فرار موفق پنج زندانی از یک زندان فوق امنیتی

پنج زندانی با جرایم سنگین روز شنبه توانستند از یک زندان فوق امنیتی در پرتغال فرار کنند.
کد خبر: ۱۲۵۸۴۲۹
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸ 08 September 2024
|
2836 بازدید


 به گزارش تابناک، بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز این پنج زندانی که شامل دو پرتغالی، یک بریتانیایی، یک آرژانتینی و یک گرجستانی بودند روز شنبه از زندان فوق امنیتی واله ده جودوس در حدود ۳۰ کیلومتری شمال لیسبون فرار کردند.

به گفته سرویس زندان پرتغال، این افراد که همگی مرد بودند بین ۳۳ تا ۶۱ سال سن داشتند و در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی توانستند با کمک خارجی و از طریق پرتاب نردبانی که به زندانیان اجازه می‌داد از دیوار بالا بروند از این زندان فرار کنند.

پلیس پرتغال اعلام کرده که همه نیروهای خود را برای دستگیری این افراد به کار می‌بندد و گزارش‌ها و هشدارهای لازم به نیروهای این نهاد جهت یافتن هرچه سریعتر این پنج مرد صادر شده است.

سنگین‌ترین جرم‌ها را دو زندانی پرتغالی داشتند و به دلیل کارهایی چون قاچاق مواد مخدر، فعالیت‌های جنایتکارانه، آدم‌ربایی و سرقت در حال گذراندن ۲۵ سال حبس خود بودند. سه نفر دیگر هم با جرایمی چون دزدی، آدم ربایی و سرقت در این زندان محبوس بودند.

هنوز مشخص نیست در آن ساعت روز نگهبانان زندان کجا بودند و چطور این افراد توانسته‌اند به این راحتی از زندان فرار کنند اما انتشار این خبر بار دیگر به انتقادها از دولت به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری در این حوزه شدت بخشیده است.

فردریکو مورایس، رئیس اتحادیه زندانبانان در این خصوص گفت: کسی که اینجا شکست خورده دولت پرتغال است چرا که ما مدت‌هاست که از کمبود نگهبان و کاهش بودجه‌ها در این حوزه گفته‌ایم. اتفاقاتی که باعث به خطر افتادن امنیت می‌شوند.

وزارت دادگستری پرتغال، که بر سیستم زندان نظارت دارد، به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده است.

بر اساس وب سایت زندان واله ده جودوس این مرکز ظرفیت ۵۶۰ زندانی را دارد و یک زندان فوق امنیتی در نظر گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟