«تبرئه» از قتل بعد از 7 سال زندان

کد خبر: ۲۵۹۰۸۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 19 July 2012
|
3296 بازدید
مردي كه هفت سال است به اتهام قتل در زندان به سر مي‌برد بعد از محاكمه به دليل نبود مدارك تبرئه شد.

به گزارش شرق، ماموران پليس شامگاه ششم دي سال 84 در جريان قتل نگهبان شركتي در منطقه فرخ‌آباد كرج قرار گرفتند. مقتول كه سعيد نام داشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جانش را از دست داده بود. ماموران همكار او را كه پويا نام داشت مورد بازجويي قرار دادند. اين مرد گفت: ما در شركت مشغول نگهباني بوديم كه متوجه شديم دو سارق كابل برق به آنجا آمده‌اند. من و سعيد آنها را دنبال كرديم. همين‌طور كه دنبال‌شان مي‌دويديم يكي از سارقان تيراندازي كرد. او پنج گلوله شليك كرد و من براي اينكه آسيب نبينم روي زمين خوابيدم. وقتي صداي تير تمام شد دوباره بلند شدم و دنبال آنها دويدم. سارقان به سمت من سنگ و آجر پرت مي‌كردند. به دليل اين پرتاب‌ها بود كه چراغ‌قوه‌ام شكست و بعد هم در تاريكي آنها را گم كردم. وقتي برگشتم متوجه شدم سعيد روي زمين افتاده است و ناله مي‌كند. همزمان با من يكي از همسايه‌ها به نام حسين هم سررسيد و ما با هم سعيد را به خانه حسين برديم. سعيد خيلي ناله مي‌كرد و مي‌گفت درد دارد. برايش آب‌قند درست كرديم اما حالش بهتر نشد. حسين پيراهن سعيد را بالا زد و ديديم خونريزي دارد. بلافاصله او را به درمانگاه رسانيدم. دكتري كه در درمانگاه بود گفت سعيد تير خورده و مرمي گلوله در شكمش گير كرده است. دكتر مرمي را بيرون كشيد اما همكارم چند دقيقه بعد فوت شد.

پويا ادعا كرد نديده‌ چه كسي به سمت سعيد تيراندازي كرده‌ است و حسين زودتر از او بالاي سر مقتول حاضر شده است. در ادامه حسين مورد بازجويي قرار گرفت. او هم با بيان اينكه نمي‌داند قاتل كيست، گفت: من صداي تيراندازي را شنيدم و از خانه بيرون رفتم و ديدم سعيد روي زمين افتاده است. فقط مي‌گفت درد دارد. همان موقع پويا رسيد و گفت دزد آمده ‌بود.
ماموران براي رازگشايي از اين جنايت 18 سارق سابقه‌دار كابل‌هاي برق را به عنوان مظنون قتل دستگير كردند ولي مدركي عليه هيچ‌كدام از آنها به دست نيامد تا اينكه مشخص شد حسين نيز در زمينه كابل‌دزدي سوء‌سابقه دارد به همين دليل به وي مشكوك شدند اما حسين هرگز اعتراف نكرد که به سمت مقتول شليك كرده است. با اين حال اين مرد بازداشت و از سوي بازپرس جنايي مجرم شناخته شد. با صدور كيفرخواست پرونده در اختيار قضات دادگاه كيفري استان البرز قرار گرفت و او ديروز در جلسه محاكمه بار ديگر ادعا كرد بي‌گناه است.

نماينده دادستان در ابتداي اين جلسه محاكمه در جايگاه حاضر شد و گفت از نظر دادسرا حسين مجرم است و درخواست صدور حكم قانوني كرد. در ادامه اولياي‌دم درخواست قصاص كردند و گفتند مي‌خواهند قاتل فرزندشان مجازات شود اما نمي‌دانند قاتل حسين است يا شخص ديگري.
مادر مقتول گفت: پسرم چند سالي بود كه ازدواج كرده‌بود و يك پسر سه‌ساله داشت. زماني كه پسرم كشته شد همسرش نوه‌ام را رها كرد و به خانه پدرش رفت. از آن وقت بچه پيش ماست و يتيم شده و من نمي‌دانم بايد با اين بچه چه كنم.

اين زن گفت: من در محل قتل نبودم و نمي‌دانم چه كسي پسرم را كشته است اما دادسرا مي‌گويد حسين قاتل پسرم است.

سپس متهم به دفاع از خود پرداخت. او گفت: هفت سال است بي‌گناه در زندان هستم، نمي‌دانم چه كسي تاوان عمر از‌دست‌رفته‌ام را مي‌دهد.

اين مرد در مورد روز حادثه گفت: من در آن شهرك كه سعيد و پويا نگهبان بودند زندگي مي‌كردم و آنها دوست من بودند. رابطه خوبي با هم داشتيم به همين دليل هم آن روز وقتي كه ديدم روي زمين افتاده به كمكش رفتم. او ناله مي‌كرد و مي‌گفت درد دارد، نمي‌توانست به خوبي حرف بزند، من هم از او خواستم چيزي نگويد. وقتي پويا آمد به من گفت دزد آمده ‌بود و سارقان شليك كردند اما گفت نديده است به سعيد تير بخورد. ما فكر مي‌كرديم سنگي يا چيزي به بدنش برخورد كرده باشد. او را به خانه من برديم و وقتي متوجه شديم زخمي شده وي را به درمانگاه رسانديم. من اصلا در جريان درگيري نبودم و هفت سال است كه بيگناه در زندان هستم. سپس هيات قضات با توجه به اينكه مدركي عليه متهم در پرونده نبود از اولياي‌دم خواستند در صورتي كه فكر مي‌كنند حسين قاتل است 50نفر را براي برگزاري مراسم قسامه معرفي كنند اما اولياي‌دم گفتند نمي‌توانند چنين كاري بكنند. به اين ترتيب هيات قضات ختم جلسه را اعلام و بعد از شور متهم را بي‌گناه شناختند و تبرئه كردند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟