به گزارش تابناک، اصل این محتوا در اقتصاد نیوز و البته در بخش ویژه ای که خبرهای مربوط به همان روز در ۵۰ سال پیش را منتشر می کند، به عنوان باز خوانی و مرور منتشر شده است. برخی از رسانه ها به اشتباه، آن را به عنوان خبر روز منتشر کرده اند و حتی روی عناوین و اسامی همانند اسم وزیر «جواد شهرستانی» به عنوان وزیر راه و ترابری! نیز تمرکز و دقت نداشته اند. شهرستانی در رژیم گذشته وزیر بوده و هشت سال پیش فوت کرده است.
در خبر مربوطه که در واقع مربوط به ۵۰ سال پیش است، آمده است:
«هیاتی مرکب از کارشناسان راهآهن ژاپن به ریاست معاون فنی راهآهن این کشور چندی پیش به تهران وارد شد و پس از ملاقات با جواد شهرستانی، وزیر راه و ترابری و سایر مسوولان و بازدید از مسیر راهآهن تهران – مشهد، مطالعات مقدماتی خود را خاتمه داد و قرار شد پس از دو ماه پروژههای نهایی را به وزارت راه و ترابری تسلیم کند.
براساس طرحهای مقدماتی پیشبینی میشود که ساخت راهآهن تهران – مشهد بر مبنای راهآهن ژاپن ساخته میشود.
در این طرحها نسبت به ازدیاد سرعت قطارها از ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر و ایجاد ایستگاههای مدرن که با وسایل الکترونیکی مجهز باشد، بررسیهایی بهعمل آورده است.
چون راهآهن تهران – مشهد یک خط مسافری است و در ایام سوگواری و جشنهای مذهبی بر تعداد مسافران آن افزوده میشود، لذا لزوم احداث راهآهن برقی از لحاظ تامین رفاه مسافران و صرفهجویی در وقت حائز اهمیت فراوان است.
با احداث راهآهن برقی زمان مسافرت از تهران به مشهد به ۴ تا ۵ ساعت تقلیل مییابد.»