اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد

رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که رژیم صهیونیستی با حملات اخیر در لبنان نشان داد که قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد.
کد خبر: ۱۲۶۰۹۷۶
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲ 21 September 2024
|
617 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان گفت که این اقدام نشان داد که تل‌آویو قصد دارد تا جنگ را در منطقه گسترش دهد و کشورهای غربی باید علیه اقدامات اسرائیل، «گام‌های بازدارنده» بردارند.

اردوغان که در نشستی خبری با اشاره به اینکه جنگ غزه در رأس موضوعات سخنرانی سه‌شنبه وی در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود، گفت: برای آنکه جنگ در منطقه ما به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل نشود، فشارها بر اسرائیل باید بیش از پیش تشدید شود.

وی درباره حملات این هفته رژیم صهیونیستی علیه لبنان از جمله انفجار دستگاه‌های ارتباطی و پیجرها در این کشور به دست اسرائیل و شهادت دست کم ۳۹ نفر نیز اضافه کرد: زمان آن فرارسیده است تا تمام کشورها با مأموریت صیانت از صلح جهانی، راه‌حل‌هایی را برای متوقف کردن اسرائیل ارائه کنند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: به منظور پایان دادن به این ظلم که حدود یک سال است که جریان دارد و برقراری آتش‌بس دائمی و اطمینان از جریان بی‌وقفه کمک‌های بشردوستانه (به غزه)، همه ما، تمام جهان و به ویژه سازمان ملل وظایف سنگینی بر دوش داریم.

ترکیه اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم و تمام تجارت خود با اسرائیل را متوقف کرده و برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به اتهام نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری، درخواست داده است.

در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، بیش از ۴۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. اشغالگران در این مدت از حمله به بیمارستان‌ها، مساجد، ساختمان‌های مسکونی و مدارس نیز دریغ نکرده و به‌تازگی نیز در جنایتی دیگر علیه بشریت، بیروت را هدف بمباران قرار داده‌اند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات