عکس |

کدام خودروسازی به مشتریان خود وفادارترین است؟

جی دی پاور اخیرا نتایج مربوط به ارزیابی وفاداری مشتریان برندهای خودرویی را منتشر کرده که در آن تویوتا در دو کلاس صدرنشین است.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۵۴
|
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 07 October 2022
|
9889 بازدید

 به گزارش تابنناک، دیجیاتو نوشت: جی دی پاور نتیجه تحقیق مربوط به وفاداری مشتریان برندهای خودرویی در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد. در تحقیق امسال که چهارمین دوره محسوب می‌شود، تویوتا با کسب عنوان نخست در دو دسته، صدرنشین است. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، باید بگوییم فورد با اختلاف جزئی، بیشترین مشتریان وفادار را دارد. جالب آنکه در بازار شاسی بلندهای لوکس نیز لکسوس با اختلاف اندکی نسبت به بی ام و در جایگاه دوم قرار دارد و به نوعی می توان گفت که تویوتا با داشتن ۳ نماینده در میان ۱۰ مقام برتر، از بیشترین سهم بازار در میان مشتریان وفادار برخوردار است. مقام بعدی به گروه کیا و هیوندای مربوط می شود که با دو نماینده در کلاس خودروهای سواری و سدان های لوکس پیشتاز است و خودروسازانی نظیر پورشه، بی ام و، سوبارو و فورد نیز هرکدام با یک نماینده به کار خود پایان می دهند.

همانطور که قابل حدس است، در تحقیق میزان وفاداری برندهای خودرویی (Automotive Brand Loyalty Study) خریداران خودروهای نو زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند. در این تحقیق رفتار خریدار و اعتماد مجدد وی به یک برند خودروسازی ارزیابی می‌شود. به عبارت بهتر، در تحقیق مذکور کارشناسان به دنبال یافتن پاسخ برای این سوال هستند که آیا مشتریان دوباره به سراغ مدلی از همان برند قبلی می‌روند یا خیر.

کدام خودروسازی به مشتریان خود وفادارترین است؟

محبوبیت تویوتا، یک امر قابل پیش بینی
جی دی پاور برای رتبه‌بندی برندهای خودروساز، از داده‌های رسمی مربوط به نمایندگی‌ها استفاده می‌کند. طبق انتظار، مشتریان آمریکایی کماکان اعتماد بالایی به تویوتا دارند و در خرید بعدی خود نیز به سراغ محصولی از همین برند محبوب ژاپنی می‌روند. این شرکت در دو کلاس خودروهای سواری و شاسی‌بلندها با ترتیب با امتیاز ۶۲.۲ و ۶۳.۶ درصد وفادارترین مشتریان را دارد.

کدام خودروسازی به مشتریان خود وفادارترین است؟

ارادت خاص مشتریان آمریکایی به ژرمن‌ها!
در بین برندهای لوکس، پورشه با ۵۷.۴ درصد بیشترین مشتریان وفادار را در بازار خودروهای سواری دارد. اما در بخش مدل‌های شاسی‌بلند میزان وفاداری مشتریان در بین مالکان ب ام و بیشتر از بقیه است. این کمپانی آلمانی امتیاز ۵۸.۶ را در این بخش در اختیار دارد.

در بین این برندها، وفاداری مشتریان جنسیس و لکسس نیز بالاست. برند کره‌ای در دسته خودروهای سواری با امتیاز ۵۴.۶ درصد در رتبه دوم حضور دارد. لکسس نیز که زیرمجموعه تویوتا است، با کسب امتیاز ۵۶.۴ درصد در بین مدل‌های شاسی‌بلند دومین برند محسوب می‌شود.

در بین برندهای غیرلوکس و در کلاس خودروهای سواری کیا با ۵۴.۱ درصد، پس از تویوتا در رتبه دوم قرار دارد. در کلاس شاسی‌بلندها هم سوبارو با ۶۲.۶ درصد دومین برند از نظر وفاداری مشتریان است.

فورد، فرمانروای بازار پیکاپ‌ها
اما در دسته خودروهای پیکاپ فورد حاکم بلامنازع است و میزان وفاداری مشتریان آن به ۶۳.۸ درصد می‌رسد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، با این رقم، باید گفت مشتریان پیکاپ‌های فورد در بین تمامی گروه‌ها وفادارترین هستند. البته باید به این نکته هم اشاره نمود که تویوتا در این دسته با امتیاز ۵۸.۷ درصد در جایگاه دوم حضور دارد.

کدام خودروسازی به مشتریان خود وفادارترین است؟

تایسون یامینی (Tyson Jominy) معاون ارشد دپارتمان داده و تحلیل جی دی پاور می‌گوید برای حفظ وفاداری مشتریان، راه‌های مختلفی وجود دارد. اما نگاهی دقیق‌تر به لیست برندگان نشان می‌دهد فاکتورهایی مثل عرضه محصولات جدید، فرایندهای عالی متمرکز بر مشتری، افت کم قیمت و تولید خودروهای جذاب برای مشتریان بین همه آنها مشترک است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟