پاسخ شرکت توسعه صنایع بهشهر به گزارش تابناک

شرکت توسعه صنایع بهشهر در پاسخ به گزارش تابناک درباره بخشی از عملکرد مدیر عامل این شرکت، توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۱۲۵۴۵۸۵
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ 19 August 2024
|
2040 بازدید

به گزارش خبرنگار تابناک، این رسانه در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ طی گزارشی با عنوان «پشت پرده صنایع بهشهر چه می‌گذرد؟ /یکه تازی حلقه دوستان در تضییع بیت المال» به مطالبی پیرامون شرکت صنایع بهشهر پرداخته بود که این شرکت طی جوابیه، مطالبی درباره این گزارش، توضیح داده است. متن این جوابیه را در ادامه می‌خوانید:

 

از آنجا که مطلب منتشر شده در سایت وزین تابناک حاوی نکاتی در خور توضیح است به منظور تنویر افکار عمومی نکات زیر به اطلاع خوانندگان گرامی رسانده می‌شود.


۱-    در خصوص موضوع بازنشسته بودن جناب آقای مرادی مدیرعامل محترم این شرکت، ضمن تکذیب موضوع، تصریح می دارد به استناد گواهی صادره از سوی یگان استخدامی، استمرار خدمت ایشان تأیید و جهت انعکاس به مراجع نظارتی، تسلیم دستگاه اجرائی ذیربط (بانک ملی ایران) گردیده است.


۲-     در خصوص انتصاب اعضای هیأت مدیره جدید شرکت و برکناری مدیرعامل محترم، توجه مخاطبین محترم را به بیانیه شماره ۱۴۷۴۵۰/۰۳/۰۰۰۶/۱۴۰۳/ص مورخ ۱۵/۰۵/۱۴۰۲ بانک ملی (بعنوان سهامدار عمده این شرکت) مبنی بر تکذیب صریح هرگونه تغییر مدیران شرکت توسعه صنایع بهشهر و انتصاب اعضای جدید هیأت مدیره جلب می‌نماید. ضمن اینکه تا این تاریخ هیچگونه حکمی در خصوص انتصاب اعضای جدید هیأت مدیره به این شرکت ابلاغ نگردیده است. 


۳-    در خصوص ممانعت از حضور اعضای هیأت مدیره در شرکت و یا جلسات هیأت مدیره، لازم به توضیح است که اعضای هیأت مدیره کراراً در جلسات مربوطه حاضر بوده و گزارشات ارکان مدیریت شرکت را دریافت داشته‌اند. لازم به توضیح است که دو تن از اعضای موظف هیأت مدیره که با فشار و اصرار شخصی یکی از وزرای دولت سیزدهم به شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی بعنوان معاونین اصلی این شرکت منصوب شده بودند به دلیل ناکارآمدی و عملکرد ضعیف، توسط مدیرعامل محترم شرکت توسعه صنایع بهشهر برکنار و علیرغم تعیین محل استقرار جدید از حضور در محل کار و یا تحویل دفتر معاونت امتناع نموده¬اند. شایان ذکر است که عضویت نامبردگان نیز در هیأت مدیره این شرکت به دلیل منع قانونی مندرج در تبصره (۲) ماده واحده اصلاح ماده ۲۴۱ قانون تجارت مبنی بر ممنوعیت عضویت همزمان در هیأت مدیره چند شرکت، تخلف محسوب و از سوی مراجع نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور در دست پیگیری می‌باشد.


۴-     در ارتباط با عزل و نصب غیرقانونی اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های تابعه، لازم به توضیح است که بر اساس سوابق و مستندات موجود، کلیه اقدامات صورت گرفته جهت انتصاب اشخاص یادشده مطابق با مصوبات کمیته انتصابات شرکت توسعه صنایع بهشهر و متعاقب تأیید و تصویب موضوع در کمیته انتصابات سهامدار عمده (شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و بانک ملی) صورت پذیرفته و تمامی تشریفات و مقررات مربوطه در این خصوص مراعات گردیده است.


۵-     در خصوص انتساب مدیرعامل شرکت مارگارین به شرکت‌های رقیب، لازم به توضیح است که جناب آقای حمیدرضا خضوعی از مدیران با سابقه ادوار گذشته این هلدینگ بوده و بنا به شایستگی‌های فردی در مسئولیت مدیرعامل شرکت مارگارین منصوب و هم اکنون مشغول به خدمت می باشند و با توجه به سوابق اجرایی مشارالیه، هرگونه انتساب ایشان به شرکت‌های رقیب، از جمله هلدینگ افراشته‌پور قویاً تکذیب می‌گردد. ضمناً رئیس هیأت مدیره شرکت مارگارین (جناب آقای مقداد بابائی)، دارای مدرک کارشناسی‌ارشد در رشته حسابداری بوده و تاکنون توفیق طی تحصیلات حوزوی را نداشته‌اند.


۶-    درخصوص انتصاب آقای مهدی روحانی بعنوان مدیرعامل شرکت صنایع بسته‌بندی ایران، لازم به توضیح است که نامبرده از سنوات قبل و پیش از حضور جناب آقای مرادی به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت مذکور مشغول فعالیت بوده و با توجه به شرایط بحرانی آن شرکت، از جمله توقف تولید به دلیل مشکلات مالی، تشکیل پرونده‌های سنگین قضائی، و همچنین اعتصابات پی در پی کارگری، و از سوی دیگر، شناخت و اشراف نامبرده نسبت به وضعیت شرکت، بعنوان مدیرعامل انتخاب گردید، لکن به رغم جانبازی ۵۰ درصدی نامبرده و شمول استثناء مقرر در قانون منع بکارگیری بازنشستگان، به منظور تمکین از نظریه تفسیری صادره از سوی مراجع نظارتی مبنی بر لزوم احراز درجه جانبازی به میزان بیش از پنجاه درصد، نسبت به جایگزینی ایشان با وجود تمام شایستگی‌ها اقدام گردیده است.


۷-     در خصوص مطلب مطروحه مبنی بر در اختیار قرار دادن خودرو‌های شرکت به مدیران بانک ملی گفتنی است از زمان حضور دکتر مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر هیچ خودرویی در اختیار هیچ نهاد و از جمله بانک ملی قرار نگرفته است.
 
 مع‌الوصف طرح این گونه مسائل در فضای رسانه‌ای در حالی صورت می‌پذیرد که شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکت‌های تابعه آن طی سنوات گذشته، با بحران‌های عدیده مالی، حقوقی و ... مواجه بوده که این شرایط، توقف تولید و تعطیلی برخی شرکت‌های مهم این گروه (از جمله شرکت مارگارین و شرکت صنایع بسته بندی ایران) و همچنین ایجاد زیان‌های بی‌سابقه در اکثر شرکت‌های گروه (از جمله در شرکت پاکسان به میزان ۲۱۷۰ میلیارد ریال، شرکت مارگارین ۵۴۳۳ میلیارد ریال، شرکت شکر شاهرود ۶۶۰ میلیارد ریال، صنایع بسته بندی ایران ۳۳۰ میلیارد ریال، شرکت به‌پخش ۷ میلیارد ریال و ...) را در پی داشته است.

در چنین شرایطی آقای مرادی با تکیه بر سوابق و تجربیات ارزشمند خود از جمله معاونت رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تأسیس و راه اندازی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، استانداری همدان و نیز سابقه هشت سال فرماندهی در جبهه‌های دفاع مقدس و ...، مسئولیت راهبری و هدایت این مجموعه معظم، ولی ورشکسته را برعهده گرفته و با استفاده از ظرفیت منابع انسانی گروه و شناسایی و به کارگیری مدیران متخصص و متعهد و با برنامه‌ریزی هدفمند و مبتنی بر ظرفیت‌های موجود، نه تنها زیان‌های مترتب بر شرکت¬ها را مرتفع نمودند، بلکه با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته طی تنها یکسال، موفق به افزایش ۳۰۰ درصدی سود خالص تلفیقی شرکت گردیده‌اند.


علاوه بر توفیقات چشمگیر و بی‌سابقه نظیر به سودرسانی ۲۵ شرکت زیان‌ده گروه، پیگیری و استیفاء حقوق شرکت ها در پرونده‌های مهم قضایی، تأمین مالی و احیاء وضعیت اقتصادی شرکت ها و ...، موفق به اخذ مجوز ۳۳ درصدی سهامداری بانک اقتصاد نوین (به عنوان اوّلین شرکت دارای مجوز سهامدار بانک خصوصی) گردیده که این مهم موجب اثرات مثبت چندهزار میلیارد تومانی در سود‌آوری این شرکت و افزایش قابل توجه منافع سهامداران مربوطه شده و بدیهی است که ثمرات مالی این موفقیت بزرگ، در سال‌های آتی به مراتب بیشتر نیز خواهد گردید.

علی‌ایحال از جامعه رسانه‌ای کشور انتظار می‌رود، در شرایط سخت اقتصادی کنونی که تمامی تلاش  مدیران و کارکنان این شرکت معطوف به عملیاتی نمودن تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید است با انعکاس موفقیت بخش¬های مختلف صنایع تولیدی کشور، مراتب امید‌آفرینی آحاد هم میهنان عزیز را فراهم آورند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...