راهنمای کاربردی تنظیمات تلویزیون اسنوا

این برند در سال‌های اخیر توانسته جایگاه خوبی را در بازار به‌دست آورد و بسیاری از خریداران هنگام انتخاب تلویزیون، محصولات اسنوا را نیز به‌عنوان یکی از اولویت‌های خود در نظر می‌گیرند که آشنایی با تنظیمات این دستگاه، برای استفاده بهتر شما ضروری به‌نظر می‌رسد.
کد خبر: ۱۲۴۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳ 14 July 2024

راهنمای کاربردی تنظیمات تلویزیون اسنوا

اگر از کاربران تلویزیون‌های برند اسنوا هستید امکان دارد در برخی مواقع نیازمند اجرای تنظیمات تلویزیون اسنوا باشید که مربوط به کانال‌یابی، صدا، تصویر و دیگر بخش‌ها می‌شود.

این برند در سال‌های اخیر توانسته جایگاه خوبی را در بازار به‌دست آورد و بسیاری از خریداران هنگام انتخاب تلویزیون، محصولات اسنوا را نیز به‌عنوان یکی از اولویت‌های خود در نظر می‌گیرند که آشنایی با تنظیمات این دستگاه، برای استفاده بهتر شما ضروری به‌نظر می‌رسد.

راهنمای تنظیمات تلویزیون اسنوا

با درنظرگرفتن پیشرفت‌های جالب توجهی که در زمینه ساخت تلویزیون انجام شده، کاربران می‌توانند از این دستگاه‌ها برای اتصال به اینترنت، گوشی همراه، پخش فایل‌های ویدیویی و صوتی مورد نظر خود استفاده کنند یا اینکه نحوه نمایش تصاویر و نوع صدا را به دلخواه تغییر دهند.

درحال‌حاضر برندهای متنوعی را می‌توان مشاهده کرد که دراین‌بین شرکت اسنوا به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح ایرانی شناخته می‌شود که هرسال مدل‌های متنوعی از محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند تا متقاضیان متناسب با نیاز خود نسبت به خرید تلویزیون اسنوا اقدام کنند.

اگر شما هم از محصولات این برند استفاده می‌کنید، برای دسترسی به تمامی امکانات آن باید درباره اموزش تنظیمات تلویزیون اسنوا اطلاعات کافی را به‌دست آورید که شامل موارد زیر هستند.

تنظیمات تصویر تلویزیون اسنوا

اگر وارد قسمت تنظیمات تلویزیون‌های اسنوا شوید بخشی را می‌بینید که مختص به تصویر است و شما می‌توانید با انتخاب هر گزینه تغییراتی را متناسب با خواسته خود ایجاد کنید که عبات‌اند از:

  • حالت تصویر: در این قسمت حالت‌های مختلفی همچون طبیعی، پویا، استاندارد و شخصی وجود دارد که با انتخاب هرکدام از آن‌ها و متناسب با سیگنال، نوع ورودی تصویر امکان دارد متفاوت باشد.
  • حرارت رنگ: درصورتی‌که می‌خواهید رنگ تصاویر نمایشی را تغییر دهید باید روی این گزینه ضربه بزنید که دارای حالت‌های گرم، سرد و استاندارد است و امکان اجرای تنظیمات رنگ تلویزیون اسنوا را برای شما فراهم می‌کند.
  • کاهش نویز: در این قسمت گزینه‌هایی که وجود دارند، برای فعال‌سازی کاهش نویز در حالت‌های ضعیف، متوسط و زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • نسبت تصویر: برای تنظیمات تلویزیون اسنوا در این بخش، گزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود که اندازه تصاویر را با نسبت‌های مختلفی مانند خودکار، 4:3 و 16:9 تغییر می‌دهد.

تنظیمات کانال یابی تلویزیون اسنوا

یکی از مسائلی که بسیاری از کاربران هنگام استفاده از تلویزیون‌های اسنوا با آن مواجه می‌شوند مربوط به اختلال در تنظیمات کانال‌ها است که برای این منظور می‌توان فرایندهای خاصی را انجام داد.

برای تنظیم تلویزیون اسنوا درزمینه کانال‌یابی اولین کاری که باید انجام دهید، این است که روی ریموت‌کنترل دکمه Menu را فشار دهید تا فهرست تنظیمات کلی به شما نشان داده شود.

بعداز این کار باید گزینه کانال را انتخاب کرده که در این حالت کادری روی نمایشگر ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد تا نحوه کانال‌یابی به‌صورت دستی یا خودرکار را مشخص کنید.

به‌طور کلی برای تنظیمات تلویزیون اسنوا در بخش کانال‌یابی، استفاده از گزینه خودکار خیلی بهتر است و با تکمیل تمام مراحل می‌توانید کانال‌های پیداشده را به‌صورت دستی مرتب کنید.

این را هم در نظر داشته باشید که اگر تلویزیون به آنتن متصل نباشد، پیغامی مبنی‌بر عدم‌اتصال نشان داده می‌شود که باید این مورد را بررسی کنید اما درصورت نبود هیچ مشکلی، گزینه Start قابل مشاهده خواهد بود.

با انتخاب دکمه Start کانال‌یابی تلویزیون اسنوا شروع می‌شود و بعداز گذشت چند دقیقه می‌توانید فهرستی از کانال‌های پیداشده را ببینید که امکان ویرایش‌کردن آن‌ها را دارید.

در هنگام اجرای تنظیمات کانال‌یابی تلویزیون اسنوا باید مواظب باشید که دستگاه خاموش نشود چراکه در این صورت باید فرایندهای لازم را بار دیگر تکرار کنید تا کانال‌ها برای‌تان نمایش داده شوند.

تنظیمات صدای تلویزیون اسنوا

راهنمای کاربردی تنظیمات تلویزیون اسنوا

با استفاده از تنظیمات تلویزیون اسنوا که امکان ایجاد تغییراتی در حالت صدا را به شما می‌دهد، می‌توانید تجربه منحصربه‌فردی را در هنگام تماشای برنامه‌های مختلف داشته باشید.

با واردشدن به این بخش از تنظیمان با کمک دکمه Menu روی ریموت‌کنترل با گزینه‌های متعددی روبه‌رو می‌شوید که هرکدام کارایی مختص به خود را دارند و شامل موارد زیر هستند:

  • حالت صدا: در تلویزیون‌های اسنوا این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا حالت‌های صدا را به‌صورت شبانه، شخصی، اخبار، استاندارد، موسیقی و سینما تنظیم کنید.
  • فعال‌کردن dbx: برای پخش صوت در وضعیت پیشرفته باید این گزینه را در ابتدا فعال کنید تا زیرمجموعه‌های مختلف آن شامل Total Sonics، Total Volume و Total Surround قابل دسترسی باشند.
  • بالانس: دیگر تنظیمات تلویزیون اسنوا که مربوط به پخش صدا می‌شود، گزینه بالانس است که به کاربر اجازه می‌دهد تا صدای خروجی را روی بلندگوی چپ و راست تنظیم کند.
  • صدای فراگیر: در هنگام تماشای فیلم می‌توانید با انتخاب این مورد صدایی فراگیر در محیط ایجاد کنید که تا حدودی شبیه به فضای سینما است.
  • خروجی SPDIF: نوع خروجی صدای دیجیتال را می‌توان با کمک این بخش از تنظمیات براساس خواسته کاربر تعیین کرد.
  • نوع صدا: اگر فرستنده سیگنال از چنین تنظیماتی پشتیبانی کند می‌توانید نوع صدا را برای حالت کم‌شنوا تغییر دهید.
  • تاخیر صوتی: در مواقعی امکان دارد متوجه شوید که صدا و تصویر به‌صورت هم‌زمان پخش نمی‌شوند که با رفتن به قسمت تنظیمات تلویزیون این امکان برای‌تان فراهم می‌شود تا سیگنال‌های خروجی از بلندگو را بدون هیچ‌گونه تاخیری تنظیم کنید.

باید به این نکته دقت داشت که تمامی گزینه‌های اشاره‌شده برای تنظیم صدا در همه مدل‌های تلویزیون اسنوا قابل مشاهده نیست و ازطرفی برخی از موارد نیز با توجه به پشتیبانی فرستنده سیگنال، قابل تنظیم هستند. پس در هنگام خرید باید این مسئله را مد نظر قرار دهید.

تنظیمات زبان در تلویزیون اسنوا

اگر به هر دلیلی قصد داشته باشید تا زبان دستگاه خود را عوض کنید، چنین فرایندی نیز در صفحه تنظیمات تلویزیون اسنوا قابل اجرا است که در این حالت گزینه‌های مختلفی در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

معمولا هنگام راه‌اندازی تلویزیون اسنوا می‌توانید زبان پیش‌فرض را روی فارسی قرار دهید تا در هر زمانی که نیاز به ایجاد تغییرات خاصی در دیگر بخش‌ها همچون صدا و تصویر دارید، پیداکردن آن‌ها برای شما راحت‌تر باشد.

تنظیمات بازنشانی در تلویزیون اسنوا

راهنمای کاربردی تنظیمات تلویزیون اسنوا

امکان دارد در بخش منوی تنظیمات تلویزیون اسنوا عنوان بازنشانی را هم دیده ببینید که این مورد زمانی به‌کار می‌رود که ازسوی عرضه‌کننده، آپدیت‌های جدیدی برای برنامه‌ها و بخش‌های مختلف دستگاه ارائه شود.

درصورتی‌که نسخه جدید قابل دسترس باشد معمولا در قسمت بازنشانی، پیغامی نمایش داده می‌شود. شایان ذکر است که برای انجام به‌روزرسانی باید حتما به اینترنت وصل شوید.

تنظیمات وای فای تلویزیون اسنوا

یکی از بهترین امکاناتی که در تلویزیون‌های هوشمند اسنوا به چشم می‌خورد، قابلیت اتصال به وای‌فای است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا فایل‌های مختلف را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارد و دسترسی‌های متنوعی داشته باشد.

در همین راستا اگر می‌خواهید تنظیمات مربوط به WiFi را فعال کنید باید در ابتدا از این بابت مطمئن شوید که مدل انتخابی شما از این خدمات پشتبانی می‌کند و سپس مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • در فهرست تنظیمات، گزینه WiFi یا Network Conection انتخاب کنید.
  • با فعال‌شدن این گزینه، فهرستی از شبکه‌های قابل دسترس را می‌توانید ببینید.
  • با واردکردن رمز عبور شبکه وایرلس، اتصال به اینترنت با استفاده از تلویزیون اسنوا امکان‌پذیر است.

یکی دیگر از روش‌هایی که برای اتصال تلویزیون اسنوا به شبکه اینترنت قابل دسترس است، با استفاده از کابل LAN انجام می‌شود که برای این کار باید روتر و تلویزیون به یکدیگر متصل شوند.

اقدامی که شما برای تنظیمات تلویزیون اسنوا در این حالت باید دنبال کنید، رفتن به بخش شبکه کابلی و انتخاب تنظیمات IP است که فقط در برخی از مدل‌ها ارائه می‌شود.

تنظیمات زیرنویس در تلویزیون اسنوا

هنگامی که با اتصال فلش مموری درحال تماشای فیلم هستید برای اینکه بتوانید زیرنویس را در تلویزیون اسنوا فعال کنید کار ساده‌ای در پیش دارید که به‌صورت زیر است:

  • وارد صفحه تنظیمات شوید تا امکان دسترسی به قسمت Accessibility را داشته باشید.
  • با فعال‌کردن این گزینه یا رفتن به بخش Subtitle به‌راحتی زیرنویس باز می‌شود.

به‌طور کلی باید گفت برخی از تنظیماتی که به آن‌ها اشاره شد مانند اتصال به اینترنت و دریافت به‌روزرسانی برنامه‌ها جزء تنظیمات تلویزیون اسنوا قدیمی محسوب نمی‌شود و تنها در مدل‌های هوشمند قابل مشاهده است که درحال‌حاضر قیمت بالاتری دارند.

راهنمای کاربردی تنظیمات تلویزیون اسنوا

قیمت انواع تلویزیون اسنوا به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت انواع تلویزیون اسنوا وابستگی زیادی به ابعاد، کیفیت و امکانات آن‌ها دارد که شما با بررسی تمامی گزینه‌ها می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری برای تعیین بودجه مورد نیاز خود داشته باشید.

اصل مهمی که در کنار توجه به قیمت انواع تلویزیون  برند اسنوا باید مورد توجه قرار دهید، کیفیت است که طول عمر بالا و مصرف انرژی کم‌تر دستگاه را تضمین می‌کند و نوعی سرمایه‌گذاری سودمند برای شما خواهد بود.

آیا تنظیمات تلویزیون آیوا با برند اسنوا تفاوت دارد؟

علاوه‌بر شرکت اسنوا، یکی دیگر از برندهای پرطرفدار در بازار آیوا نام دارد که ساخت ژاپن است و امکان دارد برای برخی از متقاضیان، دسترسی به نحوه اجرای تنظیمات این دستگاه اهمیت داشته باشد.

برای اینکه راحت‌تر بتوانید تنظیمات مختلف را در تلویزیون آیوا تغییر دهید بهترین کار این است که هنگام راه‌اندازی، زبان فارسی را برای دستگاه انتخاب کنید.

به‌طور کلی اگر یکی از مدل‌های هوشمند تلویزیون آیوا را بخرید، تنظیماتی که در بخش اتصال به اینترنت، صدا و تصویر ارائه می‌شود، تفاوت چندانی با دیگر برندها ندارد. البته در کنار این تنظیمات، می‌توان امکانات خیلی جذابی را در محصولات این شرکت مشاهده کرد.

جمع‌بندی

تنظیمات تلویزیون اسنوا در قسمت‌های مختلفی همچون صدا، تصویر، اتصال به اینترنت، به‌روزرسانی و زیرنویس قابل اجرا است که با استفاده از ریموت‌کنترل دستگاه می‌توانید به صفحه مربوط به هرکدام از آن‌ها دسترسی داشته باشید تا تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان