سامانه رهگیری گذرنامه زیارتی اربعین

قصد سفر به عراق و حضور در راهپیمایی اربعین حسینی دارید و منتظرید پاسپورت‌تان به دستتان برسد؟ در این مطلب با شماییم تا نحوه رهگیری این مرسوله خاص را مرور کنیم.
کد خبر: ۱۲۵۴۲۶۹
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰ 17 August 2024
|
24811 بازدید

سامانه رهگیری گذرنامه زیارتی اربعین

به گزارش تابناک، اگر برای صدور یا تمدید گذرنامه خود (چه گذرنامه عادی و چه گذرنامه زیارتی) اقدام کرده‌اید و می‌خواهید از وضعیت آن مطلع شوید، با ما همراه باشید تا نحوه و راه بررسی جزئیات مربوط به آن از جمله وضعیت صدور یا ارسال گذرنامه را بیاموزید.

استعلام وضعیت گذرنامه

با توجه به این که از زمان صدور گذرنامه تا تحویل آن درب منزل متقاضی چندین روز زمان می‌برد، ممکن است بخواهید در جریان باشید که وضعیت گذرنامه‌تان چیست و در چه مرحله‌ای قرار دارد. این کار قبلا تنها با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ ممکن بود، اما اکنون به روش‌های دیگر هم ممکن است.

توجه: از ملزومات رهگیری مرسوله با کد ملی، شماره تلفن همراه (موبایل) متعلق به افراد است که با آن فرایند احراز هویت با ارسال کد مخصوص به صورت پیامک (SMS) صورت می‌گیرد.

استعلام وضعیت گذرنامه با کد رهگیری

در اکثر روش‌هایی که برای استعلام و پیگیری آخرین وضعیت صدور گذرنامه وجود دارد، تنها مدرک مورد نیاز، «کد ملی» است. البته استعلام با کد رهگیری پستی، راه بهتری است چراکه رایگان و بدون هزینه است و با استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی که شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران دایر کرده، ممکن است.

سامانه رهگیری گذرنامه زیارتی اربعین

برای این کار می‌توانید به سایت شرکت ملی پست رفته و به بخش رهگیری مرسوله‌های پستی (tracking.post.ir) اینجا بروید و با وارد کردن کد ۲۴ رقمی رهگیری که بعد از انجام فرایند ثبت نام گذرنامه صادر می‌شود، آخرین وضعیت گذرنامه تان را استعلام نمایید. فرایندی که در ۲۴ ساعت شبانه روز در اختیار مشتریان پست و کاربران قرار دارد.

سامانه رهگیری گذرنامه زیارتی اربعین

فیلم: نحوه دریافت گذرنامه زیارتی برای اربعین در کمترین زمان 

استعلام وضعیت گذرنامه با کد ملی

اگر کد رهگیری مرسوله پستی را ندارید، نگران نباشید، چون در سایت شرکت ملی پست ایران بخش دیگری هم تدارک دیده شده که بخش رهگیری مرسوله‌های پستی ناجا [که اکنون فراجا نام دارد و مخفف فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است] است و با ورود به آن، پنجره‌ای باز می‌شود که ابتدا باید از نوار کشویی مشخص شده در آن، نوع سند را انتخاب نموده و بعد کد ملی را وارد نمایید.

در این بخش امکان استعلام برخی مدارک صادر شده توسط پلیس از جمله شناسنامه خودرو (برگ سبز)، گذرنامه (چه دائمی و بین المللی و چه گذرنامه زیارتی یا همان گذرنامه اربعین)، کارت خودرو، سند موتور سیکلت، گواهینامه، کارت نظام وظیفه و حتی خدمات جانبی مانند استعلام و رهگیری سیم کارت و اسناد مربوط به دیوان عدالت اداری در دسترس متقاضیان و کاربران قرار دارد.

توجه: رهگیری مرسوله ارسال شده با پست تیپاکس، از سامانه تیپاکس صورت می‌گیرد.

نحوه استعلام گذرنامه با کد USSD

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای این که از آخرین وضعیت صدور گذرنامه خود مطلع شوید، این است که از کد دستوری (یو اس اس دی) ویژه این فرایند اقدام کنید. برای این کار، کافی است به مراحل زیر عمل کنید:

• با استفاده از شماره‌گیر گوشی تلفن همراه (موبایل) خود شماره * ۱۱۰ # (ستاره ۱۱۰ مربع) را شماره‌گیری کنید
• شماره ۲ (خدمات در دست اقدام) را وارد کنید
• شماره ۱ (پلیس+۱۰) را وارد کنید
• شماره ۴ (وضعیت مدارک) را وارد کنید
• شماره ۳ (گذرنامه) را وارد کنید
• کد ملی خود را وارد کنید

پس از طی کردن این مراحل در نهایت وضعیت صدور گذرنامه‌تان به شما نمایش داده می‌شود.

استعلام وضعیت گذرنامه با پلیس من

یک راه دیگر برای استعلام وضعیت گذرنامه، استفاده از اپلیکیشن «پلیس من» است. اپ کاربردی ساخته شده توسط نیروی انتظامی که می‌توان با آن استعلام خدمات راهور، خدمات آگاهی، خدمات وظیفه عمومی و... را انجام داد و یکی از خدماتی که ارائه می‌دهد، استعلام وضعیت گذرنامه است.

البته استعلام وضعیت گذرنامه با پلیس من رایگان نیست و هزینه انجام آن، مبلغ ۶۲ هزار ریال (۶ هزار و ۲۰۰ تومان) است. این نکته را در نظر داشته باشید که هرچند استعلام وضعیت گذرنامه از طریق اپلیکیشن پلیس من هزینه دارد، اما در واقع ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای استعلام است.

سامانه رهگیری گذرنامه زیارتی اربعینبرای دریافت اپلیکیشن «پلیس من» و راهنمای نحوه کار با آن، اینجا را کلیک کنید

پیگیری گذرنامه با سامانه ۱۱۰۰

علاوه بر روش استفاده از کد دستوری و روش آنلاین مراجعه به اپلیکیشن پلیس من برای پیگیری وضعیت پاسپورت، یک سرویس پیامکی نیز راه‌اندازی شده است که از طریق آن می‌توانید بدون نیاز به اینترنت و از طریق ارسال پیامک با گوشی موبایل خود از وضعیت گذرنامه‌تان مطلع شوید. البته در جریان باشید که استفاده از این روش هزینه اندکی (هزینه ارسال پیامک خاص) برای شما در پی دارد.

سامانه رهگیری گذرنامه زیارتی اربعینبرای این کار لازم است در بخش پیامک تلفن همراه، یک علامت سؤال (؟) را به سرشماره ۱۱۰۰ پیامک کنید. پس از ارسال این پیامک، یک پیامک دریافت می‌کنید که در آن باید کد خدمت مورد نظر خود یعنی «گذرنامه» را بار دیگر به این شماره پیامک کنید. در ادامه این سرویس از شما می‌خواهد که کد ملی خود را ارسال کنید.

پس از ارسال کد ملی وضعیت گذرنامه شما در قالب یک پیامک برایتان ارسال شده و می‌توانید از آن مطلع شوید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هزینه ارسال هر پیامک به این سرویس پیامکی ۱۵۰ تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

استعلام وضعیت گذرنامه از طریق سامانه ۱۱۰۰۳۰۰

یک سامانه پیامکی دیگر برای پیگیری آخرین وضعیت گذرنامه هم سرشماره ۱۱۰۰۳۰۰ است که برای استفاده از آن لازم است با همان شماره موبایلی که در فرم درخواست گذرنامه ثبت کرده‌اید به این سرشماره پیامک بفرستید.

سامانه رهگیری گذرنامه زیارتی اربعینبرای این کار عدد ۱ را در قالب یک پیامک به سرشماره ۱۱۰۰۳۰۰ ارسال کنید. در ادامه طبق دستور این سرویس که برای شما پیامک می‌شود پیش بروید و با ارسال کد ملی از وضعیت گذرنامه خود مطلع شوید. لازم به ذکر است که ارسال هر پیامک به این سرویس پیامکی ۱۰۰ تومان برای شما هزینه دارد.

پیگیری حضوری گذرنامه

پیگیری حضوری پاسپورت، یکی از بدترین انتخاب‌ها است و توصیه نمی‌شود، اما اگر به هر دلیل قصد دارید وضعیت گذرنامه صادر یا تمدید شده را پیگیری نمایید، می‌توانید با در دست داشتن کد رهگیری به اداره گذرنامه مراجعه کرده و در این باره پرس و جو نموده یا در صورت لزوم، با دریافت دستور پلیس، فرایند دریافت گذرنامه را تسریع نمایید.

البته برای پیگیری و دریافت گذرنامه زیارتی یا گذرنامه اربعین، می‌توانید به قرارگاه‌های اربعین هم در شهرتان مراجعه کرده و نقص‌های احتمالی را رفع کرده یا روند دریافت گذرنامه زیارتی را تسریع نمایید.

پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد

اما آیا امکان پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد هم وجود دارد یا خیر؛ و اگر پاسخ به این سوال مثبت است، نحوه و مراحل آن به چه صورتی می‌باشد؟

در پاسخ به این سوال می‌بایست بیان نمود که در حال حاضر، افراد به منظور مشاهده وضعیت مرسوله پستی خود از طریق اداره پست، قادر به پیگیری از طریق بارکد نبوده و نمی‌توان با بارکد پستی، وضعیت بسته پستی را مشاهده نمود.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...