علت آتش سوزی بازار آهن توسط شهردار اعلام شد

شهردار تهران در تشریح علت حادثه آتش سوزی بازار آهن شادآباد گفت: جوشکاری غیر اصولی و سرایت آتش ناشی از آن به انبار چسب، علت این آتش‌سوزی بوده است.
کد خبر: ۱۲۶۶۰۳۴
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ 16 October 2024
|
1293 بازدید

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی به صورت ناایمن اقدام به جوشکاری کرده که آتش به انبار چسب سرایت کرده و منجر به آتش سوزی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: آتش سوزی فوق‌العاده شدید بود و ما نیروهای بیشتر ایستگاه‌های آتش نشانی را برای خدمات رسانی و اطفای حریق بسیج کردیم، جانفشانی آتش نشانان و لطف خدا موجب شد که آتش بیشتر از آن سرایت نکند.

زاکانی تعداد مجروحان این حادثه را هفت نفر اعلام کرد و ادامه داد: بر اثر این حریق ۲۰۰ مغازه در آتش سوخت و سه نفر نیز فوت شدند که البته آنها خود را محبوس کرده بودند.

شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا به بازار شادآباد اخطار لازم ایمنی داده شده بود، اعلام کرد: بله اخطار لازم را دریافت کرده بودند.

آتش سوزی بازار آهن شادآباد که اوایل هفته جاری اتفاق افتاد و خسارت زیادی به کسبه وارد آورد.

۱۶ هزار ساختمان ناایمن هدف گذاری شده‌اند

زاکانی درباره تدابیر ایمنی مدیریت شهری راجع به ساختمان‌های ناایمن شهر هم گفت: ۱۶ هزار ساختمان بالای ۶ طبقه ناایمن هدف گذاری کردیم و در حال بررسی هستیم تا برای بازسازی یا نوسازی آنها اقدام شود.

وی با بیان اینکه پنج هزار واحد ساختمان ناایمن پر خطر در پایتخت شناسایی شده است، افزود: این اقدام از سال گذشته در مدیریت شهری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، در گذشته در خصوص بازسازی یا نوسازی ساختمان‌های ناایمن بررسی لازم صورت می‌گرفت اما اکنون ۸ دستگاه مهم کشور با شهرداری به طور هماهنگ در حال بررسی هستند که ۳ دستگاه آن مربوط به شهرداری است.

شهردار تهران یادآور شد: ساختمان علاالدین یکی از همین ساختمان‌های ناایمن است که در حال استحکام آن هستیم البته باید بررسی شود ببینیم استحکامش نیاز به نوسازی دارد یا بازسازی.

وی در پاسخ به این سوال که ساخت مسکن در پایتخت به کجا رسید؟ گفت: ساخت مسکن آغاز شده اکنون بیش از ۵۰۰ هزار مسکن فرسوده را داریم که ۳۰۰ هزار آن را به مرحله صدور پروانه رساندیم مابقی کار ساخت با سازنده است و اختیار دارد از زمان صدور پروانه کار را شروع کند یا نکند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟