بازدید 12829
روز پرحاشیه راجر فدرر در رولند گاروس؛

درخشش ساعت سوئیسی در سرزمین ناپلئون + فیلم

اين نوزدهمين حضور فدرر در فينال يك گرند اسلم بود كه ركوردي برابر ايوان لندز را به جا گذاشت و همچنين اولين حضور سودرلينگ در چنين فينالي. سودرلينگ در اين رقابتها نه تنها نادال مرد شماره يك تنيس جهان را حذف كرد بلكه نيكلاي داويدنكو مرد شماره 10، فرناندو گونزالس مرد شماره 12 و داويد فرر مرد شماره 14 تنيس جهان را هم از پيش رو برداشت.
کد خبر: ۵۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۶ 07 June 2009
راجر فدرر تنيس باز مطرح جهان سرانجام موفق شد تنها جام قهرماني باقي مانده در ويترين افتخاراتش را در سرزمین ناپلئون از آن خود كند و با قهرماني در مسابقات رولند گاروس فدرر با ركورد پيت سامپراس در كسب 14 قهرماني مساوي شد و به ششمين تنيسور جهان تبديل شد كه هر 4 گرند اسلم بزگ دنيا را فتح كرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک و به نقل از آسوشيتدپرس، فدرر در حالي به فينال مسابقات رولند گاروس در پاريس رسيده بود كه در برابر وي رابين سودرلينگ مرد شماره 23 رده بندي جهاني از سوئد قرار داشت و در پايان موفق شد با نتيجه 2 بر 1 حريف خود را شكست دهد.

فدرر چند دقيقه پس از اينكه آخرين سرويس وي با سرعت 127 مايل در ساعت افتخار ديگري را براي اون به ارمغان آورد به زبان فرانسوي گفت: شايد اين بزرگترين پيروزي من بود يا پيروزي كه بار سنگني را از شانه هاي من برداشت. من هم اكنون فكر مي كنم تا پايان دوران بازيم مي توانم ذهني در آرامش را داشته باشم و ديگر نشنوم كه هيچگاه جام رولند گاروس را نبردم.

فدرر در 3 فينال قبلي مسابقات اوپن فرانسه تا مرز پيروزي پيش رفت اما سرانجام با پيروزي كه شيريني آن دو چندان بود زماني آن را فتح كرد كه همزمان با آن با ركورد پيت سامپراس هم مساوي كند.

رافائل نادال تنيسوري كه در فينالهاي جام رولند گاروس در سالهاي 2006 تا 2008 فدرر را شكست داده بود و در سال 2005 نيز در نيمه نهايي او را حذف كرده بود امسال در دور چهارم با شكست برابر سودرلينگ حذف شده بود.

فدرر نفر دوم رده بندي جهاني گفت: مي دانستم روزي كه رافا در فينال نباشد من آنجا خواهم بود و پيروز خواهم شد. من هميشه اين را مي دانستم و به آن ايمان داشتم و همين اتفاق هم افتاد.

فدرر پيش از اين 5 بار در مسابقات ويمبلدون 5 بار در مسابقات اوپن آمريكا و 3 بار در مسابقات اوپن استراليا قهرمان شده بود. وي در اين مسابقه 16 سرويس بدون بازگشت را در برابر 2 سرويس بدون بازگشت سودرلينگ داشت.

فدرر آنقدر در اين بازي حرفه اي بود كه سودرلينگ پس از باخت در مقابل او گفت كه تو امروز واقعا به من نشان دادي كه چگونه بايد تنيس بازي كنم.

اين نوزدهمين حضور فدرر در فينال يك گرند اسلم بود كه ركوردي برابر ايوان لندز را به جا گذاشت و همچنين اولين حضور سودرلينگ در چنين فينالي. سودرلينگ در اين رقابتها نه تنها نادال مرد شماره يك تنيس جهان را حذف كرد بلكه نيكلاي داويدنكو مرد شماره 10، فرناندو گونزالس مرد شماره 12 و داويد فرر مرد شماره 14 تنيس جهان را هم از پيش رو برداشت.

پس از پيروزي در ست‏هاي اول و سوم با نتايجه 6 بر 1 و 6 بر 4 و واگذار كردن ست دوم با نتيجه 7 بر 6 سرانجام اين آندره آقاسي بود كه جام قهرماني را به فدرر داد مردي كه آخرين قهرماني او در مسابقات 1999 اوپن فرانسه وي را به آخرين تنيسوري تبديل كرده بود كه موفق به فتح همه گرند اسلم ها شده بود.


مسابقات گرند اسلم مهمترين مسابقات تنيس در جهان در طول سال هستند كه از نظر امتياز آن براي رده بندي جهاني، قوانين و رسوم مسابقه، جوايز مالي و جلب توجه مردم متفاوت و مهمتر از ساير مسابقات هستند و هر ساله 4 مسابقه بزرگ و معتبر جهان در استراليا، فرانسه، ويمبلدون و آمريكا برگزار مي شود و هر بازيكني كه موفق به قهرماني در هر 4 مسابقه شود موفق به كسب يك گرند اسلم تقويمي شده است. اگر اين پيروزي‏ها به صورت متوالي و در يك سال نباشد آنگاه عنوان قهرماني وي، گرند اسلم خارج از تقويم است.

این ساعت سوئیسی در روزهایی که رافائل نادال آقای شماره یک تنیس جهان شکست‏های پیاپی را در مسابقات اخیر خود متحمل شده و همگان شاهد حذف زودهنگامش در برخی مسابقات از جمله دومین گرانداسلم 2009 بوده‏اند، در حال بازگشت به اوج و درخشش است و به نظر می‏رسد، منحنی اشتباهات نادال و فدرر معکوس بوده و حداقل تا مدت‏ها هر دو تنیسور در شرایط ایده‏آل رو در روی هم نخواهند ایستاد.



در بخش زنان هم كوزنتسوا با پيروزي در دو ست پياپي برابر دينارا سافينا (حریف درشت اندام ارغوان رضایی تنیسور فرانسوی ایرانی تبار در مرحله یک هشتم نهایی) موفق به كسب جام قهرماني اين مسابقات شد.

اما آنچه در رسانه‏های داخلی به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفت، گزارش دیلی میل از حواشی فینال مردان بود که در ميانه بازي و در آغاز ست دوم يكي از تماشاگران در حاليكه نيروهاي امنيتي در هيچ جاي زمين ديده نمي شوند ناگهان وارد زمين شده و به سمت فدرر مي رود و بعد از اينكه پرچمي را جلوي صورت او مي گيرد سعي دارد تا كلاهي را به سر او بگذارد كه نيروهاي امنيتي به او مي رسند و فرار مي كند و سرانجام يكي از نيروها به حالت بازيكنان راگبي او را زمين مي زند و او را خارج مي كنند. تماشاگران پس از مدتي سكوت فرياد راجر راجر سر مي دهند و رابين سودرلينگ رقيب او هم پس از نشان دادن شست رو به بالا به او بازي را از سر مي گيرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
تا اونجایی که من دیدم فدرر 3 به 0 برد
با سلام
ضمن تشكر ست دوم را هم فدرر برد نه سودر لينگ .
فدرر بازی را با نتیجه سه بر صفر برد، نه دو بر یک. توضیح اینکه در بازیهای عادی برنده بازی نیاز به پیروزی در دو ست از حداکثر سه ست دارد، اما در این بازیها در قسمت مردان برنده نیاز به پیروزی در سه ست از حداکثر پنج ست داشت. جمله "واگذار کردن ست دوم" در متن خبر نیز اشتباه بوده ولی نتیجه درست است، فدرر در ست دوم نیز با نتیجه ذکر شده به پیروزی رسیده است.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات