رقم های عجیب از زیان خودروسازان ایرانی

ایران خودرو با تولید حدود ۴۵۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه به طور متوسط روی هر خودرویی که از خط تولید خارج کرده حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زیان دیده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۴۸
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 25 June 2022
|
8258 بازدید
|


به گزارش تابناک به نقل از اقتصادنیوز، دو خودروساز بزرگ کشور سال گذشته نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان تولید را تجربه کردند.

سه خودروساز بزرگ کشور صورت های مالی خود مربوط به سال ۱۴۰۰ را در سامانه کدال سازمان بورس منتشر کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در مجموع حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان تولید را در صورت های مالی خود ثبت کردند. این میزان زیان تولید به نسبت سال ۹۹ از افتی حدود ۴۰ درصدی حکایت می کند.

صورت های مالی خودروسازان تا پایان سال ۹۹ زیان تولیدی حدود ۱۵ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومانی را نشان می دهد.

غول نارنجی جاده مخصوص رکورد زد
بنا به روایت اکوایران، در میان سه خودروساز بزرگ کشور خودروسازی سایپا با ثبت زیان حدود ۶ هزار و ۶۵۵ میلیارد تومانی در صدر جدول بیشترین زیان تولید قرار دارد.

بنابراین غول نارنجی جاده مخصوص حدود ۷۰ درصد از زیان تولید کل را به خود اختصاص داده است. رتبه دوم نیز به ایران خودرویی ها تعلق دارد. آبی های جاده مخصوص در پایان سال گذشته حدود دو هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان زیان تولید را تجربه کردند. این میزان زیان حدود ۲۵ درصد از زیان تولید کل را شامل می شود.

پارس خودرویی ها نیز به عنوان شرکت زیر مجموعه سایپا نزدیک به ۳۱۵ میلیارد تومان زیان را در کارنامه خود ثبت کردند. زیان تولید سومین خودروساز بزرگ کشور نیز حول و حوش ۵ درصد از زیان کل تولید در سال ۱۴۰۰ را در بر می گیرد.

میزان زیان خودروسازان در تولید هر خودرو
با توجه به زیان تولید ثیت شده و تیراژ تولید حدود ۸۶۶ هزار و ۶۰۰ دستگاهی (مجموع تولید سواری و وانت) در سال گذشته خودروسازان به طور متوسط روی تولید هر دستگاه خودرو نزدیک به ۱۱ میلیون تومان زیان را تجربه کردند.

اما بررسی تفکیکی آمار زیان دهی خودروسازان گویای این نکته است که ایران خودرویی ها با تولید حدود ۴۵۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه به طور متوسط روی هر خودرویی که از خط تولید خارج کرده اند حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زیان دیده اند.

سایپایی نیز با تولیدی حول و حوش ۲۷۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه انواع سواری و وانت به طور متوسط روی هر دستگاه از محصولات تولیدی خود حدود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان زیان را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

پارس خودرو نیز به طور متوسط روی هر دستگاه خودروی تولیدی دو میلیون و ۸۷۰ هزار تومان زیان را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
مردم براشون فرش قرمز پهن نکردن .
تعطیل کنند تا هم جان مردم در امان باشه هم مالشون
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
یکم از امکانات رفاهی کارمنداش از قبیل پاداش ها ، کارانه ها ، ارزاق ، بن های خرید ، اضافه کاری های سوری و .... کم کند به سود دهی میرسند.
حمید
|
Romania
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
خب جمعش کنید تغییر کاربری بدید. زمین کشاورزی کنید و یونجه بکارید. بهتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
چه جوری تو بازار انحصاری زیان میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
اگه بازار رقابتیش آزاد بود که با خاک یکسان بودند
لعنت به انحصار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
این نشان دهنده مدیریت و درایت بالای این عزیزان هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
سلام. اگه مقدار حقوق و سایر اقلام رفاهی که کارکنان ایران خودرو دریافت می کنند رو با بقیه شرکت ها مقایسه کنید اونوقت خواهید گفت که قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروسو رو؟ ایران خودرو هر ماه فقط چند میلیون تومن ارزاق به کارکنانش میده از گوشت، مرغ و ماهی و برنج و ... و هدایای مناسبتی و.... و حقوق های نجومی. خوب اگه زیان ده هست این همه حقوق و مزایای اضافی رو چه جور داره پرداخت می کنه در صورتی که اجباری به پرداخت اونها رو هم نداره؟ قیمت فروش خودرو هم خیلی بالاتر از قیمت جهانی. به خدا ما راضی به ضرر شما نیستیم. نمی خواد خودرو تولید کنید.
بچه محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
واقعا نمی دانم که حالا باید بخندیم و یا گریه بکنیم که صنعتی به این شدت زیان ده و این همه مسئولانی که به این صنعت افتخار می کنند و از آن "حتی به قیمت خون این همه کشته و زخمی و خسارت سالیانه" به هر قیمتی دفاع می کنند...
حالا شما پیدا کنید پرتغال فروش را...
زارع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
با سلام وعرض خسته نباشید خدمت خودروسازان عزیز ما راضی به زیان شما نیستیم از هر کجا جلوی ضرر را بگیرید منفعت است لذا خواهشمندیم این منت را برسر ما بگذار ودر این بنگاه زیانده راببندید تا شاید از خسارتهای بیشتر به مردم جلوگیری شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
به خدا ما هم راضی به ضررشون نیستیم. درش رو ببندن هم ما امنیت جانی داشته باشیم هم خودشون دیگه ضرر ندن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
یعنی متوجه نشدین؟ میخوان بزنن تو سر مال، تا هیچکس سهام خودروسازی رو از دولت نخره و خودشون مفت بخرند و یک لیوان آب رویش بخورند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
چرا تولید میکنید
تولید آهن پاره ها رومتوقف کنید هم شما ضرر نکنید هم مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
مگه مجبورید؟
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟