دستور آمریکا برای بازرسی فوری 2600 هواپیمای بوئینگ

پس از اینکه بوئینگ به جرم خود در سقوط 2 هواپیمایش اعتراف کرد، اکنون بیش از 2600 هواپیمای این شرکت با مشکل جدیدی مواجه‌اند و هوانوردی فدرال آمریکا دستور بازرسی فوری برای آنها صادر کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲ 09 July 2024

دستور آمریکا، مبنی بر بازرسی فوری 2600 هواپیمای بوئینگ

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ بیش از 2500 هواپیمای 737 بوئینگ به علت احتمال وجود ایراد در ژنراتورهای اکسیژن اضطراری نیاز به بازرسی دارند؛ اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) این را اعلام کرده است. زمانی‌که فشار کابین کم می‌شود، ماسک‌های اکسیژن از محفظه‌های بالای سر پایین می‌افتند؛ پس از اینکه بوئینگ متوجه شد که برخی از این ژنراتورها ممکن است به علت نقص در تسمه‌های نگهدارنده کار نکنند، اداره هوانوردی فدرال آمریکا، دستور بازرسی فوری هواپیماهای این شرکت را صادر کرد.

این دستور شامل 2600 بوئینگ 737 مکس و مدل‌های نسل بعدی می‌شود. ایرلاین‌ها 120 تا 150 روز فرصت دارند تا این بازرسی را انجام دهند و در صورت نیاز به تعمیر قسمت معیوب بپردازند و از نصب قطعاتی که احتمالا مشکل دارند نیز منع شده‌اند.بوئینگ در 17 ژوئن نامه‌ای به مشتریان خود زده و در آن نسبت به مشکل احتمالی در اکسیژن‌های اضطراری اطلاع داده است. این مشکل جدید درحالی اعلام می‌شود که این غول هواپیماسازی آمریکا به جرم خود در 2 سانحه سقوط مرگبار هواپیماهای خود در اندونزی و اتیوپی در سال‌های 2018 و 2019 به تازگی اعتراف کرده و قرار است برای حل‌و فصل این موضوع 243.6 میلیون دلار جریمه بپردازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان