انتخابات آمریکا: تجربه یک ملت در خواندن اذهان!

در شرایطی که مدت چندان زیادی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمانده، انتظار افکار عمومی آمریکا، ترسیم خطوط روشنی از سیاست‌ها توسط دو کاندیدای جمهوری‌خواه و دمکرات است. با این حال، روزنامه «واشنگتن پست» بر این باور است این خطوط تاکنون تا اندازه بسیاری مبهم مانده است.
کد خبر: ۲۷۴۷۸۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴ 25 September 2012
|
9277 بازدید
|
۲
در شرایطی که مدت چندان زیادی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمانده، انتظار افکار عمومی آمریکا، ترسیم خطوط روشنی از سیاست‌ها توسط دو کاندیدای جمهوری‌خواه و دمکرات است. با این حال، روزنامه «واشنگتن پست» بر این باور است این خطوط تاکنون تا اندازه بسیاری مبهم مانده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی درباره انتخابات آمریکا می‌نویسد: هرچند آنچه اکنون در این کشور در جریان است، شبیه یک رقابت انتخاباتی به نظر می‌رسد، گاهی این روند، شکل یک «تجربه ملی خواندن اذهان» را به خود می‌گیرد؛ یک بازی بزرگ حدس و گمان درباره آینده کشور.

بنا بر این گزارش، هر دو کاندیدا با پافشاری می‌گویند که رأی دهندگان در آستانه انجام انتخابی تاریخی میان دو دیدگاه کاملاً متمایز نسبت به زندگی آمریکایی هستند؛ اما هر دوی آنها از فراهم آوردن جزییات و ویژگی‌های مشخص این دیدگاه‌ها ناکام مانده و رأی دهندگان را به حدس و گمان درباره نتایج انتخابشان واداشته‌اند.

در این باره باید گفت، بیش از نیمی از رأی‌دهندگان گفته‌اند که می‌خواهند درباره برنامه‌های اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش بیشتر بدانند و بیش از دوسوم آنان نیز خواهان به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره اقدامات متمایزی هستند که قرار است رامنی انجام دهد.


اما این در حالی است که رامنی از افشای برخی جنبه‌های مهم سیاست‌های مالیاتی خود پرهیز کرده است. به گفته تیم انتخاباتی رامنی، در صورتی که وی این کار را انجام دهد، بعد‌ها همراه کردن کنگره با این سیاست‌ها دشوار خواهد بود. «پل رایان»، معاون وی در این رابطه گفته: «ما می‌خواهیم (در آغاز) این کار انجام شود».

اوباما نیز به همین نسبت درباه برنامه‌های دور دوم خود مبهم رفتار کرده است. وی گهگاه دستور کار خود را به صورت فهرستی از پرسش‌ها مطرح می‌کند که هنوز باید به آن‌ها پاسخ داده شود؛ برای نمونه، وی می‌گوید: «ما چگونه می‌توانیم اقتصادی را بنیان‌ گذاریم که برای خانواده‌های طبقه متوسط کار کند؟».

این گزارش در ادامه آورده است، در مصاحبه‌ای از رامنی ـ که شب یکشنبه از برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه خبری «سی بی‌اس» پخش شد ـ «اسکات پلی»، مجری این شبکه درباره خودداری وی از انتشار جرییات برنامه مالیاتی‌اش از او پرسید و رامنی در پاسخ گفت: «اهریمن در جزییات است. فرشته در سیاست (کلی) است که شغل‌های بیشتری ایجاد می‌کند».

گویا، ابهامی که در این مبارزه انتخاباتی وجود دارد، واکنش به ابهام کلی موجود در وضعیت کنونی است. اقتصاد در حال رکود است، عملکرد سرمایه‌ها از کار افتاده و کشور با بدهی فزاینده‌ای روبه‌روست و همه راهکار‌های بلند مدت، از جمله کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای مالیاتی، احتمالاً به واسطه خشم مردم، عملی نخواهند شد. 


به این ترتیب، شاید تیم‌های انتخاباتی دو کاندیدا به این نتیجه رسیده باشند که بهتر است، اجازه دهند مردم درباره نیات آنها در اندیشه باشند تا اینکه با انتشار جزییات، نگرانی‌های آنان را تأیید کنند.

«رابرت.ان.رابرتز»، استاد دانشگاه «جیمز مدیسون» که دایره‌المعارفی درباره شعار‌ها و وعده‌های انتخاباتی نوشته، می‌گوید: «از یک جنبه، آنها (دو کاندیدا) از اینکه راهکاری بیاورند، می‌‌ترسند، زیرا هر راهکاری، عصبانیت رأی دهندگان را به دنبال خواهد داشت».

وی ادامه می‌دهد: «دو کاندیدا چاره‌ای ندارند، جز اینکه بگویند ممکن است، شما از من خوشتان نیاید؛ اما آن یکی کاندیدا از من بد‌تر است».

بنابراین، هر کس بخواهد تأثیرات انتخابات نوامبر را پیش‌بینی کند، بهتر است با خدمات درمانی آغاز کند. این بدان سبب است که هم اکنون قانونی در این زمینه هست که در دوره آتی، دستخوش تغییرات چشمگیری خواهد شد. با توجه به دیدگاه‌های اوباما و رامنی، در صورت روی کار آمدن هر یک از آنها، سیاست‌های گوناگونی در این حوزه اعمال خواهد شد.

حوزه دیگر، مقررات مالی است که در این زمینه نیز قوانینی تصویب شده است؛ اما با روی کار آمدن هر یک از دو کاندیدا، احتمال تغییر و تحول در آن بسیار جدی است.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه این مطلب، به بیان جنبه‌های دیگری می‌پردازد که به باور تحلیلگران، سیاست‌های رامنی و اوباما در آن حوزه‌ها از یکدیگر متفاوت خواهد بود. این حوزه‌ها طیفی از میزان مالیات بر درآمد شهروندان تا دیگر حوزه‌های اقتصادی و سیاسی را در بر می‌گیرد.

با این حال،‌‌ همان گونه که در آغاز این مطلب اشاره شده، واشنگتن پست بر این باور است که در هیچ از این حوزه‌ها، صراحت و روشنی از سوی کاندیدا‌ها دیده نمی‌شود و پیش‌بینی شرایط، تنها به حدس و گمان و تحلیل‌ها مبتنی بوده است.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
آخه اصلا این 2 نفر چه فرقی با هم دارن هر دو نوکر اسرائیل دشمن ایران و دنبال سلطه گری در جهان بعد هم نفهمیدیم این چه مدل از دموکراسی که سالهاست فقط و فقط 2 نفر آن هم فقط و فقط از 2 گروه میتوانند کاندید ریاست جمهوری بشن هر 2 گروه هم اختلافشون در حد اختلاف پپسی و کوکاست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
متاسفانه این اتفاق نادر یعنی یک دوره ای بودن اوباما خواهد افتاد تا همگان بدانند (که خیلی ها هیچ وقت نخواهند دانست) که این یک برنامه ریزی است نه یک انتخاب.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟