«دانش‌آموز» قاتل شد و گریخت، معلم به خاک سپرده شد؛

کوچ خونین معلم، بروجرد را عزادار کرد و کشور را بهت زده!

حالا همه سر در گمیم که چه شد و نگرانیم ‌چه باید بشود و حتی شاید ندانیم برای شروع چه باید کرد؛ پریشانی محسوسی که شاید با خواندن خبر این رویداد تلخ به جان بسیاری‌مان افتاده و قطع به یقین تنها زمانی درمان خواهد شد که برایش تدبیر کنیم؛ تدبیری بزرگ‌تر از شرح ماجرای روی داده در دبیرستانی در شهری در یکی از استان‌های کشور!
کد خبر: ۴۵۲۲۵۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰ 24 November 2014
|
214457 بازدید
|
کشته شدن معلم در کلاس درس از آن اتفاقاتی است که اگر به دنبال همتایش در آرشیو اخبار هم بگردیم، شاید نتوانیم مشابهش را پیدا کنیم؛ اتفاقی به غایت تلخ و مکدر کننده که نمی‌دانیم بابت وقوعش چه کسی را می‌توان شماتت کرد و چه تدابیری برای عبور از چالش‌های حاصل آمده با انتشارش اتخاذ کرد.

به گزارش «تابناک»، در میان نزاع‌های فراوانی که روزانه در کشورمان ثبت می‌شود و مجروحان و‌ گاه جان باختگانی به جامعه تحمیل می‌کند، ابتدای هفته جاری موردی به چشم می‌خورد که بسیار متفاوت و به نوعی دردناک‌تر از بقیه بود؛ حمله دانش‌آموز اول دبیرستانی به معلم فیزیک خود که با فرو کردن چاقو در گردن معلم و در ‌‌نهایت جان باختن وی ختم شد.

در پی بروز این اتفاق تلخ، روز گذشته مدارس بروجرد به حالت نیمه تعطیل و تعطیل در‌آمد و جمعی از معلمان برای دستگیری دانش آموز پانزده شانزده ساله فراری ـ که اکنون پیش از دانش آموز بودن، قاتل شناخته می‌شود ـ و اعلام انزجار از فضای ناامنی که برای معلمان به وجود آمده، مقابل آموزش و پرورش تجمع کردند.


بدین ترتیب این شایعه در شهر پیچید که قرار است دوشنبه (امروز) همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر مرحوم «محسن خشخاشی» عزای عمومی اعلام شود؛ اما در ‌‌نهایت این گونه نشد و شد! عزای عمومی نشد، ولی عزای حاکم بر بروجرد دست کم جامعه معلمان سراسر کشور را فرا گرفت؛ معلمانی که قرار است دانش آموزان را بر اساس معیارهای تدوین شده تربیت کنند و ناگزیر از نمره دادن هستند و با وضع به وجود آمده نگرانند.

از این رو نگرانند که می‌شنوند هیچ مجادله‌ای میان معلم و دانش آموز نبوده و تنها دلیلی که برای بروز خشونت بی‌حد و اندازه دانش آموز بیان شده، دریافت نمره کم از معلمش بوده که دقایقی قبل از جنایت، ناظم به اطلاع پدرش رسانده است؛ به اطلاع ولی دانش آموز که برای گرفتن مرخصی فرزندش راهی مدرسه شده بود تا شاید به سفری بروند و آب و هوا عوض کنند.

البته داستان ابعاد دیگری هم دارد؛ اینکه چرا دانش آموزی با آن سن و سال چاقو در جیب داشته، چرا در روزی که با پدرش راهی مدرسه شده هم آلت قتاله را همراه برده، چرا معلم را در نتیجه ضعیف درسی‌اش مقصر می‌دانسته، چرا نجات معلم مجروح ممکن نشده و چراهای پر شمار دیگر.

کوچ خونین معلم، بروجرد را عزادار کرد و کشور را بهت زده!

هرچه هست، حالا داستان تلخی که پیش از ظهر شنبه در دبیرستان حافظیه بروجرد رخ داد، دانش آموزِ قاتلی دارد که متواری است و معلمی که صبح امروز در قطعه هنرمندان قبرستان دارالسلام شهر به خاک سپرده شد تا حدس زدن ادامه ماجرا کار دشواری نباشد؛ دستگیری قاتل کم سن و سال و... .

بدین ترتیب کشور در بهتی فرو رفته که راه خروج از آن را نمی‌داند؛ درست مثل مسئولان آموزش و پرورش که پیام همدردی وزیر را به خانواده مرحوم خشخاشی رساندند و از دستور وی به معاونت حقوقی وزارت خانه برای حمایت ویژه قضایی از ایشان در همه مراحل رسیدگی به پرونده خبر دادند؛ اما در عالم واقع نمی‌دانند با تبدیل شدن یکی از اعضای خانواده‌شان به «قاتل» و مرحوم شدن یکی دیگر از اعضا، آن هم به این شکل دردناک چگونه کنار بیایند.

چنین وضعیتی را شاید پدر «محمد» هم داشته باشد و حتی پدربزرگ وی که هر دو ‌بازداشت هستند؛ آنهایی که با دانش آموز خیلی عجیب بوده‌اند و به گفته فرماند‌ه نیروی انتظامی شهر، در اظهاراتشان به مشکلات عصبی محمد اشاره داشته‌اند ولی ظاهرا پیگیری خاصی برای رفعش نکرده‌‎اند تا در ‌‌نهایت شاهد فوران این دیگ جوشان به تلخ‌ترین شیوه ممکن باشند.

کوچ خونین معلم، بروجرد را عزادار کرد و کشور را بهت زده!

حالا همه سر در گمیم که چه شد و نگرانیم ‌چه باید بشود و حتی شاید ندانیم برای شروع چه باید کرد؛ پریشانی محسوسی که شاید با خواندن خبر این رویداد تلخ به جان بسیاری‌مان افتاده و قطع به یقین تنها زمانی درمان خواهد شد که برایش تدبیری بیندیشم؛ تدبیری از جنس تشکیل گروه تحقیقاتی منسجم و کار بلد که قرار نیست در شرح این ماجرا گیر کرده و به یافتن مجهولات این مسأله بسنده کند، بلکه حکایت را فرا‌تر از دبیرستان حافظیه و بروجرد ببیند و در صورت لزوم حتی قادر باشد تغییری در روند آموزشی مدارس پدید آورد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۳۰۳
انتشار یافته: ۱۱۵۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
اگه این اتفاق تو امریکا می افتاد رسانه ملی در تمام بخش های خبری خبر و تحلیلش رو پخش میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
کورخودمونیم و بینای مردم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
وقتی معلم ورزش و ناظم مدرسه به دانش آموزان تجاوز میکنند و قانون هیچ کاری نمیکنه ، دانش اموزان هم قتل مرتکب میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
واقعا گل گفتی
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
هیــــــــــــــــس , امنیت ملی به خطر می افته !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
یعنی عاشق این دوستان مجازی ام.به جای اینکه از این اتفاق وحشتناک حرف بزنید صداوسیما رو میکوبید.یعنی فرصت طلب تر از این افراد ندیدم.یعنی بی خاصیت تر از این جماعت ندیدم.واقعا درده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
باید گفت قاتل دانش آموز نما نه دانش آموز قاتل
از این لات های بی سر و پا توی مدارس زیاد داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
این شهر مام خبر ساز نمیشه نمیشه وقتی میشه تو کاری میکنه همه تو بهت و حیرت برن!!

خدا بیامرزتش و به امید اینکه خدا همه مونو به راه راست هدایت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
هیسسسسس!این مردم فریاد نمیزنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
بی خاصیت تویی که نمیخای واقعیتو ببینی پاچه خوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
رسانه ملی!از هوس به نتیجه نرسیدن مذاکرات.این حادثه تاسفبار را بایکوت خبری کرد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
جای تاسفش اینجاست که وزیر طرف معلم رو گرفته و در خواست پیگیری قضایی ویژه داده اون هم بدون اینکه در یک دادگاه عادل ثابت بشه فقط دانش آموز مقصر بوده.
بد تر از همه این دوستمونه که دل از جای دیگه پر میاد اینجا از الفاظ فرصت طلب و بی خاصیت استفاده میکنه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
شمایی که اینقدر سینه سوخته صدا وسیمایی ومتاسفی برای برخی بگو پسکجا باید صداوسیمارو ارزیابی کرد وسنجید؟حتما با برنامه مدرسه موشها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
نه اینکه حالا چیزی نگفتن!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
چون ما باید متقاعدبشیم امریکایها بدبختن و ما خوشبخت
اقا ما خوشبخت خوشبختیم دست از سر ما بردارید مهربانان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
اعتیاد و والدین معتاد بلای جان جامعه شده اند.در تربیت فرزندان بسیار بی توجه هستند زیرا خود شعور ندارند
ناشناس
| Spain |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
ناشناس 20.55 بس که تلویزیون ایران شورشو در میاره یه اتفاقی که تو امریکا میفته تا چند هفته تمام اخبار و برنامه ها رو به خودش اختصاص میده خب مردمم حرصشون در می اد از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن ما مخوایم حداقل صدا سیما این خبرو اعلام کنه چرا میترسید کاستی هاتونو اعلام کنید مگه مملکت ما گل و بلبله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
بایدم این کارو میکرد که امثال من و تویی نگوئیم مرغ همسایه غازه...!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
معلوم نیست چرا جمعیت زیادی در ایران چاقو حمل میکنند وبه این کار افتخار هم می کنند؟چاقو در سر کلاس درس از این به بعد باید دانش آموزان را چک کرد مبادا سلاح گرم همراه داشته باشند وکل کلاس رو به رگبار ببندندمثلا همین دانش آموز این کار رو می کرد چه کسی پاسخگو بود؟
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
وقتی تعلیم وتربیت در مدارس فراموش می شود و تمام آموزش و پرورش می شود، آماده سازی کنکور، آزمون المپیاد و مسابقات و... خوب با کمال تاسف این جوری می شود؛ نمیشود؟!
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
شک نکن تمام رسانه های انگلیسی وفارسی زبان امریکا الان این خبرو پوشش دادن وتحلیل کردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
نگران نباش عزیزم، الان شبکه های ماهواره ای دوست و دلسوز شما دارن همین کار رو می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقایون واقعا این همه امنیت این همه آرامش ، تورم پایین رفته ، غنی سازی که حق مسلم ماست
علي ايزدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اگه توفلسطين و لبنان ،يك نفر دماغش خوان بياد تيتر اول خبرها ميشه .ولي حالا به صلاح نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
معلم ها هم حد خودشان را نگه نمیدارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
یادش بخیر سال 53 من کلاس اول بودم. تو مدرسه ما دانش آموزان کلاس پنجم ریش و سبیل داشتند با قیافه های خشن. بارها معلم ها اینا رو تنبیه میکردن. دریغ از یکبار که اینا سرشونو بالا کنند و حرفی بزنن. حالا به یه الف بچه بگی بالای چشمت ابروست میخواد سربه نیستت کنه.
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
امیدوارم مسئولین به خودشان بیایند
میلاد
| Australia |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقای ناشناس گناه یک ناظم را گردن همه نینداز.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آخه قیمت جون آدم تو کشور شون گرونه و برای صدا سیمای میلی ما جون آدم اهمیت نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
در جواب به سارا خانم باید بگم اینکه رسانه های بیگانه آدمهای بی اخلاقی هستند مورد بحث نیست. بلکه بحث در مورد بی اخلاقی و عدم رعایت عدالت توسط صدا و سیمای ملی است.
ناشناس
| - |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دختر که نبوده دوتال مویش بیرون باشه
عباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اگر داشتن سلاح گرم در ایران ازاد بود بعدا میدیدید در ایران چه اتفاقاتی میفته ؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احتمالا مشاور های صدا و سیما هم مثل مشاور های مدارس دارن مفت مفت پول میگیرن و هیچ کاری نمیکنن
صعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
ما این فاجعه را به وزیر آموزش وپرورش با سند تحول آموزشی اش تبریک می گوییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اگه این اتفاق تو امریکا می افتاد رسانه ملی در تمام بخش ها پخش میکرد
شهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
ملی؟! کی این رسانه ملی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقا جان توی آمریکا حمل سلاح گرم آزاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
واقعا متاسفم برای اون 53 نفری که به این نظر منفی دادن آخه با چه توجیهی
ببینید...
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
رای مردم به این حرف مهمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
موافق
ناشناس
| - |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
در پاسخ 20.44 باید بگم این جور صحبت کردن واقعا خیلی زشته. امان از ...............
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
ببینیم با این دانش آموز فراری چطور برخورد میشه,اسید پاش هارو که نفهمیدیم چی شد......!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شاید بااین اتفاقات وزیر از خواب بیدار بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
خدایش بیامرزد
ایشون آدم بی حاشیه ای بودند.....
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
درست گفتی.
من تا حالا می ترسیدم دانش آموزان به ماشینم آسیب برسانند، اما حالا نگران جانم هستم!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
اونهم به مدت 1 هفته تمام !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
من اگر معلم دبیرستان پسرانه با دانش آموزان خشن وناراحت بودم اسپری فلفل و شوکر را همیشه همراهم نگه می داشتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
اینطور هم میشه گفت اگه این اتفاق تو امریکا می افتد رسانه های ایران تا سه ماه تحلیلش میکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
من یک معلم در آستانه‌ی بازنشستگی هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
شک نکنید که معلم کاری کرده که طرف دست به همچین کاری زده
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
خدایش بیامرزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
من فکر می کنم اونی که منفی زده به آمرزش و خدا اعتقادی نداره و برای همین می خواهد با منفی زدن این را به اطلاع دیگران می رساند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
اینقدر سخت نگیر. ممکنه با موبایل منفی داده اشتباهی خورده.
علیرضا
| Japan |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
ایشون معلم بنده در سال اول و دوم دبیرستان بودند. توی مدارس سمپاد
فوق العاده عالی درس میدادند و واقعا زحمت میکشیدن. واقعا حیف شد. امیدوارم در بالاترین درجات باشند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
اون بنده خدا که به رحمت خدا رفت،خدا بیامرزدشون و روحشون شاد ، و اون دانش آموز هم که هیچی باقی زندگیش به باد رفته
لطفا مسئولین محترم با کمک روان شناسان حواسشون به خانواده قاتل و مقتول باشه چون الان بسیار تحت فشار روانی هستن و باید از این بندگان خدا حمایت بشه
همچنین دانش اموزان و سایر معلمین همکار اون مرحوم که به نوعی شاهد ماجرا بودن باید از لحاظ روانی تحت حمایت قرار بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
اونایی که منفی دادن اگر میتونستند احتمالا خودشون دست به این کار میزدند: قتل
ناشناس
| Germany |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
در جواب آقا رضا باید بگم که انگار یادش رفته کجا داره زندگی می کنه
استفاده از روانشناس ...حمایت روانی
اون هم کجا ایران؟!
خواب دیدی خیر باشه ...
salman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دوستی که گفتن طرفداری وزارت آموزش پرورش از معلم بدون برگزاری دادگاه عادلانه تاسف داره، توجه دارید که این دانش آموز از چیزی به کسی شکایت نبرده و مستقیما سعی کرده عدالت رو از دیدگاه خودش اجرا کنه. اگر از فردا هر کسی به همین ترتیب عمل کنه و بعد هم اسمشو بزاره عدالت خدا می دونه چی می شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
فکر می کنم منفی ها برای اینه که این جمله خیلی کلیشه شده بخصوص بیامرزاد!
hamed
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
مشکل افرادی هستند که از روستاها و افراد به داخل شهر اومدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
جای تاسف که صدا سیما هیچ عکس العملی نشان نداده است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
خدا بیامرزتشون...
پاسخ ها
معلم دبیرستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
براي معلم ها بايد دوره دفاع شخصي گذاشته شود.


وضعیت خیلی خطرناک شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
تابناک عزیز چرا از وضعیت فجیع مدارس دولتی خبر نمیذاری؟؟ کلاسهای 35 تا 40 نفره که جناب وزیر دستورشو دادن بخاطر صرفه جویی معلومه اخرش میشه این
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اصلش اين بود كه معلما در كل كشور يك روز كلاس نمي رفتن
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
در همه مدارس ایران فردی بنام مشاور کار میکند که نمیکند!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
بابا مشاورعه ها ابلاغ میگیرن که کار نکنن. این مشاوره ها خودشون نیاز به مشاور که نه روانپزشک دارن.
مشاور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
نه اینکه پرداختی ها به مشاوران مدارس نه تنها زیاده
تخس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
راس میگه فقط ناظم و معلم ورزش می کند!!!
لر بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
مشاور کیلویی چنده؟ اتفاقا برخی از این مشاوران که به استخدام آموزش و پرورش در اومدن خودشون عامل مشکل هستن. فقط مفت مفت دارن از دولت پول میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
من خودم یکی رو میشناسم تو بستگانمون که یه بار خودکشی کرده بعد رفته پیام نور مدرک مشاوره گرفته حالا هم به استخدام آموزش و پرورش در اومده و جالبه که توی تلویزیون استانی هم گاها صحبت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حرفت دو حالت داره
یا خیلی از مشاوره می دونی که در این صورت دانایی
یا اصلا هیچی از مشاوره نمی دونی که نادانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بفرمایید کی کار میکنه؟
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
من مدیر مدرسه هستم خدا رو شکر کنید که مشاور ها کار نمیکنند
ستاره
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
درسته من هم موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
فقط بلیدم تو اداره هامون خوب جلسه بذاریم و کاغذ بازی بکنیم و فرم پر کنیم اما درعمل هیچ کار مفیدی انجام نمیدیم
حالا دلم میخواد برین نگاه کنید تو همین سیستم اموزش پرورش ببینید که چقدر نامه تو زمینه های اقدامات فرهنگی و آموزشی و ... از بالا اومده و همینجور فرها پر شده و دوباره به بالا گزارش شده که مثلا ما اینقده کار آموزشی و فرهنگی و ... انجام دادیم
اما در عمل همش مستند سازی دروغین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
آموزش و پرورش ما همش کاغذ بازیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
حدود 10 سالی میشه از مدرسه اومدم بیرون. وقتی که دیپلمم رو گرفتم هرکدوم از همکلاسی هام که نتونستن تو جامعه کار خوبی دست و پا کنن رفتن تربیت معلم. مردم هم با خون دل بچه بزرگ می کنن می فرستن مدرسه تا کسانی به اون ها تربیت بده که خودشون کم تربیت ترین هستن. بعد نه ده سال یه بچه خشن دارای انواع مشکلات روحی رو تحویل جامعه می دن. البته اصلا نمیگم که همه مشکلات بچه از مدرسه است ولی غالبشون از رفتار اشتباه مدرسه شروع می شه.
حسین
| Germany |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
جالبه فکر میکنی که هر کی نتونست میره معلم میشه .
sam
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
سلام
ناشناش 23:50متاسفانه حرفت رو اصلا قبول ندارم
ناشناس
| Sudan |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آموزش و پرورش ما معلومه که خیلی فشله>
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حالا که عرضه نداشتی معلم بشی آبدارچی کدوم اداره شدی عزیز دل برادر یا ناشناس 23/50 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ملایری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
الان در همه ادارات اینگونه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
راستی کجاست صدا وسیما که اگه معلمی دانش آموزی را تنبیه کرده بود حالا توی بوغ کرنا کرده بود یا اگه تو ینگه دونیا این اتفاق افتاده بود چه ها که نمی کرد
فرهنگی از آذربایجان
|
Germany
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
با سلام و عرض ادب
مصیبت وارده را به همه فرهنگیان کشور مخصوصا خانواده داغدار خشخاشی تسلیت عرض می نمایم.
چرا اینگونه شد؟؟
به نظر من اصلی ترین دلیل توجه بیش از حد به دانش آموز محوری در وزارت آموزش و پرورش است.
باید تجدید نظر شود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
باهات موافقم . این نتیجه دانش آموز محوریه. شک نکنین. لطفا اگه مملکت رو دوس دارین برگردونید به معلم محوری. نگاه کنید زمانی که معلم محوری بود چه افراد بزرگی تربیت شد. الان چی با این دانش اموز محوری و توصیفی کردن سنجش نابود کردیم. من یه معلمم. اگه کسی رو هم تا حالا حقش نبوده ولی قبول کردیم. چون مسولان اداره و مدرسه نمی ذارن. و البته از این به بعد خداییش دیگه سخت نمی گیرم. به همه بیست میدم. به من چه کی درس می خونه کی نمی خونه . فردا یکی منو بکشه کی جواب خانوادموبده. وزیر میاد جواب بده. نه. اینم بگم لطفا این وزیر آموزش و پرورش رو بردارید. به خدا...
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
شاید هم برعکس . اصلا به دانش آموزانمان توجهی نمی کنیم که اینطور شده اند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
من یک معلم در آستانه‌ی بازنشستگی هستم. دیروز کامنت گذاشتم اقای بازتاب نگذاشت. امروز حرفم را تکرار می‌کنم که آقای وزیر، آقای نظام آموزشی، شما که مرتب بخشنامه درباره‌ی ممنوعیت تنبیه بدنی به در و دیوار ادارات و مدارس و کلاس‌ها می‌زنید، یک بار شده فقط یک بار که با حمایت حقوقی از معلم به همه جا بخشنامه کنید که توهین یا اسائه‌ی ادب به معلم فلان عقوبت یا فلان مسئولیت رو داره؟ شما الان بیمارستان هم برید در بعضی از اونها نوشته که توهین به پرسنل این مجازات‌ها رو داره. اگه توهین و اسائه‌ی ادب به یک سرباز زیر دیپلم در حال انجام وظیفه، مکافات جزایی داشته باشد، چرا این کار با حداقل‌هایی برای معلمان وزارت آموزش و پرورش که باسوادترین اقشار جامعه در آن به کار مشغول هستند، صورت نگیرد؟
محمد یک فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
با نظرت موافقم فقط تربیت بچه ها در یک خانواده هم یکی از مهمترین عوامله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
والا زمان ما جرات نمی کردیم تو چشم معلمون نگاه کنیم یعنی همچی می زد که صدای ... می دادیم؛ واقعا یادش بخیر
امیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
بنده هم معلم هستم ضمن عرض تسلیت به خانواده این شهید فرهنگ ازخداوند بزرگ برای این عزیز از دست رفته علو درجات وبرای خانواده محترمش صبر وبردباری می طلبم . یک جمله هم برای اموزش وپرورش ودولت محترم دارم ای یک هزارم ارزشی که برای یک دانش اموز قایل هستید برای معلمان هم قایل می شدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
خیر فرهنگی آذری این نتیجه ی رفتار اشتباه معلم های ماست. نگاه معلم های ایران به بچه ها، نگاه عاقل اندر سفیه است. تقصیر معلم ها هم نیست تقصیر گزینش اشتباه وزارت است. از همون بدو ورود به مدرسه همه از معلم می ترسن و وحشت دارن. اگه معلم به شاگر یه بار محبت کنه و دلیل درس نخوندنش رو برسی کنه همین پیگیری باعث شاگرد هیچ وقت با صدای بلند با معلم صحبت نکنه. وقتی بچه 15 ساله ای که سرشار از مهر و عاطفه است و مفهوم بدی رو هنوز درک نکرده اقدام به کشتن معلمش میکنه، معلمی که باید رفیق راه شاگرد باشه، مقصر معلوم می شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
در اعتراض به سیاستهای اموزش و پرورش که فقط نمره میخواهدو امار ساختگی ، ما معلمان در این نوبت تمام نمرات همه دانش اموزان را 20 میدهیم
ناشناس
| Lithuania |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
معلمی که نگارش نمی داند!
ارگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
به نظرم باید تعریفمون رو از دانش آموز محوری عوض کنیم، دانش آموز محوری این نیست که یه معلمی به یه کسی بیست بده یا همه رو قبول کنه. اتفاقا این خودمحوری ست نه دانش آموز محوری. آموزش و پرورش ما هنوز از دانش آموز محوری خیلی فاصله دارن. فقط چون از ترکه و کتک نمیشه استفاده کنیم میگیم دانش آموز محوری.
به نظرتون اگه دانش آموز محور بودیم یه مشاور تو اون خراب شده نباید می بود که با اون بچه حرف بزنه (با وجود مشکل عصبی که داشته).
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
معلمان عزیز اگر که معلم محوری هم شود شما از حد خودتان خارج میشوید . مثل آن معلم بلوچستانی که دانش آموز خود را پارسال به قتل رساند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
فرهنگی آذربایجانی:
مثل اینکه یادت رفته چوب معلم ار بود زمزمه ی محبتی.......جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را
تقصیر خودمونم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقای ارگ! مشاور ها توی کدوم مدارس کار میکنن که اینجا کار کنن؟ فقط مفت مفت پول میگیرن و فضا اشغال میکنن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
چند سال پیش در همین استان، در شهر خرم آباد یک معلم آنقدر دانش آموزش را کتک زد که زیر کتک مرد
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
چند سال پیش در همین استان، در شهر خرم آباد یک معلم آنقدر دانش آموزش را کتک زد که زیر کتک مرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
به نظر من این حرف درست نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
معلم گرانقدر در آستانه بازنشستگی!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
صدا و سیما که وقایع امریکا رو در این مورد خوب پوشش میده. چرا ساکت مونده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
صدا و سیماست دیگه. میلی کار می کنه. میلش نکشیده این خبرو پخش کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
بابا امریکارو ولش کنین ببنیم مشکل خودمون چیه که بچه باید انقدر عصبانی باشه و چنین کاری بکنه ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
صدا سیما دایه مهربانتر از مادر برای فرگوسن آمریکاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
من قصد ندارم از کسی دفاع کنم ولی لطفا به این هم فکر کنید که شاید اشاعه این خبر از رسانه های رسمی کشور، تجری دانش آموزان در کشور به ارتکاب چنین رفتارهایی را به دنبال داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اگه همچین اتفاقی تو آمریکا بیفته در کل دنیا بصورت گسترده منعکس میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
صدا سیما چیه!!!؟
امیر شاهرودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
قضیه بسیار ساده است .وقتی به راحتی اب خوردن به بزرگان خودمان و حتی بی دلیل در مطبوعات و صدا و سیما میشود پرخاش کرد و اب هم از اب تکان نخورد !نتیجه ای جز این باید باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
اتفاقا دقیقا برعکسه. اگه جایی برای بیان ناراحتی ها و اظهار آنها وجود نداشته باشد، نتیجه اش میشود این اقدامات بیمارگونه....
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
درود بر شما. زدید به هدف.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
سلام..
خیلی ناراحت شدیم ..خدا رحمتش کنه ..
اما باید دلیلش رو فهمید و جلو گیری کرد تا باز شاهد
این رفتار خشونت امیز نشیم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
آفرین علی آقا. واقعا باید بدون اینکه دنبال مقصر باشیم بیاییم واقع بینانه این قضیه را بررسی کنیم. نارسایی ها را پیدا کنیم و با برنامه ریزی و نظارت صحیح به دنبال حل ریشه ای قضیه باشیم نه آرام کردن مقطعی آن.
sam
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
لازمه توی مدرسه ها و خانواده ها تفکر و رفتار صحیح آموزش داده بشه،مشاور و روانشناس کارآمد لازمه توی مدارس باشه و بتونن دانش آموز ها رو ارزیابی درست بکنند و اقدامات مفید و لازم رو انجام بدهند.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟