نحوه پرداخت حق بیمه خودروها تغییر پیدا می‌کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور با مشارکت پلیس راهور، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌های کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان تا خردادماه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۵۲۱۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ 02 May 2024
|
73184 بازدید
|

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در سی و پنجمین نشست کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری و تبریک «روز معلم» گفت: مجموعه مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهرها به نوعی مدرسه تربیت کاربران ترافیک است. رانندگانی که در جاده‌ها تردد می‌کنند کسانی هستند که در شهرها و کلانشهرها شخصیت رانندگی آنان شکل می‌گیرد و اگر ما بتوانیم در شهرها و کلانشهر یک قواعد درست و منظمی را حاکم کنیم، محصول این محیط منظم کاربرانی هستند که می‌توانند در هر جایی رفتارهای درست از خود بروز دهند و بنابراین تصمیماتی که در این گونه جلسات گرفته می‌شود می‌تواند برای ارتقای ایمنی حمل و نقل کشور چه در سطح جاده‌ها و چه در سطح شهرها مؤثر باشد. 

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه از تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور خبر داد و گفت: تمام مراحل راه‌اندازی این مؤسسات انجام شده است و در حال اخذ مجوز از مراجع قانونی و ذی صلاح هستیم و به عبارتی می‌توان گفت که پلیس راهور شاید اولین دستگاهی خواهد بود که با این کار به شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می‌پوشاند. 

حسینی ادامه داد: این مؤسسات توسط کارشناسان بازنشسته پلیس راهور که دارای تجربه‌های فراوان هستند و همچنین کارشناسان مجموعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌های کشور و همچنین توسط شرکت‌های دانش بنیان در کل کشور راه‌اندازی می‌شود و یک بخش جغرافیایی در معابر شهری و در جاده‌ها به این مؤسسات واگذار می‌شود و آن‌ها در موضوع اجرای مقررات و کنترل تخلفات با ابزارهای هوشمندی که ما در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم به ما کمک می‌کنند. 

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بزرگراه شهید خرازی در کلانشهر اصفهان را به یکی از این مؤسسات واگذار می‌کنیم و این مؤسسه موظف است در طول بزرگراه به طور رفت و برگشت به تعداد مورد نیاز و کافی دوربین هوشمند دستی که مجهز به سیم کارتی است دریافت کرده و با استفاده از آن‌ها تخلفات رانندگی در این محدوده را ثبت، آن را به راننده متخلف پیامک و دیتای آن را نیز به سرور ما در تهران ارسال کند. 

رئیس پلیس راهور فراجا عنوان کرد: علاوه بر این مؤسسات مذکور می‌توانند با جذب کارشناسان پلیس راهور که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و تجهیز آن‌ها به تبلت‌های هوشمند مخصوص ترسیم کروکی در جمع آوری تصادفات هم به ما کمک کنند. 

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین نرم افزاری شبیه به نرم‌افزار تاکسی‌های اینترنتی طراحی می‌شود و در این نرم‌افزار هرکس که تصادف کرد می‌تواند یا مانند سابق با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرد یا از این نرم‌افزار استفاده کند. سازو کار حق الزحمه کارشناسی که در خدمت آن مؤسسه است را هم با بیمه مرکزی توافق کردیم. 

حسینی با بیان این که براساس توافقی که با بیمه‌ها صورت گرفته دیگر حق بیمه افراد براساس یک فاکتور تصادف نخواهد بود گفت: این عادلانه نیست که یک فرد زرنگی در سال ده‌ها و صدها تخلف کند اما تصادف نکند او یک میزان حق بیمه پرداخت کند و یک فرد بدشناس و بخت برگشته‌ای که در اولین تخلفش تصادف می‌کند هم یک میزان حق بیمه بدهد و آن وقت تاوانش را بیمه بدهد. در همین راستا با بیمه‌ها هماهنگ کردیم، سامانه‌ها و دیتاها را در اختیارشان قرار دادیم و از این پس حق بیمه براساس نمره منفی و تعداد جریمه‌ها باید پرداخت شود. 

وی افزود: کمک دیگری که مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک می‌توانند انجام دهند پوشش ترافیکی پیرامون مراکز تجاری است و در این خصوص مصوبه آن را از هیئت دولت می‌گیریم که مراکز تجاری موظف شوند با یکی از این مؤسسات قرار داد ببندند تا کارشناسان این مؤسسات با دست افزاری که از ما می‌گیرند ترافیک پیرامونی آن مرکز تجاری را پوشش دهند و ان‌شاء‌الله این اتفاق به زودی رخ می‌دهد. 

حسینی خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله به زودی و نهایتا تا خردادماه راه اندازی این مؤسسات رابه صورت رسمی اعلام می‌کنیم و فراخوان آن را هم می‌دهیم. انتظار ما این است که حداقل در کلانشهرها شهرداری‌ها به میدان بیایند و این اتفاق را رقم بزنند. 

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد پلیس راهور فقط سلبی و مجازاتی و متکی به جریمه نیست گفت: ما به دنبال این هستیم که با ابزارهای تشویقی و ایجابی و سازوکارهای هوشمند تخلفات را کنترل کرده و در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه در اصلاح رفتار کاربران ترافیک تلاش کنیم. 

وی با بیان اینکه موضوع رتبه‌بندی رانندگان را به جد دنبال می‌کنیم تصریح کرد: معتقدم اگر این کار به سرانجام برسد یک انقلاب بزرگ در اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان رخ می‌دهد و ما می‌توانیم به راحتی در یک بازه زمانی دو تا سه‌ساله حداقل به میزان ۵۰ درصد از تصادفات، جانباختگان و مصدومان را کاهش دهیم و حتی با انجام درست همین چند کار کشته‌های حوادث رانندگی را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم. 

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فراجا، حسینی همچنین از توافق با بانک مرکزی مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان براساس میزان تخلفات و تصادفات آنان خبر داد و گفت: در این طرح سوابق تخلفات افراد را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهیم و مطمئناً وقتی فردی ببیند با رفتار درست رانندگی توانسته با آسان‌ترین راه ممکن تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کند و فردی که تخلفات زیادی کرده برای گرفتن تسهیلات بانکی باید مرتب پله‌های بانک مرکزی و پلیس راهور را طی کند در رفتار ترافیکی خود تجدید نظر کرده و باعث می‌شود که ما به اهدافی که در این حوزه داریم، دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
خواهشا هر طرحی می خواهید اجرا کنید در سایر کشورهای دنیا آن را بررسی کنید که وجود دارد و آیا موفق بوده است یا نه و بعد اجرا کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
حالا ربط این به شعار سال چیه ؟؟؟؟؟ یه منبع درامد برای بازنشسته های خودشون که اونم خلافه
پاسخ ها
خسرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
احسنت . آفرین . یه درآمد مفت و هنگفت برای خودشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
به طور کلی تمام طرح ها به نفع خودشون
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
سلام چراسرجمع چهارماه سال ماه حرام محسوب میگرددودیه دراین ایام بیشترازسایرایام است چراپلیس محترم دستورنمی فرمایندتابرای هرخودرودوتابیمه نامه صادرگرددیکی برای ماه های حرام ودیگری برای ماههای عادی تامردم پول اضافه به جیب شرکتهای بیمه سرازیرنکنندولی امروزه مردم ناچارندحق بیمه رابرحسب ماههای حرام یعنی حداکثرنهایت دیه وسیله خودرابیمه کننداگه دلسوزمردمیدبرای این کارهم راهکاروطرح ارائه فرمائیدتامردم ببین شمادل وزبانتان یکی است وبرای جیب خودنمی اندیشیدوتابع نشرقانون وعدالت هستیدممنونم
ناشناس
|
Czechia
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
تصادف معمولا بخاطر اشتباه دو نفر اتفاق می افتد و اینطور نیست که یک نفر در یک صحنه شانس بیاورد و تصادف نکند. حتما اگر بی احتیاطی خود را تکرار کند در نهایت تصادف نصیبش خواهد شد. مثال یک بار حستی دو بار جستی در نهایت گرفتار می شی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
پلیس فقط جریمه بلده دیگر هیچ راهنمایی در کار نیست
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
من متوجه نشدم که تشکیل این موسسات خصوصی در جهت رفاه حال مردم درست میشوند یا برای کسب درآمد برای بازنشستگان نیروی انتظامی و شاغلان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
رفاه حال مردم فقط تو شعاره وبس
خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
سلام خدمت خدمتگزاران ملت عزیز ایران
جناب سردار شما که کلا با طرح های خود دنبال خالی کردن جیب مردم هستید واز هر راهی برای جریمه کردن مردم استفاده می کنید،واقعا خسته نباشید.
من نمی دونم که شما راهی بجز جریمه ندارید،مثلا با آموزش های مکرر یا با تشویق رانندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
سلام‌ ای کاش طرح گواهینامه اسان موتور در مازندران اجرایی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
سردار ظاهرا بفکر ایجاد شغل برای بعد از بازنشستگی نیروهای راهنمایی ورانندگی هستند
سید علی مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
باز دوباره دولت یه منبع درآمد پایدار پیدا کرده
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟