حكم مرگ براي متهم كر و لال

مرد در پاسخ به اين اتهام گفت: من محسن را از قبل مي‌شناختم. روز وقوع جنايت او را سوار بر يك نيسان ديدم كه مدعي شد آن را خريده است اما پولي ندارد و مي‌خواهد بنزين موجود در كارتش را بفروشد. با هم به پمپ بنزين رفتيم چون او كر و لال بود بنزينش را براي او فروختم به خاطر همين هم فيلم من در دوربين پمپ بنزين ثبت شده است.
کد خبر: ۱۶۳۷۰۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۵ 10 May 2011
|
6509 بازدید
تهران امروز: مرد كر و لالي كه متهم به قتل راننده يك نيسان است مدعي شد كه به خاطر اينكه درست حرف‌هاي ديگران را متوجه نمي‌شود اين جنايت روي دوشش افتاده است.

در ابتداي اين جلسه كه در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد نماينده دادستان با خواندن كيفرخواست گفت: 4 سال پيش زني به پليس شهرستان بومهن مراجعه كرده و از ناپديد شدن همسر خود به نام يقين علي خبر داد. اين زن به پليس گفت شوهرش صبح روز حادثه طبق عادت هميشگي براي كار با وانت نيسان خود از منزل خارج شده ولي ديگر هيچ خبري از وي نشده است.

مدتي پس از اين شكايت پليس جسد سوخته مردي را پيدا كرد كه قد و قامت آن با اندازه قامت مرد مفقود شده يكي بود به همين خاطر جنازه توسط همسر يقين علي مورد بازديد قرار گرفت و اين زن از روي دندان‌هاي مصنوعي شوهرش، او را شناسايي كرد.

با تشكيل پرونده‌اي براي اين موضوع و بررسي كارآگاهي روي جسد، به قتل رسيدن يقين علي محرز شده و پرونده به كارآگاهان ويژه قتل سپرده شد.پليس در يكي از اولين اقدامات خود كارت سوخت مقتول را مورد رديابي قرار داد و متوجه شد كه براي آخرين بار با اين كارت در پمپ بنزيني در بومهن سوخت گيري شده است.

كارآگاهان با همين سرنخ به پمپ بنزين مورد نظر رفته و فيلم دوربين مداربسته آنجا را مورد بازبيني قرار دادند. آنها در اين فيلم مردي را مشاهده كردند كه در حال فروش بنزين نيسان مورد نظر است. اين مرد شناسايي شده و سرانجام بازداشت شد.

وي كه ابراهيم نام داشت هر گونه اطلاع از جنايت مورد نظررا رد كرده و گفت اين بنزين را از كارت سوختي كه دوست معلول وي به نام محسن به او داده دريافت كرده است.

با راهنمايي‌هاي ابراهيم، محسن به سرعت بازداشت شده ولي چون كر و لال بود يكي از كارشناسان بهزيستي در جلسه بازجويي وي شركت كرد تا پل ارتباطي بين وي و باز جوي پرونده باشد.

متهم در جسله بازجويي به اين جنايت اعتراف كرد و قتل يقين علي را بر گردن گرفت در ادامه دادگاه، نماينده دادستان گفت: من به عنوان نماينده دادستان براي متهم تقاضاي مجازات دارم.

سپس فرزندان مقتول در جايگاه حاضر شده و قصاص متهم را خواستار شدند اما نوبت به متهم كه رسيد وي ضمن رد ارتكاب قتل خود آنرا به گردن دوستش انداخت و گفت: روز حادثه من و ابراهيم با هم بوديم. ساعت حدود 2 نيمه شب بود و ما در بيابان بوديم كه ابراهيم گفت روي تپه منتظر او باشم. خودش رفت و دقايقي بعد برگشت، فكر كنم او در اين فرصت يقين علي را كشته است.

سپس قاضي پرونده از ابراهيم خواست در اين باره توضيح دهد كه اين مرد در پاسخ به اين اتهام گفت: من محسن را از قبل مي‌شناختم. روز وقوع جنايت او را سوار بر يك نيسان ديدم كه مدعي شد آن را خريده است اما پولي ندارد و مي‌خواهد بنزين موجود در كارتش را بفروشد. با هم به پمپ بنزين رفتيم چون او كر و لال بود بنزينش را براي او فروختم به خاطر همين هم فيلم من در دوربين پمپ بنزين ثبت شده است. من كشاورزم و تمام فكر و ذكرم مزرعه‌ام است. سرم در كار خود است، كاري به كار كسي هم ندارم و بي‌گناه درگير اين پرونده شده‌ام؛‌محسن قاتل است.

در پايان جلسه اما هيات 5 نفره قضات ادعاي متهم را مردود دانسته و وي را به جرم قتل عمد به قصاص، و به جرم سرقت و جنايت به 10 سال حبس محكوم كرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟