ارزیابی استانداران یک سال پس از انتصاب

وزیر کشور گفت: استانداران جدید پس از گذشت یک سال از انتصاب و فعالیت آنان بر اساس شاخص‌هایی ۱۰ گانه‌ ارزیابی خواهند شد.
کد خبر: ۱۲۶۵۰۶۹
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵ 12 October 2024
|
581 بازدید

 

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اسکندر مومنی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید خراسان رضوی در مشهد افزود: دکتر پزشکیان در برنامه های خود راهبردهایی را مشخص کردند که از جمله آنها تشکیل دولت "وفاق ملی" بود و بر همین اساس کابینه نیز شکل گرفت و انتخاب استانداران نیز بر همین اساس بوده است.

وی اضافه کرد: در این راستا شاخص هایی برای انتخاب استانداران تعیین شد سپس کارگروهی متشکل از خبرگان و افرادی که سال‌های طولانی در سمت های مختلف مسوولیت داشتند تشکیل شد و پیشنهادهایی را برای انتخاب استانداران مطرح کرد و از طرف دیگر پیشنهادهایی هم از دل هر استان از سوی تشکل‌ها و مجمع نمایندگان هر استان در مجلس شورای اسلامی و سایر بخش‌ها ارائه شد.

وزیر کشور با بیان این که برای انتخاب استاندار در برخی استان‌ها تا ۴۰ پیشنهاد مطرح شده بود گفت: مجموع این پیشنهادها در کارگروه مزبور براساس شاخص‌های معین، ارزیابی شد و در هر مرحله از ارزیابی تعداد افراد کمتر می شد تا این که در نهایت یک فرد با بیشترین امتیاز در شاخص ها از سوی کارگروه انتخاب و به هیات دولت معرفی شد.

مومنی اظهار کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که همه استانداران بر همین سبک و سیاق انتخاب شدند و رییس جمهوری نیز به وزارت کشور اعتماد کرد و انتخاب این وزارتخانه را به عنوان استانداران جدید استان‌ها مورد تایید قرار داد.

وی ادامه داد: پیشنهادها برای استاندار یک استان از بخش‌های مختلف آمده بود و به یک جناح یا گروه خاص تعلق نداشت، هیچ دخالتی نیز در این زمینه انجام نگرفت و همه انتخاب بر اساس سبک و سیاقی که گفته شد انجام گرفت و رییس جمهوری حتی برای استان خودشان هم پیرو همین سبک و سیاق بودند.

وزیر کشور گفت: برای خراسان رضوی نیز چند پیشنهاد از بخش‌های مختلف و همچنین مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، کارگروه مربوطه پیشنهادها را بررسی کرد و پس از ارزیابی "غلامحسین مظفری" بیشترین امتیاز را به دست آورد.

مومنی به سابقه مسوولیت خود در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: من ۲۳ سال قبل در این استان توفیق خدمتگزاری به مردم را داشتم که آن زمان آقای مظفری معاون استاندار بود و ایشان را می شناختم و این ارتباط ادامه داشت و من به انتخاب آقای مظفری به عنوان استاندار خراسان رضوی تمایل داشتم اما ابراز نکردم و گذاشتم مسیرش خود به خود طی شود و در نهایت هم ایشان انتخاب شد.

وی اظهار کرد: ارزیابی پیشنهادها برای انتخاب استاندار براساس وفاق ملی صورت گرفت، اسم آقای مظفری هم در لیست نمایندگان مجلس و هم در لیست تشکل‌ها و ستادها بود و وفاق جمعی خوبی برای انتخاب ایشان به عنوان استاندار خراسان رضوی به وجود آمد و بازخوردها از فضای مجازی و رسانه ها در خصوص انتخاب ایشان نیز مثبت بود.

مومنی از "مظفری" به عنوان فردی ایثارگر و از زمره خانواده شهدا یاد کرد و گفت: ایشان متناسب با حوزه مسوولیت خود، تحصیلات مرتبط دارد و از تجربیات ارزشمندی نیز در این زمینه برخوردار است و امیدواریم دانش و تجربیات ایشان در استان زادگاهشان منجر به رشد و بالندگی استان شود.

شرایط کنونی خراسان رضوی شایسته مردم آن نیست

وزیر کشور گفت: منکر تلاش‌های گذشته برای ارتقای جایگاه خراسان رضوی نیستیم اما معتقدیم شرایط کنونی، شایسته این استان و مردم سرافراز این خطه نیست و آنان شایستگی بیشتری دارند و باید تلاش کنیم این استان به جایگاه واقعی خود برسد.

مومنی ادامه داد: خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی دارد که بزرگترین آن وجود آستان مقدس امام رضا(ع) است، ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری و وجود مشاهیر بزرگی مانند فردوسی و عطار و خیام، همجواری با ۲ کشور، وجود معادن بسیار و غنی و حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر فرصت‌های خوبی است که می تواند به رشد و بالندگی این استان کمک کند.

وی افزود: در کنار آن خراسان رضوی با چالش‌هایی مانند کم آبی، گسترش حاشیه نشینی، ضعف زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های ارتباطی و حضور اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز نیز مواجه است.

وزیر کشور گفت: ساماندهی اتباع بیگانه و حاشیه نشینی در مشهد باید در اولویت کار استاندار خراسان رضوی و مسوولان مربوطه قرار گیرد تا با وفاق ملی و همبستگی این مشکلات و چالش‌ها را حل کنند.

مومنی افزود: مهمترین توصیه های من و رییس جمهوری به استانداران به ویژه آقای مظفری استاندار جدید خراسان رضوی این است که وفاق ملی و همدلی برای همه بخش‌های جامعه نیاز است که رییس جمهوری تعهد به این شعار را در راس دولت به شکل صادقانه در انتخاب اعضای کابینه نشان دادند که باید آن را به همه بخش‌ها تعمیم داد.

مومنی اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم در اداره کشور باید در اولویت قرار گیرد و نباید آن گونه باشد که فقط خواهان حضور مردم در انتخابات باشیم بلکه باید فرصت مشارکت در اداره کشور برای همه فراهم شود.

کشوری که فعال اقتصادی اش در پیچ و خم های اداری گرفتار شود، پیشرفت نمی‌کند

وزیر کشور مردم‌داری و مردم محوری، حضور در صحنه و در کنار مردم بودن، احترام به مردم و در نظر گرفتن حرمت آنان را از بزرگترین مطالبات دولت از مجموعه کارگزارانش دانست و گفت: به هیچ عنوان بی احترامی و در نظر نگرفتن شان مردم قابل قبول نیست، باید برای مردم عدالت و فرصت‌های برابر ایجاد کرد تا همه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بتوانند در یک فرصت برابر در اداره کشور سهیم باشند.

مومنی افزود: مردم باید نگاه عدالت محورانه مسوولان را در معیشت و زندگی و سفره شان ببینند و در این راستا هیچ راهی جز پیشرفت اقتصادی با نگاه ویژه دولت به بخش خصوصی و تولید نیست و هر کشوری که به بخش خصوصی، سرمایه گذار و کارآفرین خود با احترام بنگرد مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که سرمایه گذار، تولیدکننده و کارآفرین در پیچ و خم‌های اداری به دنبال حل مشکل خود با دوایر دولتی و اداری معطل بماند و باید از بخش خصوصی در اداره ها با احترام یاد شود و برای رفع مشکلات باید به سراغ فعالان این بخش رفت.

وزیر کشور گفت: پیشرفت اقتصادی در کشور اتفاق نمی افتد مگر آن که تمام فکر و ذکر بخش خصوصی معطوف به کسب و کار و تولید باشد نه آن که وقت و ذهنش صرف گذر از پیچ و خم های اداری شود.

در پایان این آیین، وزیر کشور حکم انتصاب "غلامحسین مظفری" را به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی به وی اعطا و از خدمات "یعقوبعلی نظری" استاندار سابق نیز قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟