راهنمای تصویری تبدیل نات کوین به تومان

کد خبر: ۱۲۵۲۳۶۹
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴ 07 August 2024
|
2480 بازدید

از آنجایی که ارزهای دیجیتال هنوز در معاملات روزمره مورد استفاده نمی‌گیرند، باید آنها را به پول رایج تبدیل کنیم تا بتوانیم در بازار از آنها استفاده کرده و آن را به عنوان پول به کار ببریم. نات کوین NOTCOIN یکی از این ارزهای دیجیتال است که با علامت اختصاری (NOT) مشخص می‌شود و می‌توان آن را مانند سایر ارزهای دیجیتال به پول و دارایی غیر دیجیتال تبدیل نمود. اما پرسش این است که روش تبدیل نات کوین به تومان چیست؟

راهنمای تصویری تبدیل نات کوین به تومان

مراحل تبدیل نات کوین به تومان

فرایند مرحله به مرحله تبدیل نات کوین به تومان را می‌توان به این صورت مشاهده کرد:

  • ایجاد حساب کاربری در صرافی
  • ثبت کارت‌های بانکی جهت واریز و برداشت ریالی
  • واریز نات کوین به حساب صرافی
  • دریافت وجه تبدیل شده از نات کوین به تومان

در ادامه این مراحل را توضیح می‌دهیم.

گام اول: ایجاد حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

زمانی که قصد تبدیل ارزهای دیجیتالی مانند نات کوین به پول رایج ایران یعنی تومان را دارید، باید از طریق صرافی اقدام نمایید. به این منظور ابتدا باید یک حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی افتتاح نمود. برای این کار سایت صرافی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس با کلیک روی گزینه ثبت نام، با وارد کردن شماره موبایل یا ایمیل آدرس خود، کد تایید دریافت نمایید.

پس از ثبت نام ابتدایی، با وارد کردن اطلاعات درخواستی نظیر نام و نام خانوادگی، شماره ملی و تاریخ تولد، دارای یک حساب کاربری در سامانه صرافی ارز دیجیتال شده و با آپلود کردن عکس کارت ملی و تعهدنامه، فرایند احراز هویت خود را تکمیل نمایید. بدین ترتیب شما دارای یک حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال شده و می‌توانید با وارد کردن شماره کارت بانکی خود، فعالیت اقتصادی خود را آغاز نمایید. با وارد کردن شماره کارت، سیستم به صورت خودکار شماره حساب، شبا و… را دریافت می‌کند.

راهنمای تصویری تبدیل نات کوین به تومان

گام دوم: واریز نات کوین به حساب صرافی

پس از این که شما یک حساب کاربری مشخص و منحصر به فرد برای خود افتتاح نمودید، می‌توانید برای فروش نایت کوین خود به صرافی اقدام نموده و در مقابل تومان دریافت کنید. برای این منظور وارد بخش ارزهای دیجیتال شده و نات کوین را که به صورت همین واژه یا علامت اختصاری آن نوشته شده را انتخاب می‌کنید. بدین ترتیب وارد صفحه خرید و فروش نات کوین می‌شوید.

در این صفحه جدولی برای خرید یا فروش نایت کوین مشاهده می‌شود.

اگر قصد فروش نات کوین و تبدیل آن به تومان را دارید، در اینجا بخش فروش را انتخاب کرده، مقدار نات کوین خود را به عدد وارد نموده و نرخ تبدیل آن را به تومان مشاهده می‌کنید.

در این مرحله می‌توانید برای واریز کردن نات کوین خود اقدام کنید. مراحل کار بدین صورت است که شما با انتخاب ارز دیجیتال (نات کوین) در صفحه واریز، انتخاب شبکه و ساختن شبکه مورد نظر خود، ارز را به صرافی واریز می‌کنید. بهتر است هنگام انجام این کار با توجه به هشدارهای موجود، واریز خود را با دقت انجام دهید. پس از آن با دریافت پیام تایید واریز از جانب صرافی ارز دیجیتال، می‌توانید مطمئن باشید که کار واریز شما به پایان رسیده است.

گام سوم: تبدیل نات کوین به تومان

پس از انجام این کار و پس از انتقال ارز به صرافی مورد نظر و تایید تراکنش در شبکه باید موجودی کیف پول خود را به روز رسانی کنید. در این مرحله نات کوین توسط صرافی از شما خریداری شده و ارزش آن به تومان با توجه به قیمت روز این ارز دیجیتال، وارد کیف پول شما خواهد شد.

نکات مهم در هنگام تبدیل نات کوین

از آنجا که تجارت الکترونیک و تبدیل ارز دیجیتال به پول غیردیجیتالی یک فعالیت جدید است، باید اطلاعات کافی را برای این کار کسب کرد. از آنجایی که همه نسبت به این نوع تجارت آگاهی کافی ندارند، ممکن است دچار اشتباه شده و نسبت به این نوع فعالیت دلسرد شوند. بنابراین بهتر است که هنگام تبدیل نات کوین به موارد متعددی توجه کرد که هم باعث بالا رفتن دقت کار می‌شود و هم بیشترین سود را به شما خواهد رسانید. هنگام تبدیل نات کوین به پول غیر دیجیتال، باید به دو نکته مهم توجه کرد.

بررسی کارمزد صرافی ها

صرافی‌ها هنگام تبدیل هر نوع ارزی به ارز یا پول دیگر، کارمزد دریافت می‌نمایند. به عنوان مثال زمانی که برای تبدیل دلار به تومان یا خرید دلار و یورو به صرافی می‌روید، بخشی از پول پرداختی شما هزینه کارمزد صرافی است. این مقوله در مورد ارزهای دیجیتال نیز صادق است بنابراین یکی از مهم‌ترین نکاتی که توجه به آن هنگام تبدیل نات کوین به تومان ضروری است، میزان کارمزد صرافی‌ها برای این تبدیل است.

باید در نظر داشت که تنوع صرافی‌هایی که ارزهای دیجیتال را به تومان تبدیل می‌کنند، زیاد بوده و میزان کارمزد در هر یک از آنها متفاوت است. بنابراین باید هنگام انتخاب صرافی به منظور تبدیل ارز دیجیتال به تومان، میزان کارمزد آنها را با هم مقایسه کرد و با بررسی کارمزد صرافی‌های مختلف، بهترین آنها را برگزید. در واقع هر صرافی که کمترین کارمزد را هنگام تبدیل نات کوین به تومان دریافت کند، بهترین گزینه برای فعالیت اقتصادی است.

روش‌های افزایش امنیت در هنگام تبدیل

گفتیم که برای تبدیل نات کوین به تومان باید در یک صرافی ارز دیجیتال حساب کاربری افتتاح کرد. این حساب کاربری همانند اپلیکیشن‌های مالی نظیر همراه بانک و سایر اپلیکیشن‌های خصوصی باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. با توجه به این که هکرها و افراد سودجو ممکن است به طرق مختلف به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند، در ابتدا باید تنظیمات امنیتی حساب کاربری خود را به بالاترین حد ممکن برسانید و علاوه بر آن امکان دسترسی افراد دیگر را به این حساب کاربری ندهید. برای بالا بردن امنیت حساب کاربری خود که در هنگام تبدیل نات کوین به تومان اهمیت دارد، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. داشتن کد دو عاملی پیامک به تلفن همراه و گوگل آتنتیکیتور
  2. افزودن رمز عبور برای خروج از دستگاه
  3. افزودن کد پین چهار رقمی
  4. افزودن اثر انگشت
  5. پنهان کردن میزان دارایی

تمامی روش‌های فوق می‌توانند هنگام تبدیل نات کوین به تومان امنیت حساب کاربری شما را بالا ببرد.

نکاتی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی

به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، باید به موارد مهمی توجه کرد. نکته نخست دقت در واریز ارز دیجیتال است. شما هنگام واریز نات کوین باید نام ارز دیجیتال را درست انتخاب کرده و به اشتباه نام یک ارز دیگر را وارد نکنید. در نظر داشته باشید که اگر در آدرس یاد شده، هر رمز ارزی غیر از نات کوین انتخاب شود، امکان دسترسی به آن از بین رفته و موجب از دست رفتن دارایی شما خواهد شد. علاوه بر آن باید در نظر داشت که کارت بانکی باید حتما به نام خودتان باشد.

راهنمای تصویری تبدیل نات کوین به تومان

علاوه بر این باید با وارد کردن آدرس درست رمز ارز واریزی و انتخاب شبکه درست را انتخاب کرده و کنترل دقیق آن، از بروز مشکل بپرهیزید. باید در نظر داشته باشید که هنگام واریز در شبکه، حتماً تگ، ممو، کامنت را ثبت کنید. در غیر این صورت امنیت تبدیل نات کوین شما به خطر افتاده و انتقال دارایی‌تان انجام نمی‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟