تشدید برخورد با بد پوششی از 25 خرداد

وی گفت: نیروی انتظامی در برخورد با این افراد کوتاه نیامده است، بلکه با مشاهداتی که در سطح کشور انجام شد، کمی به دلیل مناسب بودن حجاب برخوردها را کمتر کرد، ولی به تازگی این مسأله پررنگ تر شده که از 25 خرداد، طرح مقابله با بد پوششی در کشور تشدید می شود.
کد خبر: ۱۶۹۱۴۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹ 07 June 2011
|
14260 بازدید
سرویس اجتماعی «تابناک» ـ جانشین فرماندهی نیروی انتظامی از آغاز تشدید طرح مقابله با بدپوششی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این طرح بدحجابها سابقه دار شده و با تولید کنندگان لباس های زننده و همچنین تولید کنندگان آسیب های صوتی برخورد می شود.

به گزارش «تابناک»، سردار احمدرضا رادان، روز سه شنبه در نشست خبری از آغاز تشدید طرح برخورد با بدپوششی و آلودگی صوتی در کشور خبر داد و افزود: با آغاز فصل تابستان، دغدغه های مسئولین، مردم و علما در موضوع بدپوششی بیشتر می شود و آنها توقع دارند نیروی انتظامی سهم خود را ادا کند.

وی گفت: نیروی انتظامی در برخورد با این افراد کوتاه نیامده است، بلکه  با مشاهداتی که در سطح کشور انجام شد، (مناسب بودن حجاب) برخوردها را کمتر کرد، ولی به تازگی این مسأله پررنگ تر شده که از 25 خرداد طرح مقابله با بد پوششی در کشور تشدید می شود.

جانشین فرماندهی ناجا ادامه داد: لباس تنگ برای زنان و مردان، روسری هایی که از دو طرف موی زنان پیدا باشد، مانتوهای کوتاه، لباس های زننده و نمادهایی که نشان دهنده جریان های انحرافی و گروه های شیطان پرستی است، برای مردان از ملاک های بدپوششی بوده که با آنها برخورد می شود.

همچنین همه تولید کنندگان و توزیع کنندگان دارای مجوز و زیرزمینی که در حوزه پوشاک فعال هستند، شناسایی شده و در مورد تولید البسه زننده به آنها اخطار داده شده است؛ بنابراین، از 25 خرداد به بعد در صورت تولید یا توزیع اداره اماکن با آنها برخورد می کند.

سردار رادان از حضور تیم های ویژه موتور سوار، راهنمایی و رانندگی و انتظامی در بزرگراه ها و بلوارها خبر داد و افزود: با خودروهایی که راننده یا سرنشینان آن حجاب را رعایت نکنند، برخورد کرده و خودرو به مدت یک هفته توقیف و افراد بدحجاب به پلیس امنیت اخلاقی منتقل شده و پس از ارشاد و مشاوره، سوابق آنها در بانک اطلاعاتی نیروی انتظامی به عنوان سابقه انتظامی لحاظ می شود که البته جزو سابقه سوء نیست.

وی با اشاره به اینکه افراد بدپوشش، چهار برابر بیشتر از افراد با حجاب توسط اراذل و اوباش مورد مزاحمت قرار می گیرند، گفت: از 25 خرداد حتی با افرادی که در درون خودرو یا در کوچه و خیابان و پارک ها اقدام به سگ گردی می کنند، هم برخورد می شود.

سردار رادان از تبدیل شدن برخی از نقاط استان های شمالی به حیات خلوت ناهنجاری ها خبر داد و افزود: با آغاز تعطیلات تابستانی، برخی از افراد در سواحل شمالی کشور شئونات اسلامی را رعایت نکرده و اقدامات ناهنجاری انجام می دهند که نیروی انتظامی با استفاده از نیروهای کمکی، استان های گیلان و مازندران را تحت پوشش کامل طرح تشدید امنیت اخلاقی قرار می دهد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در پاسخ به این که این طرح موجب بازتاب منفی از سوی رسانه های بیگانه است، گفت: جوسازی خارجی همراه با این مأموریت است و نیروهایی که اعم از زن و مرد در این طرح مجری هستند، آموزش های ویژه ای را در برخورد با افراد بدپوشش گذرانده اند تا حقوق شهروندی همراه با ادب واحترام و تکریم محقق شده و از سوی دیگر، تکلیف شهروندی هم باید توسط شهروندان در احترام با مأمورین محقق شود.

وی افزود: نیروی انتظامی از 25 خرداد، پلیس پاک را تشکیل داده و همچنین در طول جاده ها و راه های برون شهری هم به معضل بدپوششی توجه می شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟