اخراج شش دیپلمات انگلیسی از روسیه به جرم جاسوسی

روسیه شش دیپلمات انگلیسی را که متهم به جاسوسی و خرابکاری شده‌اند، اخراج کرد.
کد خبر: ۱۲۵۹۳۳۱
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵ 13 September 2024
|
1274 بازدید

اخراج شش دیپلمات انگلیسی از روسیه به جرم جاسوسی

به گزارش تابناک، رویترز نوشت: سرویس اطلاعات روسیه موسوم به اف‌اس‌بی امروز جمعه اعلام کرد: اعتبارنامه شش دیپلمات سفارتخانه انگلیس را در مسکو تمدید نمی‌کند.

اف‌اس‌بی که جانشین کا‌گ‌ب زمان شوروی است در بیانیه خود اعلام کرد: اسناد و شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد بخشی در وزارت خارجه انگلیس که مسئول اروپای شرقی و آسیای مرکزی، مسئولیت «تشدید اوضاع سیاسی و نظامی» را در روابط روسیه با دیگران همراه با تضمین شکست استراتژیک روسیه در جنگ علیه اوکراین برعهده دارد. بنابراین، حقایق فاش شده این زمینه را فراهم می کند که فعالیت دیپلمات های بریتانیایی که از سوی این اداره به مسکو فرستاده شده اند، امنیت فدراسیون روسیه را تهدید کنند. به همین خاطر تایید صلاحیت شش نفر از اعضای بخش سیاسی سفارت بریتانیا در مسکو که در اقدامات آنها نشانه هایی از جاسوسی و خرابکاری کشف شد تمدید نخواهد شد.»

در همین رابطه خبرگزاری دولتی تاس به نقل از ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که فعالیت های سفارت بریتانیا در مسکو بسیار فراتر از کنوانسیون دیپلماتیک بوده و آنها به انجام فعالیت های عمدی برای آسیب رساندن به مردم روسیه متهم هستند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟