راز مرگ مرد مسافر در سينه دزد شياد

روز اول مرداد سال جاري در مقابل پايانه غرب پرسه مي‌زدم. يك مرد ميانسال مسافر كه از اتوبوس پياده شد را ديدم و با مراجعه به وي، با او گفت‌وگو كردم. با جلب اعتماد او متوجه شدم مرد مسافر بيمار است و قصد رفتن به بيمارستان را دارد. متهم اضافه كرد: در جريان گفت‌وگو با مرد بيمار، به او صبحانه داده و يك ليوان چاي مسموم به او تعارف كردم كه او با خوردن چاي بيهوش شد.
کد خبر: ۱۹۳۱۰۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲ 27 September 2011
|
5180 بازدید
جام جم: در ادامه تحقيقات از مردي كه با تعارف آبميوه‌هاي مسموم، مسافران را بيهوش مي كرد و اموالشان را مي‌دزديد، مشخص شد او در جريان اين سرقت‌ها، مرد مسافري را كشته است.

در روزهاي پاياني مرداد سال جاري، در پي مراجعه چند مرد شهرستاني به كلانتري 209 پايانه غرب تهران و شكايت آنها از يك مرد ميانسال به اتهام تعارف نوشيدني مسموم و سرقت پول و اموالشان، تحقيقات براي دستگيري متهم آغاز شد.

در مرحله بعدي تحقيقات، ماموران دزد فراري را هنگام رفت‌وآمد به پايانه غرب شناسايي و او را دستگير كردند.

در بررسي از ساك همراه متهم، اسناد و مدارك متعلق به افراد مختلف به دست آمد. به اين ترتيب متهم براي تحقيقات تكميلي در اختيار ماموران پايگاه پنجم پليس آگاهي قرار گرفت. ماموران با استعلام از سامانه پليس متوجه شدند متهم اسماعيل نام دارد و از سال 70 تا 86 به اتهام برقراري ارتباط پنهاني با يك زن غريبه، تشكيل باند فساد، خريد و فروش مشروبات الكلي و سرقت چند بار زنداني شده است.

متهم در تحقيقات اعتراف كرد كه با شناسايي افراد شهرستاني در پايانه غرب تهران،‌ آنها را فريب داده و با جلب اعتمادشان و تعارف نوشيدني مسموم آنها را بي‌هوش كرده و اموال، مدارك و پول‌هايشان را دزديده است.

در حالي كه تحقيقات از متهم ادامه داشت، ده‌ها نفر با حضور در پليس آگاهي و مواجهه حضوري با وي، او را شناخته و از متهم شكايت كردند.

به اين ترتيب با افزايش شكايت‌ها، روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد.

ردپاي متهم در مرگ يك مسافر بيمار

تحقيقات از متهم در اين زمينه ادامه داشت تا اين‌كه مردي چند روز پيش با حضور در پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران، اطلاعاتي را در اختيار ماموران قرار داد كه معلوم شد متهم با تعارف نوشيدني مسموم مرتكب جنايت شده است.

با تحقيق از شاكي معلوم شد يكي از اقوام وي كه بيمار بوده، در بيمارستان جان باخته و پزشكان علت مرگ او را مسموميت اعلام كرده‌اند.

اعتراف به قتل

به اين ترتيب، متهم ـ اسماعيل ـ بار ديگر بازجويي شد و گفت: روز اول مرداد سال جاري در مقابل پايانه غرب پرسه مي‌زدم. يك مرد ميانسال مسافر كه از اتوبوس پياده شد را ديدم و با مراجعه به وي، با او گفت‌وگو كردم. با جلب اعتماد او متوجه شدم مرد مسافر بيمار است و قصد رفتن به بيمارستان را دارد. متهم اضافه كرد: در جريان گفت‌وگو با مرد بيمار، به او صبحانه داده و يك ليوان چاي مسموم به او تعارف كردم كه او با خوردن چاي بيهوش شد.

متهم گفت: در پي اين ماجرا، مرد مسافر را كنار يكي از اتوبوس‌ها رها كرده و با سرقت 200 هزار تومان پولي كه به همراه داشت، متواري شدم و...

ماموران براي اين‌كه اطمينان يابند مرد فوت شده همان مسافر به دام افتاده است، تصوير او را به متهم نشان دادند كه وي بلافاصله او را شناخت و گفت او همان مردي بوده كه توسط وي مسموم شده است.

با مشخص شدن اين موضوع، ماموران به تحقيق از مسوولان بيمارستاني كه مسافر در آنجا فوت كرده بود، پرداختند و مشخص شد او 12 روز در كما بوده و عاقبت تسليم مرگ شده است و علت آن نيز ناشي از مسموميت با نوشيدني بوده است. بنابر اين گزارش، مرد سارق به دليل يك فقره قتل عمدي در پرونده‌اش با دستور قضايي بازپرس شاهنگيان، در شعبه دوم دادسراي جنايي در اختيار ماموران اداره 10 پليس آگاهي تهران قرار گرفت تا ديگر ابعاد پرونده فاش شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟