بازدید 3673

ادامه روند نزولی شاخص بورس؛ بورس باز هم قرمزپوش شد

روند نزولی شاخص بورس در هفته‌های اخیر در حالی ادامه دارد که روز گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه یکی از دلایل مهم رکود بهاره شاخص بورس را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵ 02 June 2024

قرمزپوشی بورس در آستانه تعطیلات میانه خرداد/ معاون رئیس جمهور: از بورس حمایت می کنیم!

به گزارش خبرنگار اقتصادی تابناک، رکود در بازار بورس همچنان ادامه دارد و به رغم رشد‌ اندک در برخی روزها، دوباره نماگر میل به روند نزولی پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش در پایان دادوستد‌های امروز (یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بازار سهام و در حالی که بیش از ۲۰۰ هزار معامله به ثبت رسیده بود، شاخص کل بورس با افت ۶۸۰۷ واحدی (۰.۳۳ درصد کاهش) به رقم ۲ میلیون و ۸۷ هزار کاهش پیدا کرد. جایگاهی که اسفندماه سال گذشته نیز به ثبت رسیده بود و حالا روند کاهشی شاخص از بازدهی منفی بورس از ابتدای سال تا به امروز خبر می‌دهد.

قرمزپوشی بورس در آستانه تعطیلات میانه خرداد/ معاون رئیس جمهور: از بورس حمایت می کنیم!

از سوی دیگر؛ امروز شاخص کل هم وزن به سطح ۶۸۱ هزار و ۵۶۳ واحد رسید که نسبت به روز قبل ۳۱۷۹ واحد کاهش داشته است. همچنین شاخص قیمت هم وزن با افت ۱۷۵۷ واحدی به ۳۷۶ هزار و ۷۰۶ واحد رسیده است.  

قرمزپوشی شاخص کل بورس در دومین روز هفته و پیش از تعطیلات پیش رو در شرایطی رقم خورده است که نماد‌های شپنا، شبندر، بوعلی، شتران و فارس بیشترین تاثیر منفی را در این روند نزولی داشته اند.

معاون رئیس جمهور: از بورس حمایت می‌کنیم!

روند نزولی شاخص بورس در هفته‌های اخیر در شرایطی است که روز گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه  از یک دلیل مهم برای ریزش بهاره بورس سخن گفت.  

داود منظور با اشاره به حواشی تصویب بند س تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: "یکی از دلایل ریزش شاخص بورس همین بند س تبصره ۶ بود که معافیت‌ها لغو شد. این بند توسط نمایندگان مجلس در بودجه گنجانده شده بود که توسط خودشان نیز لغو شد.

وی اظهار امیدواری کرد، اصلاحات این بند در شورای نگهبان نیز تایید شود. "

معاون رییس جمهور ادامه داد: "این تصمیم از ابتدا اشتباه بود و روی منابع این مصوبه حسابی باز نشد که از دست برود. اقدامات یکباره که ذهنیت سرمایه گذاران را مخدوش کند، پذیرفته نمی‌شود. هر گونه حمایتی که لازم باشد از بورس انجام می‌شود تا مردم با اطمینان بیشتر سرمایه‌ها را وارد این بازار کنند. نگاه دولت با توجه به چهار مصوبه هفته گذشته حمایتی بوده و هر گونه اخلالی در آرامش آن مورد تایید دولت نیست. "

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات