زندگي باند لاك‌پشت‌هاي شيشه‌اي درخانه مالباختگان

عضاي باند با طعمه قرار دادن 2 زني كه عضو باند هستند، پس از پرسه زدن در نقاط مختلف و ارتباط با صاحبخانه‌ها، اطلاعات مربوط به خانواده‌ آنها را جمع‌آوري كرده و با اطلاع از اين كه آنها مدتي به مسافرت مي‌روند، با ورود به اين خانه‌ها، چند روزي را در آنجا زندگي كرده و سپس با نزديك شدن به زمان بازگشت صاحبخانه، تمامي لوازم موجود را سرقت كرده و از محل متواري شده‌اند.
کد خبر: ۱۶۷۶۰۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵ 29 May 2011
|
3673 بازدید
جام جم: 6 عضو باند موسوم به لاك‌پشت‌ها كه در غياب اعضاي خانواده‌ها، پس از چند روز زندگي در خانه آنها، لوازم موجود را سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.

اعضاي اين باند 2 زن جوان را طعمه قرار مي‌دادند و با اطلاع از مسافرت صاحبخانه‌ها وارد منازل آنها مي‌شدند و پس از چند روز زندگي در اين خانه‌ها، با سرقت وسايل موجود متواري مي‌شدند.

رسيدگي به اين پرونده هنگامي در دستور كار ماموران پليس آگاهي تهران قرار گرفت كه چند روز پيش مردي هراسان با حضور در شعبه 5 دادياري دادسراي جنايي از سارقان منزلش شكايت كرد.شاكي به داديار موسوي گفت:‌وقتي به اتفاق اعضاي خانواده‌ام به شهرستان رفته بوديم، ‌يك هفته بعد از طريق يكي از همسايه‌ها متوجه شديم در غياب ما، لوازم خانه‌مان سرقت شده است.شاكي افزود: با دريافت اين خبر، سراسيمه خود را به تهران رساندم و با ورود به خانه متوجه شدم سارقان در يك هفته گذشته در خانه‌ام سكونت كرده و سپس با سرقت تمام لوازم منزل از جمله يك دستگاه خودروي پژو كه در حياط خانه بود، محل را ترك كرده‌اند.

شروع تحقيقات

در پي اين شكايت از سوي داديار موسوي دستور تحقيق و پيگيري در اين زمينه صادر و جستجوي پليسي براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز شد.

در حالي كه تحقيق در اين زمينه ادامه داشت، يكي از واحدهاي گشت انتظامي حوالي پل گيشا به يك دستگاه خودروي پژو ظنين شده و وقتي شماره آن را از مركز پليس استعلام كرد، متوجه شد، پلاك نصب شده متعلق به خودروي پرايد است.با توقيف اين خودرو و دستگيري يك زن و مرد، تحقيق از آنها آغاز شد.

زن و مرد متهم در تحقيقات اعتراف كردند، از اعضاي يك باند سرقت (معروف به باند لاك‌پشت‌ها) هستند كه همه اعضاي باند اعتياد شديدي به مواد مخدر صنعتي شيشه دارند.

متهمان گفتند: اعضاي باند با طعمه قرار دادن 2 زني كه عضو باند هستند، پس از پرسه زدن در نقاط مختلف و ارتباط با صاحبخانه‌ها، اطلاعات مربوط به خانواده‌ آنها را جمع‌آوري كرده و با اطلاع از اين كه آنها مدتي به مسافرت مي‌روند، با ورود به اين خانه‌ها، چند روزي را در آنجا زندگي كرده و سپس با نزديك شدن به زمان بازگشت صاحبخانه، تمامي لوازم موجود را سرقت كرده و از محل متواري شده‌اند.

در پي اين اعترافات مشخص شد، اين دو نفر از سارقاني هستند كه در غياب يك مالباخته اموال او را همراه خودرويش سرقت كرده و با پلاك جعلي از خودروي او استفاده مي‌كرده‌اند.

دستور دستگيري

با تحقيق اوليه توسط داديار جنايي از 2 متهم دستگير شده، دستور بازداشت ديگر اعضاي باند صادر شد. در مرحله بعدي ماموران 4 عضو ديگر اين باند را كه 3 مرد و يك زن هستند، دستگير و به دادسراي جنايي منتقل كردند.

يكي از متهمان در اعترافات خود گفت: پول‌هاي به دست آمده از فروش اموال سرقتي را صرف خريد شيشه كرديم و در مرحله ديگري از سرقت‌ها، از فردي كه اموالش را دزديده بوديم، قصد اخاذي داشتيم تا مقداري از اموالش را به او پس دهيم كه متوجه شديم پليس ما را تحت تعقيب قرار داده است.متهم افزود: در يك فقره از سرقت‌ها نيز پس از به آتش كشيدن خودروي مالباخته، از پلاك آن براي خودروي دزدي ديگر استفاده كرديم و....

با اعترافات اعضاي اين باند، مشخص شد 5 نفر از آنها سابقه كيفري در ارتباط با سرقت و خريد و فروش مواد مخدر دارند و سركرده باند، مرتضي معروف به لاك‌پشت است كه بارها بر سر تقسيم اموال دزدي با ديگر اعضاي باند درگيري داشته است.

قاضي موسوي دستور ادامه تحقيق از متهمان را صادر كرده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟