بازدید 4255

کبوتران با یاد شهدای اصحاب رسانه پر کشیدند

پس از گذشت 9 سال از سقوط هواپیمای C-130 که حامل خبرنگاران، عکاسان و کارکنان ارتش بود، قطعه 50 بهشت زهرا (س) شاهد پرواز کبوتران سفیدبالی بود که به دست فرزندان این شهدا به پرواز درآمدند.
کد خبر: ۴۵۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷ 04 December 2014
پس از گذشت 9 سال از سقوط هواپیمای C-130 که حامل خبرنگاران، عکاسان و کارکنان ارتش بود، قطعه 50 بهشت زهرا (س) شاهد پرواز کبوتران سفیدبالی بود که به دست فرزندان این شهدا به پرواز درآمدند.

به گزارش ایسنا، نهمین سالگرد درگذشت اصحاب رسانه در حادثه سقوط هواپیمای C-130 ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، پنج‌شنبه - 13 آذرماه - با حضور خانواده شهدا، جمعی از درجه‌داران و فرماندهان ارتش، معاون صدا و جمعی از خبرنگاران در قطعه 50 شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن، زیارت عاشورا و مداحی، بهروز تشکر مجری مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: شهادت قطعه زیبایی است که بزرگ‌مردان آن را به خوبی معنا کردند. نیازی نیست که های و هوی دنیا آن‌ها را معرفی کند بلکه ما نیازمند بهره‌مندی از آنان هستیم؛ همان‌طور که شهید مرتضی آوینی گفته است پندار ما این است که شهدا رفته‌اند و ما مانده‌ایم در حالی که شهدا مانده‌اند و زمان ما را با خود برده است.

سپس علی نفری قطعه‌هایی از موسیقی مربوط به شهدای این حادثه را اجرا کرد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام حسنی، جانشین سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت به خانواده شهدای اصحاب رسانه گفت: روز 15 آذرماه را که در این روز جمعی از بهترین فرزندان این میهن، پرواز ملکوتی داشتند گرامی‌ می‌داریم. جنس پرواز این شهیدان از جنس پرواز شهدای کربلاست. آن‌ها کسانی بودند که به قصد دادن خبرهای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران عازم مأموریت شدند اما خودشان تبدیل به خبر اول کشور شدند. آن روز این اتفاق خیلی برای ما دردناک بود که شنیدیم جمعی از بهترین‌های ما به عالم ملکوت پرواز کردند.

او افزود: مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدای عزیز، همه ما باید بدانیم که تا وقتی گروه خونی انسان به گروه خونی شهیدان نخواند شهادت به دست نمی‌آید. مطمئن باشید این عزیزان چون لایق شهادت بودند انتخاب شدند و هرگز از یادها فراموش نخواهند شد. برای من جذابیت ندارد که به خانواده شهدا تسلیت بگویم اما می‌خواهم بگویم که شهادت آن‌ها چیزی نیست که بتوانیم آن را با مرگ‌های عادی مقایسه کنیم.

او افزود: می‌خواهم روایتی از پیامبر (ص) بخوانم که فرمودند زیباترین نوع مردن شهادت در راه خداست. آیا کسی شک دارد که دیر یا زود همه از این دنیا می‌روند پس نباید شک داشت که زیباترین نوع مرگ هم شهادت است که نصیب هر کس نمی‌شود. کسانی که شهید شده‌اند، برنده‌ی کندن از وابستگی‌ها و مظاهر دنیا هستند. خدا در قرآن به ما اجازه نداده است که شهیدان را همچون دیگر مردگان تصور کنیم. ما حق نداریم به شهیدان اموات بگوییم آن‌ها زنده‌اند و کسی که زنده است راهش تعطیلی بردار و فراموش شدنی نیست.

حجت‌الاسلام حسنی در ادامه سخنانش به خاص بودن شهادت اصحاب رسانه در حادثه سقوط هواپیما اشاره کرد و گفت: همزمان با شهادت این عزیزان صدها و هزاران نفر در کشور ما از دنیا رفتند اما بروید تحقیق کنید ببینید چقدر زمان مرگ آن‌ها ماندگار شده است؟ این شهیدان هستند که ما همیشه روز، ماه و سال پروازشان را به خاطر می‌سپاریم. اتفاقی که برای این عزیزان افتاد، به ظاهر تلخ بود و هنوز هم تلخی آن را احساس می‌کنیم اما این ظاهر قضیه است. بعد از این حادثه برکات زیادی نصیب نظام جمهوری اسلامی شد و این خاصیت خون شهید است.

او ادامه داد: در میان رسانه‌ها، خون شهید رساناترین رسانه است. هیچ چیز در دنیا فریادش رساتر از خون شهید نیست. این‌ها رفته بودند که اقتدار نظام را به گوش ملت برسانند و بگویند که آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را با زبانشان بگویند اما آن را با خون و عمق جانشان گفتند. ملت هم قدرشناسی کرد. وقتی خبر را شنیدند ابراز احساسات کردند. آن روز گویی همه ایران در تهران جمع شده بود.

جانشین سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش اظهار کرد:‌ البته شاید بعضی‌ها فکر می‌کردند بعد از این حادثه نوع انعکاس اخبار و مطالب مربوط به رزمایش‌ها ممکن است کمرنگ شود اما دیدیم که بعد از شهادت این عزیزان اصحاب رسانه‌ها چه دیداری، چه شنیداری و چه نوشتاری و چه رسانه‌های مجازی راه همرزمان خود را به خوبی ادامه دادند تا همگان بدانند راه شهیدان همواره پر رهرو است. بعد از این حادثه حجم اطلاع‌رسانی از رزمایش‌ها و اقتدار نظام نسبت به گذشته بیشتر و بهتر هم شد. من از همه آن‌ها به خاطر این موقعیت‌شناسی و غیرت ملی و دینی‌شان تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام حسنی به شهادت همزمان اصحاب رسانه و جمعی از کارکنان فرهنگی و هنری ارتش جمهوری اسلامی در این حادثه اشاره کرد و گفت: آمیختگی خون شهدای رسانه با خون کارکنان ارتش، وحدت و پیوند رسانه و نیروهای مسلح به خصوص ارتش را به رخ جهانیان کشید؛ وحدتی که روز به روز بیشتر می‌شود. من در این جا از رسانه ملی به خاطر پای کار آمدن در گرامیداشت این شهدا سپاسگزاری می‌کنم.

او خاطرنشان کرد: ما نسبت به پدران، مادران، همسران و فرزندان این شهدا احساس دین می‌کنیم. باید راه این شهدا ادامه پیدا کند و از یادها نرود. تا زنده‌ایم باید برای نسل‌های بعد بگوییم که چرا در پانزدهم آذرماه سال 1384 جمعی از بهترین جوانان این مملکت شهید شدند.

پس از پایان سخنان حجت‌الاسلام حسنی، بهروز تشکر پشت تریبون قرار گرفت و از حضور دکتر صوفی، معاون صدای سازمان صداوسیما و سید تقی سهرابی، مدیر کل روابط عمومی این سازمان سپاسگزاری کرد.

او گفت: آقای سهرابی به نیابت از دکتر محمد سرافراز، رییس سازمان صداوسیما که به دلیل دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی الجزایر نتوانست در این مراسم شرکت کند، به خانواده شهدای اصحاب رسانه تسلیت می‌گوید. همان‌طور که می‌دانید آقای سرافراز برادر دو شهید دفاع مقدس است و بی‌تردید برگزاری چنین برنامه‌هایی هر چه باشکوه‌تر و بهتر مورد تأکید ایشان است.

سی مجتبی، سیدزاده دبیرکل امور رفاهی و اجتماعی سازمان صداوسیما دیگر سخنران این مراسم بود. او ضمن تسلیت به خانواده شهدا گفت: امام صادق (ع) فرموده‌اند سه گروه در قیامت شفاعت می‌کنند و شفاعت آن‌ها در قیامت مورد پذیرش قرار می‌گیرد؛ انبیاء، علما و شهدا. در حادثه سقوط هواپیمای C -130 در سال 84، 31 شهید از سازمان صداوسیما در بین شهدا حضور داشتند. من از زبان خودم، ریاست سازمان، معاونان و مدیران عرض تسلیت دارم و امیدوارم که با شفاعت شهدا بتوانیم در مسیر فعالیت و تلاش در عرصه رسانه موفق باشیم.

در ادامه مراسم گروه عزاداران دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران به زنجیرزنی و سینه‌زنی پرداختند.

پایان‌بخش مراسم حضور فرزندان تعدادی از شهدای حادثه سقوط هواپیما c- 130 روی سن بود. آن‌ها کبوترهای سفیدی را که در دست‌های کوچکشان داشتند، به یاد پدرانشان در آسمان بهشت زهرا (س) رها کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات