معاون وزیر صمت: باید از خودروسازان حمایت شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو و تاکید بر حمایت از این گروه خودروسازی در جهت پیشبرد اهداف، زیان‌دهی خودروسازان را از چالش‌های مهم این صنعت خواند، گفت: چنانچه دخالت‌ها در این صنعت کمتر شود، می‌تواند عملکرد بهتری در مسیر توسعه داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۴۸
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 09 January 2024
|
2556 بازدید
|
۹

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بابک احمدی در نشست با مدیرعامل ایران‌خودرو و بازدید از خط تولید محصول جدید این گروه صنعتی، خودروسازی کشور را در میان صنایع داخلی، مایه افتخار خوانده و تصریح کرد: اساساً فعالیت در حوزه تولید، به‌خصوص در صنایع فنی و فناورانه، پیچیده ‌است؛ این در حالی است که این صنعت می‌تواند عملکرد بهتری نیز داشته باشد اما به شرط آنکه دخالت‌ها کم‌تر شده و اجازه دهند خودروسازی مسیر توسعه خود را پیش بگیرد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ضمن قدردانی از تلاش‌های این گروه صنعتی در جهت تثبیت و افزایش تیراژ تولید، گفت: نگرانی‌هایی در زمینه کاهش تولید وجود داشت که با اقدامات یک ماهه اخیر ایران‌خودرو، این نگرانی نیز رفع شده و تولید روند افزایشی خود را طی می‌کند.  

وی زیان انباشته را از چالش‌های فعلی خودروسازان داخلی برشمرده و تاکید کرد: مسیر برون‌رفت از این چالش و در حقیقت زیان‌دهی ها، تجدید ارزیابی دارایی‌ها است؛ این اقدام بایستی با  سرعت بیشتری صورت گیرد تا تهدید خروج از تالار اول بورس از میان برود.

این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاثیر سهام خودروسازان داخلی به ویژه ایران‌خودرو در عملکرد بازار سهام را بسیار بالا دانسته و گفت: هرگونه اتفاق بد پیرامون سهام ایران‌خودرو، سبب زیان شدید به بازار سرمایه خواهد شد.

احمدی افزود: ماه‌های پایانی سال برای خودروسازی بسیار پراهمیت است؛ اضافه شدن تیراژ تولید در کنار کاهش بهای تمام شده، افزایش کیفیت و توسعه محصول، اهمیت بالایی دارد و با تحقق اهداف تولید، نیاز بازار با شرایط بهتری تامین می‌شود.

 برقی‌سازی خودروها، راهبردی اساسی است

رئیس هیات عامل ایدرو، برقی‌سازی خودروها را راهبرد جدی وزارت صمت عنوان و خاطرنشان کرد: این راهبرد مورد حمایت رئیس جمهور نیز قرار دارد؛ ایران‌خودرو باید به عنوان پرچم‌دار صنعت خودرو کشور در این مسیر پیشگام باشد و با محوریت این شرکت اقدامات موثری صورت گیرد. فرهنگ‌سازی برای خودروی برقی اقدام مهمی است؛ چنانچه ایران‌خودرو بتواند تولید خودرو برقی سال آینده را به ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه برساند، راهگشا خواهد بود و این شرکت رسالت خود را در توسعه صنعت خودرو کشور به جای خواهد آورد.

احمدی بر نقش‌آفرینی شرکت تام (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو) در ایجاد زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی تاکید کرده و گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی بایستی در زمینه همراه‌سازی نهادهای مرتبط نیز اقدام کرد.

ری‌را برقی، در مقایسه با نمونه‌های خارجی، خوب ظاهر شده است

در ادامه، معاون وزیر صمت از خط تولید ری‌را برقی که محصول جدید این گروه خودروسازری است نیز بازدیده کرده و پس از رانندگی با این محصول جدید ایران‌خودرو، اظهار کرد: ری‌را در مقایسه با سایر خودروهای برقی که با هدف ترویج فرهنگ استفاده از خودرو برقی وارد شده است، به لحاظ کیفیت، کارآمدی و ظرفیت‌های قوای محرکه، بسیار خوب ظاهر شده است. این خودرو با توجه به تشابه به پلتفرم نسخه بنزینی خود، با هدف بهره‌وری بالا و کاهش هزینه تولید و بهای تمام شده، منطقی طراحی شده است. ری‌را برقی در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان از لحاظ کیفیت و کمیت خودرو و همچنین رضایت صنعت‌گر و تولیدکننده با احتساب حاشیه سود منطقی تولید و عرضه خواهد شد.

احمدی ابراز امیدواری کرد که با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، طی سال آینده بتوانیم خیابان‌های کلان‌شهرهایی که آمادگی بهتری برای پذیرش خودرو برقی دارند را با رنگ و شکل متفاوتی ببینیم. باتوجه به اتفاقات خوبی که طی سال‌های اخیر در مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو رخ داده، با برنامه‌ریزی صورت گرفته، به طور حتم در سال آینده محصولات جدیدی که از منظر کیفیت و اقتصاد براساس ذائقه بازار هستند، عرضه خواهند شد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست، علیمردان عظیمی (مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو) گزارشی مبسوط از عملکرد این گروه صنعتی در حوزه تولید، کیفیت، فروش، پروژه‌های توسعه محصول، وضعیت تامین نقدینگی و موضوعات مربوط به تامین ناوگان حمل‌ونقل عمومی با خودرو برقی ارائه کرد. 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
معاون وزیر صمت: باید از خودروسازان حمایت شود
به قیمت شانزده هزار کشته در سال !!!!!
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کی از مردم حمایت کنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
چرا؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
ممنوعیت واردات- رها کردن کارخانه ها وعدم نظارت بر تولیدات- ول کردن قیمت واینکه بهرقیمتی توانستیدبفروشید و...درنهایت 300 تریلیون زیان کارخانه ها که تبعا نتیجه ترکیب سومدیریت وسواستفاده است ولی ظاهرا همه اینها کافی
نبوده که وزیرصنایع خواستارحمایت از خودروسازان شده. اگر این خودروسازان نبودند ماهم مثل سایرکشورها ازجمله مفلوکانی مثل فلسطین ویمن که عکسها وفیلمهایشان را دیدیم خودروهای روزدنیارا سوارمیشدیم
ناشناس
|
France
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
آره دیگه. وقتی همتون توو سود هنگفت فروش لگنهای داخلی و آشغالهای چینی سهیم هستین معلومه خودتون رو به آب و آتیش میزنین که مبادا سودتون کم بشه. تاوان همه این چیزا رو هم مردم میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
حمایت کنید مثلا چی بشه !!؟
این همه سال حمایت کردید خسته نشدید
دو تا شرکت ورشکسته که هم جیب مردم رو خالی میکنن و هم جان مردم رو میگیرن
ناشناس
|
Spain
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
با کدوم برق!! چه جوری میخوایم برق چند میلیون ماشین برقی رو تامین کنیم؟ با کدوم ایستگاه شارژ باطری؟ تا ۲۰ سال دیگه همین اشه و همین کاسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خداییش اینو درست گفته باید از خودروسازان بیچاره ، مظلوم ، مفلوک وبدهکار کشور حمایت کرد !!! مردم در صحنه بشتابید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اخر فرهنگ حمایت هم داشته باشیم
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟