تدوین قوانین جدید حمایت از محیط بانان

کد خبر: ۳۶۶۰۹۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴ 21 December 2013
|
3798 بازدید
عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، از پیگیریهای این فراکسیون برای تدوین قوانین حمایتی از محیط‌ بانان خبر داد و گفت: بدون داشتن قوانینی برای دفاع از محیط‌بانان در راستای انجام وظایفشان فاتحه محیط‌ زیست را باید خواند.

به گزارش مهر، مهرداد بائوج‌لاهوتی با بیان اینکه ضعف در قوانین حمایتی باعث شده چند محیط ‌‌‌بان منتظر اجرای حکم اعدام از سوی مراجع قضایی باشند، گفت: قوانین حمایتی لازم برای دفاع از محیط‌ بانان بسیار ضعیف بوده و ضمانت اجرایی لازم را ندارد از این رو  فراکسیون محیط‌زیست مجلس به‌دنبال تدوین  قوانین مناسب است تا بتوان از این قشر در راستای انجام وظایفشان حمایت کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه هر شغلی نیاز به ضریب اعتماد و امنیت شغلی دارد، اظهار داشت: وقتی یک محیط‌بان اسلحه در اختیار دارد و این سلاح برای انجام وظایفش در اختیار او قرار گرفته نمی‌توان به‌خاطر استفاده از آن سلاح وی را مواخذه کرد.

وی افزود: حوادث اخیری که برای چند محیط‌بان کشور اتفاق افتاده خبر از خلاهای قانونی برای حمایت از این قشر می‌دهد، چرا که اگر قوانین حمایتی وجود داشت قاضی پرونده آن‌ها با دست باز به پرونده رسیدگی می‌کرد و سرانجام حکم آنان اعدام نمی‌شد.

لاهوتی تصریح کرد: البته موارد خاص این‌چنینی کمتر از دریچه مجلس پیگیری می‌شود اما  نمایندگان باید در قالب تدوین قوانین حمایتی وارد شده تا مانع از بروز حوادث مشابه در آینده شوند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط‌ زیست مجلس یادآور شد: وظیفه محیط‌بان برخورد با قاچاقچی است،‌ به طور حتم قاچاقچیان هم برای رسیدن به اهداف خود از ابزارآلات مختلفی استفاده می‌کنند که نمونه آن اسلحه است، اگر محیط‌بان نتواند با آنان برخورد کند فاتحه محیط‌زیست را باید خواند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟