنگینی که ارتش روس وارد کرده از شش هزار و ۶۰۰ نفر به سه هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و «تعداد قابل توجهی از این افراد ترجیح می دهند هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کنند».

«ایگور کوناشنکوف» افزود: صدها مزدور خارجی در اوکراین بلافاصله پس از رسیدن به مکان‌هایی که قرار بود آموزش‌های تکمیلی ببینند، با سلاح‌های دوربرد و دقیق از بین رفتند.

وی گفت: بیشتر آنها به دلیل سطح پایین آموزش و عدم تجربه در مناطق جنگی حذف شدند.

این گزارش حاکی است: خطوط ریلی منطقه لویو در غرب اوکراین که از طریق آن سلاح کشورهای غربی وارد اوکراین می‌شد، بمباران شده است.

هشدار دبیرکل ناتو درباره فرسایشی شدن جنگ در اوکراین 

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو پس از دیدار خود از کاخ سفید و ملاقات با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، نسبت به جنگ فرساشی در اوکراین هشدار داد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر از واشنگتن افزود: استولتنبرگ پس از دیدار با جو بایدن در کاخ سفید، گفت، کشورهای غربی باید خود را برای یک جنگ فرسایشی آماده کنند.

بنابراین گزارش، دبیرکل ناتو دراین باره افزود: غرب باید برای مدت طولانی آماده شود، زیرا آنچه می بینیم این است که این جنگ اکنون به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: هرچند استولتنبرگ از تقابل مستقیم ناتو با روسیه خودداری کرد اما افزود: اوکراین بهای سنگینی برای کشور خود در صحنه نبرد پرداخت می کند، هرچند ما شاهدیم که روسیه نیز تلفات بالایی دارد، (اما) متحدان نظامی غربی «مسئول » حمایت از اوکراین هستند.

دبیرکل ناتو همچنین گفت: اکثر جنگ ها از جمله همین جنگ، در یک مرحله ای با نشستن طرفین پشت میز مذاکره خاتمه می یابد، اما آنچه ما می دانیم این است که آنچه پیرامون میز مذاکره رخ می دهد با وضعیتی که در صحنه نبرد رخ می دهد، ارتباط نزدیکی دارد.

استولتنبرگ، در پاسخ به این پرسش که در صورت متقاعد کردن اوکراین از سوی غرب برای چشم پوشی از بخشی از سرزمین خود به منظور انجام مذاکرات صلح، آن را قبول می کند؟، گفت: این غرب نیست که تصمیم بگیرد و یا نقطه نظرات قوی داشته باشد که اوکراین چه چیزی را باید بپذیرد و یا نپذیرد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
زلسکی بهودی هرچی شوروی ساخت بود را به باد داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
شخصی که کشورش را به این روز گرفتار کرده نه می توان ادم عاقل و نه وطن خواه دانست...جناب زلنسکی تو اگه ادم مستقل و عامل منافع خارجی نیستی بر اساس چه منطقی با کشور همسایه و قدرتمند در میفتدی و این همه فجایح انسانی و مالی یرای یک کشور و مردمش بوحود می آوری...کشوری و منطقه ای که چند قرن بین روس ها و غربی ها دست به دست میشه اگر اکنون مستقل باشه باید سیاست تعامل با همه ی طرف ها را در پیش بگیره نه تقاضای عضویت در ناتویی که دشمن و رقیب همسایه اون هست...ناتو یک پیمان نظامی امنیتی بین قدرت های دست اول و بر اساس منافع در مقابل رقیبان هست چه آزادی و رفاهی (همچنین روسیه)برای شما قرار به ارمغان بیاره...یک شخص...سیاست مدار و رهبر مستقل که از بطن و متعلق به جامعه خویش باشد هیچوقت همچنین وضعیتی برای کشور و مردمش بوجود نمیاره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
اگر خاک اوکراین را به روسیه میداد آنوقت به نظرت وطن دوست بود؟ عجب بابا عحب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
پوتین به درک واصل شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
این چه تیتریه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
اين جنگ ولي خيلي بيشتر قرباني از گرسنگي خواهد داشت.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
صنایع بزرگ توی کشورهای اروپایی بخصوص آلمان دارن یکی بعد از دیگری بسته میشن و تا حالا میلیونها نفر بیکار شدن و درصد بالایشون بی‌خانمان.
حالا حی تحریم میکنن تا تحریم دونشون درآد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
آره آلمان که هیچی کل اروپا و آمریکا دچار فروپاشی شده اما روسیه و ایران هر روز دارند رشد اقتصادی تجربه میکنند . اینکه روسیه هر روز مانور هسته ای برگذار میکنه نشون میده کی ترسیدا
سوراختور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
سلام نه به چین خودش نه به اون روزنامهایش که همشون تحت تسلط دولت کثیفشون هست اعتمادی هست و نهم کسی گوش میده به این چرندیات کلان روزنامهایی که تحت نظر دولتها بخصوص دولتهای مستبد هست هیچ ارزشی ندارن بعدشم برای چین خبیث خیلی خوب شده اول ایران میچاپید الان هم کلان انرژی روسیه بمفت داره میبره بایدم چرت بنویسه ولی اصل ماجرا بدبختی ملتها هستن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
دفاع از مهین در همه کشورها و همه ادیان بسیار پسندیده و مورد ستایش قرار گرفته هست
پس به نیروهای روسیه که به اکراین تجاوز کرده اند مزدور می گویند نه نیروهای خارجی که به کمک مردم اکراین امده اند
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
مرگ بر روسیه
مرگ بر پوتین
مرگ به کمونیسم
مرگ بر حماقت !
اسماعیل
|
Poland
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
برنده واقعی این جنگ خاورمیانه و به خصوص کشورهای مسلمان هستند چرا که برای چند روزی هم که شده کفار مانند عنکبوت هزار رنگ به جان هم افتادند. باشد که از این فرصت طلایی استفاده نموده و کشورهای مسلمان مانند ۱۰ قرن پیش یکه تازی جهان شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
کفار دارند دنیا را اداره میکنند و اگر مشکلی برایشان پیش بی‌آید روی ما تاثیر خواهد گذاشت . نمونه آن همین گندم
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات